|
من شرکت پاندورا را همراه دو نفر از دوستانم در پایان سال 1999 تاسیس کردم. در عرض چند ماه توانستیم تامینکنندگان اولیه را افزایش دهیم و پروژه ساخت ژنوم موسیقی را شروع کنیم. دوران هیجان انگیزی بود.

کلا در یک استودیو در آپارتمان کوچک جا شده بودیم، طرح کسبوکار را روی وایت برد میکشیدیم، نوازندگان و مهندسان را به استخدام در میآوردیم، محصول جدید اختراع میکردیم و کمکم وارد بازی توسعه شرکت شدیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
با خود تصور کنید یک آدم فضایی در زمین فرود آمده است. پس از مدتی این موجود درمییابد که برای بقای خود و تهیه نیازهای اولیه مانند غذا و یک پناهگاه امن به پول و یک درآمد خوب نیاز دارد. در این شرایط، دو گزینه پیش روی اوست: یا به یک کارآفرین خوب و موفق تبدیل شود یا شغل خوبی پیدا کند.

برای اتخاذ یک تصمیم بهتر و آگاهانهتر، در این مطلب به بررسی بهترین و بدترین نکات در مورد کارآفرین بودن میپردازیم. طبق گفته کولین وال، بنیانگذار شرکت مشاورهای InvestorForce، بدترین خصوصیت در مورد کارآفرینی تنهایی است. به گفته او شما مسوول خودتان هستید و همه کارها به عهده شما است و کسی از شما پشتیبانی نخواهد کرد. زیرا برای آنها درک هیجان و شوق شما در مراحل اولیه کار و پذیرفتن آن طبق دیدگاه شما بسیار مشکل است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
تقریبا همه مطالبی که درباره کارآفرینی نوشته شدهاند اذعان دارند که همه مردم نمیتوانند کارآفرین باشند. با این وجود از خصوصیات اخلاقی مانند وجدان کاری، پشتکار، قدرت متقاعدکنندگی و انضباط که در افراد عادی هم وجود دارد به عنوان صفتهای مشترک میان کارآفرینهای بزرگ نام برده میشود.

نتیجه حدود 25 سال مطالعه من درباره کارآفرینها این بود که عوامل اصلی موفقیت کار آفرینها از نظر عموم افراد جامعه فاقد اهمیت تلقی میشود.به طور مثال افرادی مانند «جان دی راکفلر»، «هنری فورد» و «اپرا وینفری» با پیروی کردن از روشهایی که پیشگامان مدیریتی جامعه پیشنهاد میکردند، به موفقیت نرسیدند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اگر همت، ذکاوت کسبوکار و کار سخت تنها فاکتورهای لازم برای تاسیس یک شرکت بود، شروع هر کسبوکاری میتوانست موفقیت آمیز باشد. در حقیقت، به راهانداختن یک کسبوکار تازه و ادامه آن، به چیزی بیش ازایدههای خوب، ابتکار و سرمایه نیاز دارد. این موضوع همچنین به معنای ایجاد چالش کمتر برای خود و از پیش رو برداشتن قدرتها و تهدیدهایی است که کسبوکار شما را در آستانه فروپاشی قرار میدهد.

در این قسمت به 5 اشتباهی اشاره میشود که باید در حین سفری که برای کارآفرینی شروع کردهاید، از آنها پرهیز کنید. اگر حس کردید به سمت یکی از این اشتباهات منحرف شدهاید، آرامش خود را حفظ کنید و شرکت را به سوی مسیر درست هدایت کنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سازمانها امروزه به طور فزایندهای شاهد تبدیل شدن «ساختار» خود به شبکه ظریف و پیچیدهای از روابط داخلی و خارجی هستند. این پدیده سازمانی به عنوان سازمان مجازی نامگذاری شده، که به عنوان شبکهای موقت از شرکتهای مستقل - تامینکنندگان، مشتریان، پیمانکاران فرعی، حتی رقبا- تعریف میشود که با استفاده از فناوری اطلاعات برای به اشتراکگذاری مهارتها، دسترسی به بازار و هزینهها با یکدیگر متصلاند.

یک سازمان چابک سازمانی است که دستهای از قابلیتهای کانونی کسبوکار برای سودآوری بالای عملیاتی را شناسایی میکند و سپس حول آن قابلیتها سازمانی مجازی میسازد. ایجاد یک ساختار سازمانی چابک مجازی مستلزم برونسپاری، پیمانهای استراتژیک، ساختار بدون مرز، رویکرد یادگیرنده دو سویه و سازمانی مبتنی بر وب (اینترنت) است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)
ادامه مطلب
از آن جا که کارآفرینی به عنوان یک عامل کلیدي رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، پژوهش هاي مرتبط با آن، واجد اهمیت بسیار است.

کارآفرین، عوامل مختلف تولید را گرد هم میآورد و با تلاش و کوششهاي خلاقانه خود فعالیتها را به سمت موفقیت سوق میدهد. این پژوهش تأثیر ویژگیهاي روان شناختی و جمعیتشناختی کارآفرینان بر تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. بدین منظور با روش نمونهگیري تصادفی ویژگیهاي 160 نفر از کارآفرینان بنگاه هاي کوچک استان گیلان با استفاده از پرسشنامه جمعآوري و با روش همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این است که بین ویژگیهاي کارآفرینان و تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک همبستگی وجود دارد.
مقاله: 
نویسندگان: دکتر علی قلیپور سلیمانی، فاطمه زادباقر صیقلانی
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
عده بسیار کمی از مردم با شیوههاي مدیریتي یا نقاط ضعف و قدرت خود به درستی آشنایی دارند. اما در حقیقت این یک اشتباه است. از شروع هدایت یک شرکت تا استخدام کارمندان، شما باید بدانید که در چه زمینه کاری و در چه موضوعی توانمند هستید. و برای رسیدن هر چه بهتر به اهداف شرکت خود ملزم به انجام چه کارهایی هستید.

به نظر من ممکن است تلاشهای شما در راستای توسعه مدیریت برای دستیابی به موفقیت اولیه ارزشمندتر از ایجاد مهارتهای کسبوکار باشد. البته مهارتهای مدیریتی همیشه غریزی و ذاتی نیستند. بنابراین به خصوص از کارآفرینان جدید، انتظار میرود تا کار بیشتری انجام دهند. برای ارزیابی بهتر موقعیتی که در آن قرار دارید و همچنین برای دستیابی به بیشترین حد استعداد درونی خود، در کنار دورههای آموزشی، سمینارها و مدرسین بسیار زیادی نیز وجود دارند. اما مطالعه یک کتاب خوب در مورد موضوع مورد نظر، مثل کتاب جدید جان متون با نام «مدیریت هوشمند» میتواند یک شروع مناسب در این زمینه باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هر حوزهی علمی نوظهوری با چالش تشریح موضوع متمایز و قلمرو نظری- مفهومی منحصر به فرد خود یا به بیان دیگر هویت علمی مواجه است.

وجه تمایز حوزههای علمی در موضوع آنها نهفته بوده و کارآفرینی نیز به عنوان یک حوزهی علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نبوده و در جهت نیل به هویت علمی متمایز خود ناگزیر به عبور از چالش تعریف موضوع خود به عنوان یکی از الزامات بنیادین فعالیتهای هویت آفرینی است.
مقاله: 
نویسنده: قنبر محمدی الیاسی، استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سازمانها امروزه به طور فزایندهای شاهد تبدیل شدن «ساختار» خود به شبکه ظریف و پیچیدهای از روابط داخلی و خارجی هستند. این پدیده سازمانی به عنوان سازمان مجازی نامگذاری شده، که به عنوان شبکهای موقت از شرکتهای مستقل - تامینکنندگان، مشتریان، پیمانکاران فرعی، حتی رقبا- تعریف میشود که با استفاده از فناوری اطلاعات برای به اشتراکگذاری مهارتها، دسترسی به بازار و هزینهها با یکدیگر متصلاند.

یک سازمان چابک سازمانی است که دستهای از قابلیتهای کانونی کسبوکار برای سودآوری بالای عملیاتی را شناسایی میکند و سپس حول آن قابلیتها سازمانی مجازی میسازد. ایجاد یک ساختار سازمانی چابک مجازی مستلزم برونسپاری، پیمانهای استراتژیک، ساختار بدون مرز، رویکرد یادگیرنده دو سویه و سازمانی مبتنی بر وب (اینترنت) است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
برای آنکه کارآفرین موفقی باشید یا اساسا در هر کاری موفق شوید باید بتوانید در صورت ایجاد یک فرصت مناسب از آن استفاده کنید. از آن مهمتر اینکه باید قادر باشید یک مشکل یا خلأ را تشخیص دهید و یک راهحل خلاقانه برای آن بیابید. (البته باید این توانایی را نیز داشته باشید که راهحل مورد نظر را اجرایی کنید، اما بدون درک فوری فرصتها، هیچ دستاوردی نخواهید داشت).

پس دقیقا چگونه یک فرد میتواند استفاده بهتری از فرصتها داشته باشد؟
شاید بگویید این یک موضوع غریزی است- یک شخص، یا در یک کار خوب است یا خوب نیست. این پاسخ اشتباه است. دوباره تلاش کنید. بسیار خوب، پس شاید موضوع تمرین یا تجربه مطرح باشد. اما شاید اینگونه نباشد. در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد. بیشک، بلاتکلیفی انسان را مستهلک میکند، اما در این مقاله راز استفاده از فرصتها را به شما میگوییم: تمرکز بر پیشرفت.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)
ادامه مطلب
به جرات میتوان گفت اعتماد به نفس تقريبا در تمام جنبههای زندگی نقشی کليدی دارد، با وجود اين بسياری از افراد در کسب آن با دشواری مواجه هستند. متاسفانه افرادی که کمبود اعتماد به نفس دارند، برای کسب موفقيت مشکل دارند. خوشبختانه اعتماد به نفس مهارتی آموختنی است و در اين نوشتار سعی خواهد شد نحوه تسلط به اين ابزار به اشتراک گذاشته شود.

از نگاه ديگران چقدر اعتماد به نفس داريد؟ سطح اعتماد به نفس از جنبههای مختلفی چون رفتار، زبان بدن، نحوه صحبت، آنچه میگوييد و برخی موارد ديگر قابل تشخيص است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)
ادامه مطلب
در قلب هر کسبوکار موفق یک ایده بزرگ وجود دارد. برخی از آنها به قدری ساده هستند که تعجب میکنیم چرا قبلا به فکر کسی نرسیده است. برخی از آنها هم به قدری تحولگرا هستند که تعجب میکنیم چگونه به فکر کسی رسیده است.

اما این ایدههای بزرگ یک حکم ثابت را اجرا نمیکنند و باعث میشوند بسیاری از کارآفرینان بالقوه این سوال رایج را از خود بپرسند: این ایده چگونه به ذهن کسی رسیده و ما چطور میتوانیم همین ایدههای جادویی را پیاده کنیم؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
جان دوئر که یک فعال اقتصادی و از سرمایهگذاران اولیه در شرکتهای گوگل، آمازون و توئیتر است، در یک سخنرانی در دانشگاه استنفورد، از کارآفرینان به عنوان محرکهای عصر امروز یاد کرد.
او معتقد است: «موسسان شرکتها نمونههای عجیب و غریب انسانیهایی هستند که خلق و خوی منحصر به فردی دارند.»
مطمئنا برای راهاندازی یک کسبوکار جدید، یک راه یا نکته مشخص و خاص وجود ندارد، همانطور که برای شرکتهای مختلف روشهای مدیریت خاص شرکت باید در نظر قرار گیرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سازمانها و شرکتها معمولا برای تدوين استراتژیهای خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامهریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزيابی شرايط محيطی خود و رقبايشان استفاده میکنند.

اما جالب است بدانيد اين روش تنها ويژه سازمانها نيست و برای افرادی که به دنبال بهبود و رشد شغلی و فردی خود هستند نيز کاربرد دارد. اگر شما توان استفاده از استعدادهای خود را به حداکثر برسانيد، احتمالا در زندگی شخصی خود موفق خواهيد بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
بسیار پیش آمده است کهایدههای بسیار خوبی در خلال یک سخنرانی توسط یک همکار و با گفتن این جمله که «ایده بسیار خوبی است، اما..». خراب و ضایع شده است.

در این مقاله یاد خواهيم گرفت با چه شیوههایی میتوان این افراد را خلع سلاح کرد وایدههای خود را به بهترین شکل ممکن به سمع دیگران رساند و آنها را به کرسی نشاند.
موردکاوی:
سمنتا به تازگی پیشنهاد خود را به کمیته سرمایهداری ارائه کرده و تا به این لحظه تمام کارها را به درستی انجام داده است. وظیفه گروه سمنتا پیدا کردن راهحلی سریع و روشن برای حل مشکلی حاد بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
در عصر حاضر، کارآفريني و کسبوکارهاي نوپا، موتور رشد اقتصادي محسوب ميشوند و بسياري از دولتها اعم از توسعه يافته، در حال توسعه يا توسعه نيافته، افزايش ميزان کارآفريني را در سياستهاي کلان خود پيگيري ميکنند.

اين در حالي است که در بسياري از موارد ارتباط دقيق ميان کارآفريني و رشد اقتصادي، به علت عدم وجود رابطه مستقيم، دقيقا درک نشده است. دليل اين عدم ارتباط مستقيم اين است که اين دو چندين قدم علي و معلولي از يکديگر فاصله دارند و متغيرهاي کارآفريني و رشد اقتصادي در سطوح تحليلي متفاوت (فردي (individual) در مقابل کلان) مطرح هستند که اين مساله تشخيص رابطه بين اين دو را دشوار ميکند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
استارتاپ ویکند یک دوره آموزشی و یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی و 54 ساعت برای کارآفرینی علاقه مندان با مهارت های لازم در جهت راه اندازی کسب و کار برگزار می شود.


در این برنامه شرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کرده و در 54 ساعت ایده های برگزیده را به مرحله اجرا برسانند.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کارآفرینان همیشه قدرتهای اصلی دنیای کسبوکار بودهاند. اما بر خلاف تصور عموم مردم، تنها افرادی نظیر بیل گیتس دنیای کارآفرینان را تشکیل نمیدهند، بلکه بسیاری از کارآفرینان خرد سکان آن را به دست گرفتهاند. در ادامه در رابطه نقش بسزای آنها در تقویت اقتصاد جهانی بحث میشود.

در تعریف سنتی، کارآفرین به کسی گفته میشود که شخصا کسبوکاری را شروع کند و صاحب آن باشد. این تعریف، در کوچههای باریک یک کشور فقیر نسبت به بزرگراههای کشوری پیشرفته بسیار ملموستر است. به عنوان مثال هنگامی که در کوچه و خیابانهای یک کشور در حال توسعه قدم میزنید با بسیاری از دستفروشان و خردهفروشان میوه، سبزی و سایر ملزومات زندگی روبهرو میشوید که اجناسی مشابه را با نرخهایی نزدیک به هم میفروشند. اینها در واقع همان کارآفرینان خرد میباشند که کسبوکاری را به همراه پنج کارمند یا کمتر اداره میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟

اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت و شبهای طولانی و روزهای سرشار از استرس را تجربه میکنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اکنون اصلا زمان ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است، مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر میشوند.

گر یک کارآفرین هستید، ممکن است شما هم از سال گذشته نگران گردش مالی شرکت تان شده باشید. اما با کمی کمک میتوانید به اهدافتان دست یابید و از رقبایتان جلو بیفتید.
چشمان تان را باز کنید
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب: کارآفرینی, راز, تضمین, موفقیت, کسب و کار, entrepreneurship, secrets, guarantee, success, small business, توسط کارآفرینی
اگر یکایده کاری دارید که شما را به وجد آورده است، ولی درباره امکان پذیری آن مطمئن نیستید، آنچه لازم است انجام دهید، آزمون ایدهتان با پرسیدن مجموعهای از سوالات دقیق است.آندره مارکوییز، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی لستر میگوید:
.jpg)
«شما همواره در حال آزمایش هستید و آنچه شما با آن آغاز میکنید به ندرت همان چیزی است که با آن کار را به اتمام میرسانید.»
نویسنده کتاب خلق مدل کسبوکار میگوید: «ممکن است ایده محصول یا خدمت شما فقط یک راهحل مناسب برای خودتان باشد؛ اما آیا میتوانید یک گروه از مشتریان را به وضوح شناسایی کنید؟ بپرسید که بزرگترین مشکل مشتریان شما چیست و چگونه محصول شما به حل این مشکل کمک خواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سوال: بزرگترین مشکل من سخنرانی در جمع است. معمولا هنگام سخنرانی یا بدنم دچار لرزش میشود یا لکنت زبان میگیرم یا اینکه اصلا نمیتوانم صحبت کنم. چگونه میتوانم بر این مشکل غلبه کنم؟

این مشکل فقط مختص شما نیست. اگر به خاطر سخنرانیهایتان در جمع نگران هستید سعی کنید برخی از اولین سخنرانیهای آنلاین من را ببینید مطمئن هستم شما در مقایسه بهتر هستید. وقتی اولین فعالیت اقتصادی من یعنی مجله استیودنت توجهها را به خودش جلب کرد به دفعات از من دعوت میشد تا در انجمنها صحبت کنم. اولین دعوتی که به آن پاسخ دادم مربوط به یک شبکه تلویزیونی آلمانی بود و جلسه سخنرانی در یکی از دانشکدههای لندن برگزار میشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
تفکر مدیریتی به طور ذاتی زودگذر است و از بین میرود، اما برخی علاقمندیهای دایمی وجود دارند که هیچ گاه از لیست اولویتهای افراد خارج نمیشوند. نوآوری یکی از این موضوعات همیشگی است.

کمتر مدیر عاملی وجود دارد که نوآوری را جزو 5 اولویت اصلی برنامههای خود قرار ندهد. اما نوآوری موضوعی گریزنده است. اگر چند استثنای بزرگ و معروف را کنار بگذاریم، اکثریت شرکتها احساس میکنند که بین تلاشهای آنها برای ایجاد نوآوری و دستاوردهایشان، جای خالی بزرگی وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
چه عواملي موجب شده كارآفريني در ميان جامعهی زنان تا اين حد كم باشد؟ آيا زنان در اين عرصه كار اشتباهي را پيش گرفتهاند؟ در هر حال اوضاع نبايد اينطور بماند. آماندا گام 10 راهكار براي موفقيت پيشنهاد ميكند.
وضعيت كارآفريني در ميان زنان چگونه است؟

منبع: مرکز کازآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
متن اصلی و ترجمه مقاله در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
من با سایر صاحبان کسب و کار درباره اینکه آیا فرزندانشان میخواهند بعد از بازنشستگی کسب و کار آنها را در دست بگیرند صحبت کردهام و حتی خودم هم درباره برنامه انتقال کسب و کارم به فرزندانم اندیشیدهام.

حقیقت این است که برخی افراد نمیخواهند یک کسب و کار را اداره کنند و بعضی نمیخواهند زیر بار اداره کسب و کار خانوادگی بروند. اما سوال من اینجا است: آیا واگذاری مسوولیت کارآفرینی بر دوش انسانهای «معمولی» خیلی دشوار است؟ البته مسلما کارآفرینان افرادی معمولی نیستند و کارآفرینی نیز برای هر کسی مناسب نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
پرامود باسین، به عنوان مدیر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند، دریافته بود که رشد شرکتش اسیر بوروکراسی دولتی شده است. بنابراین ایده ارائه خدماتی جدید با استفاده از نام جنرال الکتریک به ذهنش خطور کرد. این ایده، مبنای تاسیس شرکت Genpact و در نهایت ورود یک صنعت جدید به کشور هند بود.

در اواخر دهه 90 میلادی، سیل تلفنها از سوی رقبا و شرکتهای دیگر که میخواستند دفاتر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند را بازدید کنند، به سوی ما سرازیر شده بود. همراهی با رقبا برای بازدید از تجهیزات یک شرکت، هیچگاه جزو مسوولیتهای مدیران ارشد اجرایی نبوده است. اما من با این درخواستها موافقت کردم، چون برخی از آنها از سوی شرکتهایی مثل بانک استاندارد چارترد و بانک آمریکا مطرح میشد که نشانهای بود مبنی بر اینکه ما در کانون توجه هستیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
ابتدا قرار بود این مقاله در مورد این باشد که چرا باید در شرایط اقتصاد رکودی به فکر راهاندازی یک شرکت باشیم، اما واقعیت این است که برای راهاندازی یک شرکت هیچ گاه همه شرایط مساعد نیست.

برای افرادی که به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی افتاده اند، این تصمیم و فرآیند، معمولا مملو از نگرانی، سبک سنگین کردن امور و بلاتکلیفی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
معمولا برای اینکه بخواهید به عنوان یک کارآفرین به کارتان بر مبنای «جذب مشتریان بیشتر» نزدیک شوید، با مشکل روبهرو میشوید. مشکل مزبور عملا به این قرار است که شما همواره نیازمند مشتریان بیشتر و بیشتر هستید، اما اگر به درستی کار نکنید، درآمد چندانی نیز متعاقبا به چنگ نخواهید آورد و حسابتان خالی خواهد بود.
.jpg)
همچنین اگر چندان مراقب اوضاع کاری و اموال نباشید، خودتان را در وضعیت بسیار دشواری خواهید یافت که دیگر نمیتوانید از دستش خلاص شوید. حتی این خطر وجود دارد که با این روش تمام سرمایه و دارایی و کسبوکارتان را بهاصطلاح آتش بزنید و خودتان را نیز نابود کنید. مساله ما نیز همین است. چگونه از روشهای جدید و داراییهای خود سود به دست آوریم؟ راهحل ما به این قرار است که شما باید از اندیشیدن به صورت یک پیمانکار موقتی دست بکشید و همچون یک کارآفرین خلاق به عرصه کسبوکار وارد شوید. منظورمان این نیست که باید ابتدا تامین بودجه کنید و سپس گروهی بزرگ را گرد خود جمع بیاورید و سازمانی برای خودتان به هم بزنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
برای افراد زیادی در سراسر دنیا «سر ریچارد برانسون» به اسطوره کارآفرینی و شیطنتهای باور نکردنی تبدیل شده است. کسی که هر ریسکی را قبول میکند از اسکی در آبراهههای انگلستان تا پیمودن دور دنیا با یک بالن.

با این حال وقتی که بنیانگذار اسطورهای گروه ویرجین را میبینیم که در صندلیهای بخش فرست کلاس یکی از هواپیماهای ناوگان هواییاش نشسته است، به سادگی فراموش میکنید که او در سالهای فعالیتش ریسکهای مشابهی داشته و تعدادی از آنها با موانعی برخورد کردند که ممکن بود به فاجعهای بزرگ منجر شوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
بازیگران پویای داخلی و تجارتمردان بینالمللی در حال کمک به چین هستند تا محصولات و خدمات نوآورانه را افزایش دهند. در این راستا رقابت فشردهای پیش رو است. راهکارهایی برای دستیابی به آن در این مقاله ارائه میشود.

چین در حال نوآوری است. برخی از دستاوردهای چین به روشنی قابل مشاهده هستند. دو برابر شدن درصد جهانی اعطای حق انحصاری به سرمایهگذاران چینی از سال 2005 به بعد یکی از این نقشهای روبه رشد شرکتهای چینی در شرکتهای مربوط به انرژی بادی و خورشیدی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
آیا هرگز از موفقیت اشخاص شگفتزده شدهاید؟ آیا دریافتهاید که چه چیز آنها را به سوی موفقیت سوق داده است؟ من نیز شگفت زده خواهم شد اگر پاسخ شما منفی باشد.

با هیچ کسی تاکنون برخورد نکردهایم که از دلایل موفقیت یک مدیر اقتصادی، یک کارآفرین، یا یک کسبوکار موفق در شگفت نباشد. همگان میگویند دلیل موفقیت یک مدیر یا شرکت خاص چیست؟ چه چیز نزد این اشخاص موفق، بسیار متفاوت است؟ این اشخاص چگونه میتوانند به آنجا که میخواهند دست یابند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کارآفرین بودن فقط خلق کردن یکبنگاه جدید نیست. گاهی اوقات سخت ترین بخش کار مربوط به خود افراد است؛ یعنی خود را برای سفری که در پیش دارید، آماده کنید.

اخیرا در کارگاهی آموزشی در مورد تجاری سازی تکنولوژی به مدت 8 هفته تدریس کردم و طی ارائه واحدهای درسی دو واقعیت را در ذهن داشتم. یکی اینکه من خودم کارآفرین هستم. وقتی این مرحله از بازنوآوری را میگذرانم، به مسائلی توجه میکنم که هر شرکت
تازه کاری باید آن را برای خود حل کند؛ یعنی تعریف هدف و ارزش و چگونگی وقوع آن.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی در علوم انسانی است.

نویسندگان: رضا میرعرب یزدی، کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران
سعید رضایی، گروه پژوهش سیاستگذاری آموزش عالی
متن پژوهش: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
س از آنکه کتابی از کارول راث، با عنوان کارآفرینی مدرن را خواندم تصمیم گرفتم تا درباره شیوه تفکر عاملان اقتصادی فکر کنم. این عاملان هم برای شرکتها و کسبوکارهای کوچک کار میکنند و هم همراه با آنها فعالیت دارند. پس دو دسته عامل اقتصادی داریم: کارآفرینان و کارمندان.

موفقیت شخص من در کسبوکار به این نکته مربوط میشود که من همچون یک کارآفرین با کسبوکارم رابطه دارم. پس باید بتوانید تمام تلاشتان را انجام دهید تا به بهترین شکل با کارمندان و ارباب رجوع سر و کار داشته باشید، به نحوی که خود آنها نیز بتوانند به شما همچون یک کارآفرین نگاه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
شرکتهای پیشرو از بازیهای جنگی برای تمرکز بهتر بر رقبا و بهبود شیوه تعریف، شکلدهی و به کارگیری فرصتهای نوآوری استفاده میکنند.

به نظر میرسد شما همه چیز را به خوبی انجام دادهاید؛ تحقیقات بازار را متمرکز به اهداف استراتژیک خود انجام دادهاید و اطلاعات خوبی درباره مشتریان کسب کردهاید، جلسات طوفان ذهنی برگزار کردهاید، نمونه اولیه را تهیه کرده و یکایده کاملا جدید را مورد آزمون قرار دادهاید. سپس یک مدل مالی مفصل طراحی کرده و یک برنامه محکم برای بازار تدارک دیدهاید. با این حال، کالا و خدمت تازه شما طبق انتظار عمل نکرده است. شما از چه چیز غافل شدهاید؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سین ساتکلیف یکی از معروفترین و محبوبترین تولیدکنندگان مبلمان و اثاث در انگلستان است. شرکت او به نام بنچمارک فرنیچر، 59 طراح و صنعتگر دارد و بازگشت سرمایه شرکت حدود 4 میلیون پوند در سال است.

کسب وکار ساتکلیف از اولین روزهایی که یک نجاری ساده بود، به یک کارگاه و نمایشگاه کامل طراحی توسعه یافته است. در حال حاضر، 75 درصد تولیدات شرکت بنچمارک مربوط به بخشهای تجاری است و تیم آنها با برجستهترین معماران و طراحان دنیا روی پروژههای متعدد برای دکوراسیون و مبله کردن دفاتر کاری، هتلها، رستورانها و ساختمانهای عمومی کار میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
مترجم: مهرداد واشقانی فراهانی*کتاب «دی ان ای مبتکران: دستیابی به پنج مهارت نوآوران» که اخیرا توسط کلایتون کریستیان، جف دایر وهال گریگرسن نوشته شده است، دو عادت تفکر کلیدی را که من سالها درس دادهام به من یادآوری کرد: مشاهده (Observation) و همکاری (Association)

این عادات یا بهتر بگویم مهارتها که شما با تمرین به آنها دست خواهید یافت در فرآیند تفکر کارآفرینی بسیار مهم هستند. با این حال، این مهارتها را در مدرسه به شما نمیآموزند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
آغاز سال نو زمان مناسبی برای شروع یک کسبوکار است. اما اول باید در نظر داشته باشید که برگ برنده شما چیست.

استفن کی، یکی از بنیان گذاران سایت inventright.com ویکی از نویسندگان «یک ایده ساده برای شروع و پیشگامی در کارآفرین» است.او فردی است که در 25 سال گذشته مجوز تولید بیست محصول را گرفته و میگوید که برای آفرینش ایدههای جدید مدیون نگاههای متفاوتی است که از نظر وی میگذشت، از راه رفتن در راهروهای فروشگاه گرفته تا دغدغههای ذهنی در رابطه با کمبودهای مراکز فروش.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
من با افراد زیادی روبهرو میشوم که میخواهند کارآفرین باشند، اما شکایت میکنند که هیچگاه نتوانستهاند کسبوکاری را راهاندازی کنند.

آنها همه چیز و همه کس را مقصر میدانند، از بانکها گرفته تا سرمایه گذاران، مالیاتها، قوانین، رقبا و مسائلی این چنینی. اما در اکثر موارد، دلیل اصلی شکست این افراد از خود آنها ناشی میشود: این جملات فریبنده را من «دشمنان موفقیت» مینامم. در این مورد، من لیستی از متداول ترین بهانههای موجود تهیه کردهام:...
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
بسیاری از مردم معتقدند که شروع یک کسبوکار فرآیندی مبهم و رمزآلود است. آنها میدانند که میخواهند کسبوکاری راهاندازند، اما نمیدانند که اولین گام چیست. در این مقاله شما متوجه میشوید که چگونه یکایده کاری به دست آورید، چگونه بطور دقیق آنچه را که میخواهید انجام دهید، مشخص کنید و چگونه برای آن اقدام کنید.

قبل از شروع، بگذارید که یک نکته را روشن کنیم: مردم همیشه فکر میکنند که آیا الان زمان خوبی برای شروع و راهاندازیایده کاریشان هست. اما واقعیت این است که هیچ وقت برای راهانداختن یک کسبوکار، بد نیست. این بسیار خوب و هوشمندانه است که ما در دوران رونق اقتصادی شروع کنیم، چراکه مردم در این زمان پول دارند و به دنبال راههایی برای خرج کردن پولشان هستند، اما شروع یک کسبوکار در دوران بد اقتصادی هم میتواند همانقدر هوشمندانه باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
صفحه قبل 2 3 4 5 صفحه بعد
|
|