|
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر از تصویب ابلاغ آیین نامه اجرایی بند "الف" ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه داد و اعلام کرد این آیین نامه از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاههای کشور ابلاغ شد.به گزارش خبرگزاری مهر، علی حکیم جوادی اضافه کرد: با اجرایی شدن این آیین نامه زمینه استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخلی جهت افزایش سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه مذکور توسط وزارت ارتباطات تهیه و پس از بررسیهای کارشناسی با حضور کارشناسان وزارتخانههای ارتباطات، صنعت و معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری نهایی و جهت تصویب به دولت ارسال شد، ادامه داد: این آیین نامه پس از طی مراحل لازم ابلاغ شد و بر اساس آن وظایف وزارتخانههای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه های تاثیرگذار در این بخش مشخص شده تا زمینه تحقق اهداف پیشبینی شده در تولید ناخالص داخلی فراهم شود.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
کارشناسان و متخصصان معتقد هستند در شرایط فعلی کشور بهترین روش ایجاد اشتغال و برطرف کردن بیکاری توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.

توسعه نیافتگی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه یکی از دلایل اصلی رشد نرخ بیکاری در کشور است، قشر بزرگی از جوانان و فارغالتحصیلان به دنبال کار در پیکره بخش دولتی هستند تا بتوانند از این طریق برای خود کسب و کاری ایجاد کنند.
منبع: خبرگزاری فارس
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
در شرایط سخت و دشوار اقتصادی معمولا همه در محل کار استرس دارند و عصبی هستند. مدیران باید به کارکنان کمک کنند تا آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند و کارهای خود را با تمرکز انجام دهند و انگیزه خود را از دست ندهند. فراموش نکنید که تنها یک یادداشت یا سخنرانی برای این کار کافی نیست.

در این شرایط هیچ گونه تمرین یا روش خاصی برای ایجاد یک تیم قوی نمیتواند به طور کامل اعتماد به نفس از دست رفته را در محل کار بازگرداند.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
پژوهش حاضر با عنوان بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینارکنان ی سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی از دیدگاه کارکنان غیرهیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران صورت گرفته است. هدف کلی این پژوهش بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی است.

نویسندگان: دکتر محمد قهرمانی، دکتر محمدحسن پرداختچی و آقای طاهر حسینزاده اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
متن کامل: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
ادامه مطلب
انگیزه اصلی کارآفرینان پول نیست کارآفرینان همواره به پاداشهای مالی به عنوان بهترین مشخصه برای آنکه کارفرمای خود باشند، نمینگرند. در دهه 90 میلادی، این ویژگی از آن بیلگیتس بود.

کارآفرینان همواره به پاداشهای مالی به عنوان بهترین مشخصه برای آنکه کارفرمای خود باشند، نمینگرند. در دهه 90 میلادی، این ویژگی از آن بیلگیتس بود. در دهه 2000 استیو جابز، پسران گوگل، لری پیجیز و سرگئی بیرین، این ویژگی را یدک میکشیدند حال مارک زوکربرگ، مالک فیس بوک است که این مسیر را در پیش گرفته است.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تمام شرکتهای با رشد بالا عاقبت گرفتار حداقل یکی از موانع رایج در رشد سریع میشوند. این نحوه مدیریت و برخورد شما است که تعیین کننده موفقیت یا تصادم با موانع خواهد بود.

بعضی از شرکتها در همان مراحل آغازین رشد به مشکل برمیخورند. نمونه بارز این حالت، اکثریت صاحبان شرکتهای لیست شده در نسخه سپتامبر ماهنامه اینک است. میانگین نرخ رشد شرکتهای درج شده در لیست (Inc.500 companies) از سال 2008 تا 2011، 9/1435 درصد بوده است. وقتی شما با چنین سرعت بالایی در حرکت هستید، برخورد با هر مانعی میتواند قطعا دردناک و حتی مهلک باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي
بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه گذاران و... كه از طريق شبكه اينترنت انجام ميگيرد اطلاق ميشود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي باشد و خود، زيرمجموعه اي از E-Business است.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
قبل از آغاز هر کسب و کاری آموختن مهارتهایی، بسیار لازم است تا آغازکننده این فعالیت با شکست مواجه نشود. در این مقاله به شرح مختصری در رابطه با هرکدام از این مهارتها پرداختهایم.

متن کامل اصلی: 
متن ترجمه: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
مترجم: آقای اشکان شعیبی
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, آغاز, کسب و کار, شناخت, صنعت, know, business, start, industry, entrepreneurship, توسط کارآفرینی
شدیداً توصیه میکنم که کارآفرینان، یک طرح كسبوكار داشته باشند. یکی از نتایج داشتن چنین برنامهای، این است که باعث میشود آمادهتر باشیم و بدانیم ایدهی کسبوکار ما عملی است یا خیر. سعی کنید از مقالهای که پیش رو داریم، به عنوان یک میانبر استفاده کنید. من به شما هشدار میدهم مگر اینکه تجربهای عملی و یا اطلاعاتی از محیط خود داشته باشید، بدون طرح كسبوكار با احتیاط پیش بروید.
چهقدر کسبوکار شما منحصربهفرد است و چرا کالا و خدمات شما برای مشتریان مطلوب است؟ تفاوت اساسی بین شرکت شما و رقبا چیست؟ عوامل تعیینکنندهای که باعث شده این کسبوکار را انتخاب کنید چیست؟
به عبارت دیگر، به چه دلیل مشتری به کسبوکار شما روی میآورد؟
متن کامل اصلی: 
متن ترجمه: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
مترجم: آقای اشکان شعیبی
ادامه مطلب
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع معاون و کشارزی ایران با امضای تفاهم نامه ای برنامه استراتژیکی برای توسعه تولید و تجارت فناورانه دانش محور تدوین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه شانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران تفاهم نامه راه اندازی مجمع تشکل های دانش بنیان میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع معاون و کشارزی ایران به امضا رسید.
این تفاهم نامه با هدف توسعه بهینه کسب و کارهای فناوری پیشرفته و دانش محور و خلق ارزش افزوده بیشتر برای کشور وکمک به ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار به امضای طرفین رسید.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, تدوین, برنامه, استراتژیک, تجارت, دانش محور, entrepreneurship, knowledge, based, business, strategy, توسط کارآفرینی
رئیس کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه تا 13 سال آینده باید به اهداف سند چشم انداز برسیم، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری در مرز ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین کلاهی امروز در شانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران با ابراز خرسندی از ایجاد مجمع تشکل های دانش بنیان، افزود: ایجاد این نوع تشکل ها از یک سال گذشته پیشنهاد شد و امروز با امضای تفاهم نامه محقق خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
دنیای تجارت خشن و متلاطم است و تنها شرکتهایی موفق میشوند و باقی خواهند ماند که در بلندمدت سود بیافرینند. برای کسانی که معامله خوب را تشخیص میدهند، حتی بحرانهای اقتصادی نیز چشمانداز روشن و امیدبخشی خواهد داشت.

«کوینكيسر» استاد مدیریت مدرسه بینالمللی کسب وکار میگوید تا زمانی که استعداد و مهارت مدیریت رکود را داشته باشید، حتی در میان ویرانههای آن فرصتهای زیادی برای شما وجود دارد. مساله تنها خرید داراییها به قیمتهای پایین و مقرون به صرفه نیست.هزینهای که پرداخت میکنید یک مساله است، اما ارزش افزودهای که تولید میکنید یا موفق به تولید آن نمیشوید، مساله دیگری است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مذاکره با فروشندگان و شرکتهای فروش یکی از حیاتیترین روشهای هر کسب و کار کوچک برای ادامه حیات خویش است. اینجا به معرفی اشتباهات رایجی میپردازیم که حین مذاکره مرتکب میشویم و بیشترین هزینهها را به خود تحمیل میکنیم. شما میتوانید با اجتناب از این اشتباهات به بهترین نتیجه ممکن در مذاکرات خود دست یابید.

منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هفتمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی باهمكاري دانشكده كارآفريني در تاريخ 18 ارديبهشت ماه سال 1392 در دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

*مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله:03 دی ماه 1391
*اعام نتایج داوری مقاات:13اسفندماه 1391
*برگزاری همایش:11 اردیبهشت 1392
اطلاعات کامل در اینجا
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, هفتمین, همایش, ارزیابی, کیفیت, نظام های, دانشگاهی, دانشگاه, تهران, دانشکده, کارآفرینی, entrepreneurship, توسط کارآفرینی
اولین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 23 آبان 1391 منتشر شد.
برای دریافت نسخه الکترونیکی نشریه بروی تصویر آن کلیک کنید.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, نشریه, مرکز, رشد, دانشگاه, صنعتی شریف, entrepreneurship, paper, publication, sharif, توسط کارآفرینی
حدود ده سال پیش، من در یک شرکت بزرگ ارائهکننده خدمات مالی مشغول به کار بودم، یکی از مدیران ارشد از من خواست تا روی یک پروژه خاص کار کنم تا بتوانم مفهوم واقعی سوددهی شرکت را بهتر درک کنم.

مشتریان میانی ما، که انتظار خدمات قابل توجهی را از ما نداشتند، از سایر مشتریان بزرگ ما سودآورتر بودند.
منبع: دنیای اقصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تعارض در محل کار يکي از دلايل اصلي ايجاد استرس و کاهش بهره وري است، زیرا کارمندان سعی میکنند تا از کسانی که با آنها اختلاف نظر داشته دوری کنند. درواقع، به گزارش مديران منابع انساني، آنها حدود 24 تا 60 درصد زمان خود را صرف حل مناقشات ميان کارمندان ميکنند.

آمارها نشان میدهد حدود 35درصد از نيروي کار آمريکا درگير مناقشات کاري بوده و 15درصد ديگر گزارش دادهاند که شاهد درگيري ميان کارمندان ديگر بودهاند. براساس نظرسنجي موسسه Workplace Bullying institute که مناقشات در محل کار را بررسی میکند، تنها اين مناقشات نيست که مشکلآفرين است، بلکه اختلاف نظر و تعارضات شخصيتی نيز میتواند باعث مشاجره میان کارمندان شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
چرا سامسونگ بر اپل غلبه کرد؟
سامسونگ با در پیش گرفتن استراتژیهای خود اپل، بر آن پیشی گرفته است
دنياي اقتصاد- جنگ رقابتی در بازار موبایلهای هوشمند هر روز شکل جدیتری به خودش میگیرد. در این میان شرکتهایی مانند اپل و سامسونگ که بازیگران اصلی این بازار هستند و البته رقابتی دیرینه با یکدیگر دارند، با فاصلهای نزدیک به هم حرکت میکنند.

معرفی گوشی گلكسی اس 3 سامسونگ و آيفون 5 اپل گویا به این رقابت بیشتر دامن زده است، تا جایی که حتی خبرها هم نشان میدهند که گوشی موبایل هوشمند جدید سامسونگ توانسته اقبال بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشد.
هفته گذشته موسسه تحقیقاتی Strategy Analytic این خبر جنجالی را اعلام کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط این موسسه، گوشی گلکسی اس 3 شرکت سامسونگ در فصل سوم سال 2012 محبوبترین موبایل هوشمند دنیا بوده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
کارگاه آموزشی کسب و کار اینترنتی با حضور مهندس مجید محمودی، مدیر وب سایت پورتال ساز (بزرگترین شرکت سایت ساز در کشور) ساعت 13 روز یکشنبه 28 آبان در آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود.
.jpg)
ادامه مطلب
لر راینر، مشاور خردهفروشی و نویسنده کتاب «قهرمان خردهفروشی» در ادامه راهکارهایی را برای خرده فروشان در برابر رقابت با شرکتهای بزرگ (با بیان یک موردکاوی) بیان میکند.

فروشگاههای DIY):Do it yourself) به معنای ساختن، اصلاح کردن و تعمیر وسایل، بدون کمک کارشناس یا تعمیرکار خبره است، این فروشگاه تجهیزاتی را در اختیار شما قرار میدهند که لازم است خودتان آنها را سر هم بندی کنید. این تجهیزات، علاوه بر این که وسایل دلخواه شما را به ارمغان میآورند، تجربه لذتبخش ساختن آنها را نیز در اختیارتان قرار میدهند. «ادی» صاحب فروشگاه DIY کوچکی در یک دهکده است. از زمان آغاز به کار یک فروشگاه DIY بزرگ در منطقه، کسب و کار ادی با دشواری هایی روبه رو شد و درآمد او کاهش یافته است.اکنون ادی به این فکر میکند که چه چیزی میتواند در صرفهجویی در هزینهها و بازگرداندن مشتریها به فروشگاه کمک کند؟
منبع دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, ارتفا, جایگاه, رقبا, موردکاوی, upgrade, position, competitors, entrepreneurship, Case study, توسط کارآفرینی
دوره های آموزش کسب وکار خلاق با همکاری مديريت مراکز رشد و کار آفرينی دانشگاه صنعتی اميرکبير برگزار می شود.

1. راه اندازی و مديريت کسب و کار – مدرس: دکتر محمدرضا نظری- 11و12 آذر ساعت 18-14
2. تهيه و تدوين طرح کسب و کار – مدرس : مهندس فرزين فرديس – 9و16و23 آذر ساعت 13- 9
3. خلاقيت نظام يافته – مدرس مهندس محمود کريمی- 15و22 آذر ساعت 18- 14
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بيش تر با شماره تلفن 66403184 تماس حاصل نمايند
ادامه مطلب
صاحبان کسب و کاری که در حیطه خود بدل به نخبه شدهاند، نسبت به دیگر رقبای خود امتیازی ویژه دارند. فرض کنید شما شرکت خاکبرداری دارید و رقیبتان نیز کیفیت کاری و قیمتهایی قابل مقایسه با شما ارائه میدهد.

اما شما بر خلاف رقیبتان که به یلو پیجهای تبلیغاتی [صفحات زرد] اتکا کرده تا کسب و کار جدیدش را رونق دهد، در برنامههای صبح تلویزیونهای محلی حضور پیدا میكنید، کتابی نوشته اید و خودتان را به عنوان چهرهای صاحبنظر در امر خاکبرداری نشان داده اید. به نظر شما افراد برای انجام کارهای خاکبرداری خود به دنبال چه شرکتی هستند؟ قطعا شرکت شما که در این زمینه چهره هستید.
برای بدلشدن به یک نخبه معروف زمان و صبوری لازم است و بیش از هر چیز نیز متضمن عملکردی منسجم و مطلوب است. در این یادداشت پنج گام برای ساختن مارک تجاری شخصی شما را ذکر خواهیم کرد تا با پی گرفتن آنها بتوانید در کسبوکارتان به یک نخبه بدل شوید.
آدام و متیو تورن
مترجم: فرهاد امیری
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آنها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آنها تلاش می کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم و غم آنها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و ... برسند.

تی هارواکر، نابغه مالی، در تعریف خاطرات خود در حوزه کسب و کار، بیان می کند که برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک به مدت شش ماه، به صورت شبانه روزی در آنجا کار می کرده است تا آن را به اتمام برساند و یک مدیر خوب برای آن استخدام کند. پس وقتی که کار تمام شد هرگز به آنجا مراجعه نکرده است و خودبنگاه، با عوامل خود به نحو احسن، کار خود را ادامه می دهند. سازمانی که ساخته است از هر لحاظ عالی بود و یک سیستم یکپارچه و مطلوبی در آن ایجاد کرده که عوامل مربوطه را به هم متصل می کرده است...
ادامه مطلب
در کسبوکارهای کوچک این گونه نیست که برندگان هیچ گاه میدان را خالی نکنند. اتفاقا برنده کسی است که بهترین زمان برای ترک کسبوکار خود و چگونگی آن را ميداند. همیشه ایجاد تغییر از شرایط موجود سختتر است. بیشتر صاحبان کسبوکار سماجت بیش از حد به خرج ميدهند و چه زمانی که کسبوکارشان به شدت موفق است یا زمانی که دیگر سودآوری ندارد، در اتخاذ تصمیم درست و نهایی تاخیر ميکنند.

مترجم: مریم رضایی
منبع: Open Forum
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
میهن جابز یکی از سرویس های شرکت توسعه سامان می باشد که در جهت تسهیل در امر اشتغال راه اندازی شده است. این سایت مکان مناسبی برای معرفی توانمندیهای شما و پیدا کردن افراد مورد نظرتان می باشد.

آدرس تارنما: http://www.mihanjobs.com
ادامه مطلب
کانون کارآفرینان تهران با مشارکت موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند برگزار می کند:
این همایش با هدف بررسی دقیق و علمی معضلات صنعت و ارائه راهکارهای مقتضی برای حل چالش های صنایع مختلف با محورها و زمانبندی های ذیل در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال چکیده مقاله: 30 آبان
زمان برگزاری همایش: 30 بهمن
اطلاعات تکمیلی در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اگر یک شرکت بتواند با دلایل درست به حیات خود ادامه دهد، جامعه از وجودش بهره خواهدبرد.
گری هامل، بنیانگذار آزمایشگاه مدیریت دانشکده تجارت لندن، در این مقاله به اهمیت این موضوع میپردازد که چگونه یک کسب وکار میتواند در دنیای تغییرات بیامان، رقابت بیرحمانه و نوآوری بیوقفه، برنده شود؟
.jpg)
آیا در یک اقتصاد پویا دلیلی برای اهمیت دادن به بقا یا زوال یک شرکت خاص وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر،آیا طول عمر سازمانی برای سهامداران، کارمندان، مشتریان یا در مقیاس بزرگ تر، جامعه ارزشی دارد؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
استفاده از اطلاعات مشتریان برای هدایت فروش
شما باید چه اطلاعاتی از مشتریانتان بدانید و داشته باشید؟ با اطلاعات جمعآوری شده چکار باید بکنید؟ و چگونه این اطلاعات را بازبینی و طبقهبندی کنید ؟

هر شرکت با توجه به نوع کسبوکار خود باید بتواند به اینگونه سوالها پاسخ بدهد. در اینجا بیان میکنیم که چگونه جمعآوری اطلاعات مربوط به صدها مشتری یک کمپانی نرمافرازی، به برنامهریزی و عملکرد آنها کمک کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تعريف لغوي حق فروش: حق فروش نوعي از كسب و كار است كه بر اساس آن به يك شركت اختيارداده مي شود كه توليدات و يا محصولات شركت ديگر را را بفروشد و در قبال آن مبلغي دريافت كند كه به اين مبلغ ، مبلغ حق فروش مي گويند.

مفهوم عملي حق فروش: حق فروش يك شبكه ارتباطي بين كسب و كارهاي مستقل كوچك مي باشد كه به هر يك از اين كسب و كار هاي كوچك اجازه مي دهد كه تحت يك نام تجاري مشترك و يك هويت فعاليت كنند و همگي از يك متد موفق (كه قبلا آزمايش شده) و بازاريابي مشترك استفاده كنند. در عمل حق فروش دقيقا يك استراتژي كسب و كار است براي جذب و نگهداري مشتري، نه بيشتر نه كمتر! يك سيستم بازاريابي است كه هدف آن ايجاد يك تصوير درباره محصولات و يا خدمات يك شركت در ذهن مشتري مي باشد، در حقيقت يك روش است براي تعريف محصولات و يا خدمات به طوري كه نياز هاي مشتري مرتفع گردد.
منبع: خانه کارآفرینی
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
كار آفريني مفهومي است كه همراه با خلقت بشر وجود داشته است. مروري بر ادبيات كارآفريني نشان ميدهد كه مفهوم كارآفريني براي اولين بار توسط اقتصاددانان مطرح شد.

در جوامع سنتي كه مردان نقش «نانآوري» و زنان نقش «خانهداري و تربيت فرزندان» را بر عهده داشتند، انتقال ايده كسب و كار بيشتر از طرف مرد صورت ميگرفت؛ ساختار جديد خانواده درجامعه امروز و به تبع آن خروج زن از خانه، ظهور جلوههاي تازهاي از بروز خلاقيت و نوآوري را در هر دو جنس زن و مرد باعث شد. بدنبال اين تغيير نگرش؛ شيوه توليد، سبك زندگي و نقشهاي والدين در درون خانواده نيز دچار دگرگوني شد. به شكلي كه هر كدام از والدين با رفتار خود ميتوانند در رشد اعتماد به نفس،خلق ايدههاي جديد در خانواده و تعيين مسير شغلي فرزندان، نقشهاي اساسي را ايفاء كنند.
منبع: خانه کارآفرینی
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
برای دریافت فایل هر تصویر، بر روی آن کلیک کنید


ادامه مطلب
سومین دور انتخاب پروژههای برتر ایران به پایان خود نزدیک میشود. عضو و مسوول روابط عمومی کمیته جایزه ملی پروژه برتر ایران با اعلام این خبر گفت: فرآیند ملی انتخاب پروژههای برتر ایران با صرف بیش از ده هزار نفرساعت تلاش داوطلبانه اعضای انجمن مدیریت پروژه ایران، سرارزیابان و ارزیابان مدل سرآمدی پروژه (PEM) و هیات داوران 25 آبانماه با معرفی برگزیدگان به سرانجام میرسد.

مجتبی عزیزی افزود: جوایز پروژههای برتر ایران که در سومین دور از این فرآیند ارزیابی شدهاند 25 آبانماه 1391 در مراسمی باشکوه و با حضور جمعی از مدیران و فعالان حوزه مدیریت پروژه در سازمانهای کارفرمایی، پیمانکاری، مشاورین و... اعطا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم دور سوم جایزه ملی پروژه برتر رسما به اتمام رسیده و فراخوان و نامنویسی برای دور چهارم این جایزه برای پروژههای متقاضی آغاز خواهد شد. جوايز ملي مديريت پروژه هر ساله در كشورهاي آلمان، اتريش، هلند، روماني، اسلووني و... برگزار ميشود. در ايران، با توجه به تلاشهاي به عمل آمده طي سالهاي گذشته براي اجراي جايزه ملي مديريت پروژه، انجمن مديريت پروژه ايران به عنوان نماينده انجمن بينالمللي مديريت پروژه، با حمايت گسترده سازمانها و نهادهاي دولتي و شركتهاي خصوصي، فرآيند جايزه ملي را اجرا کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
ادامه مطلب
برای موفقیت در کسبوکار باید بیاموزیم که چطور شرکتهای پیشرو توانستهاند با ترکیب دیدگاههای به دستآمده از مصرفکنندگان، رقبا و قیمتها در تولید محصولات جدید و مقرون به صرفه پیشرفت کنند.

امروزه روند رو به رشد اقتصادهای توسعهیافته، ماهیت رقابت در میان تولیدکنندگان محصولات را تغییر داده است. این روند در واقع با مطرح شدن همزمان زمینههای اقتصادی جدید و همچنین روبهرو شدن با رقیبان زیرک، خلاق و پرتلاش به وجود آمده است. در واقع، سرعت رشد شرکتهای نوپا، مشکل عمدهای برای شرکتهای بزرگ محسوب میشود و آنان را برای عملی کردن ایدههای نو محدود ساخته است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شما صاحب کسبوکاری هستید و علاقهمندید تا یک مدیر خوب استخدام کنید که بتواند به شما در پویایی و موفقیت کسب و کارتان کمک کند. وقتی آگهی استخدام شما منتشر میشود، احتمالا تعداد زیادی رزومه به دستتان خواهد رسید.

ممکن است شما با انتخاب کردن افرادی که شرایط بهتری دارند این تعداد را کاهش دهید، ولی باز هم تعدادی به مصاحبه دعوت میشوند وشما باید از بین آنها بهترینشان را انتخاب کنید. حالا سوال این است: چگونه میتوانید بفهمید که کدامیک فرد مورد نظر شماست؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مدیران عامل دو اهرم دارند که برای اثرگذاری بر سازمانهایشان، طبق یک مبنای منظم از این اهرمها استفاده میکنند. اهرم اول، یا به اهداف استراتژیک چیزی اضافه میکند، یا چیزی از آن کم میکند. اهرم دوم، استخدام استعدادهای کلیدی را کنترل میکند تا ضمانت کند افراد مناسب در جایگاههای شغلی مناسب قرار گرفتهاند.

این اهرمها برای بسیاری از عوامل اثرگذار بر موفقیت کسبوکار کارآیی دارند، اما یک حوزه است که در برابر استفاده از اهرمها مقاومت میکند: تعهد کارمندان. حتی بعد از یک دهه تلاش، سازمانها به طور کلی پیشرفت چندانی در توسعه تعهد کارمندان نداشتهاند. آمار فرار از تعهد در بين كارمندان، همچنان 70 درصد است که نسبت به اولین نظرسنجی موسسه Gallup در مورد این موضوع در اواخر دهه 90 تغییری نداشته است
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکارهای کوچک یا بنگاههای خانوادگی، آماده کردن آن بنگاه برای نسل بعدی مدیرانی است که قرار است اداره آن را در دست بگیرند و بقای شرکت را تضمین کنند.

میکاییل تروی، بنیان گذار شرکت خدمات حمل و نقل تروی کانتینر لاین، تجربه خودش را در این حوزه توضیح داده است:
نزدیک به سه دهه، بر استراتژیهایی تکیه کردهام که راهنمای رشد شرکت من بودهاند و در ضمن نسل بعدی رهبران آن را نیز پرورش دادهام. بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک فکر میکنند، میتوانند از برنامهریزی برای آینده شرکت طفره بروند. آنها معمولا برای برنامهریزی استراتژیهای خروجشان خیلی صبر میکنند و بسیاری از کسبوکارها به دلیل اینکه هیچگاه برای انتقال مدیریت برنامهریزی نداشتهاند، زمین میخورند و با مشکلاتی مواجه میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اولين همايش ملی مهندسی مديريت کسب و کار در تاريخ 2 و 3 اسفند سال 1391 برگزار می شود.

متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران کارگاه آموزشی با موضوع "چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم؟" بصورت رایگان از ساعت 15 الی 17 روز شنبه 20 آبان ماه در آمفی تئاتر دانشکده برگزار میشود.مدرس این کارگاه آقای مهدی علیزاده از دانش آموختگان دانشکده می باشد.
.jpg)
ادامه مطلب
نخستین همایش ملی مدیریت کارآفرینی در فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برگزار می شود
نخستین همایش ملی مدیریت کارآفرینی در فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با هدف بررسی راهکارهای تولید محصول و خدمات در حوزه ICT و ارائه راهکارهایی برای ارتقا روحیه کارآفرینی و ارزش آفرینی برگزار میشود.

زمان برگزاری: 16 و 17 آبان
تارنما: www.emictech.com
منبع: بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان
توضیحات کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
دومين کنفرانس بينالمللی و ششمين کنفرانس ملی مديريت فناوری
تاريخ برگزاری کنفرانس: 1391/09/26 لغايت 1391/09/27

آدرس تارنما: http://conference.iramot.ir
توضیحات کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
|
|