|
در عصر حاضر، کارآفريني و کسبوکارهاي نوپا، موتور رشد اقتصادي محسوب ميشوند و بسياري از دولتها اعم از توسعه يافته، در حال توسعه يا توسعه نيافته، افزايش ميزان کارآفريني را در سياستهاي کلان خود پيگيري ميکنند.

اين در حالي است که در بسياري از موارد ارتباط دقيق ميان کارآفريني و رشد اقتصادي، به علت عدم وجود رابطه مستقيم، دقيقا درک نشده است. دليل اين عدم ارتباط مستقيم اين است که اين دو چندين قدم علي و معلولي از يکديگر فاصله دارند و متغيرهاي کارآفريني و رشد اقتصادي در سطوح تحليلي متفاوت (فردي (individual) در مقابل کلان) مطرح هستند که اين مساله تشخيص رابطه بين اين دو را دشوار ميکند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
استارتاپ ویکند یک دوره آموزشی و یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی و 54 ساعت برای کارآفرینی علاقه مندان با مهارت های لازم در جهت راه اندازی کسب و کار برگزار می شود.


در این برنامه شرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کرده و در 54 ساعت ایده های برگزیده را به مرحله اجرا برسانند.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کارآفرینان همیشه قدرتهای اصلی دنیای کسبوکار بودهاند. اما بر خلاف تصور عموم مردم، تنها افرادی نظیر بیل گیتس دنیای کارآفرینان را تشکیل نمیدهند، بلکه بسیاری از کارآفرینان خرد سکان آن را به دست گرفتهاند. در ادامه در رابطه نقش بسزای آنها در تقویت اقتصاد جهانی بحث میشود.

در تعریف سنتی، کارآفرین به کسی گفته میشود که شخصا کسبوکاری را شروع کند و صاحب آن باشد. این تعریف، در کوچههای باریک یک کشور فقیر نسبت به بزرگراههای کشوری پیشرفته بسیار ملموستر است. به عنوان مثال هنگامی که در کوچه و خیابانهای یک کشور در حال توسعه قدم میزنید با بسیاری از دستفروشان و خردهفروشان میوه، سبزی و سایر ملزومات زندگی روبهرو میشوید که اجناسی مشابه را با نرخهایی نزدیک به هم میفروشند. اینها در واقع همان کارآفرینان خرد میباشند که کسبوکاری را به همراه پنج کارمند یا کمتر اداره میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟

اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت و شبهای طولانی و روزهای سرشار از استرس را تجربه میکنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اکنون اصلا زمان ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است، مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر میشوند.

گر یک کارآفرین هستید، ممکن است شما هم از سال گذشته نگران گردش مالی شرکت تان شده باشید. اما با کمی کمک میتوانید به اهدافتان دست یابید و از رقبایتان جلو بیفتید.
چشمان تان را باز کنید
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب: کارآفرینی, راز, تضمین, موفقیت, کسب و کار, entrepreneurship, secrets, guarantee, success, small business, توسط کارآفرینی
اگر یکایده کاری دارید که شما را به وجد آورده است، ولی درباره امکان پذیری آن مطمئن نیستید، آنچه لازم است انجام دهید، آزمون ایدهتان با پرسیدن مجموعهای از سوالات دقیق است.آندره مارکوییز، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی لستر میگوید:
.jpg)
«شما همواره در حال آزمایش هستید و آنچه شما با آن آغاز میکنید به ندرت همان چیزی است که با آن کار را به اتمام میرسانید.»
نویسنده کتاب خلق مدل کسبوکار میگوید: «ممکن است ایده محصول یا خدمت شما فقط یک راهحل مناسب برای خودتان باشد؛ اما آیا میتوانید یک گروه از مشتریان را به وضوح شناسایی کنید؟ بپرسید که بزرگترین مشکل مشتریان شما چیست و چگونه محصول شما به حل این مشکل کمک خواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سوال: بزرگترین مشکل من سخنرانی در جمع است. معمولا هنگام سخنرانی یا بدنم دچار لرزش میشود یا لکنت زبان میگیرم یا اینکه اصلا نمیتوانم صحبت کنم. چگونه میتوانم بر این مشکل غلبه کنم؟

این مشکل فقط مختص شما نیست. اگر به خاطر سخنرانیهایتان در جمع نگران هستید سعی کنید برخی از اولین سخنرانیهای آنلاین من را ببینید مطمئن هستم شما در مقایسه بهتر هستید. وقتی اولین فعالیت اقتصادی من یعنی مجله استیودنت توجهها را به خودش جلب کرد به دفعات از من دعوت میشد تا در انجمنها صحبت کنم. اولین دعوتی که به آن پاسخ دادم مربوط به یک شبکه تلویزیونی آلمانی بود و جلسه سخنرانی در یکی از دانشکدههای لندن برگزار میشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
تفکر مدیریتی به طور ذاتی زودگذر است و از بین میرود، اما برخی علاقمندیهای دایمی وجود دارند که هیچ گاه از لیست اولویتهای افراد خارج نمیشوند. نوآوری یکی از این موضوعات همیشگی است.

کمتر مدیر عاملی وجود دارد که نوآوری را جزو 5 اولویت اصلی برنامههای خود قرار ندهد. اما نوآوری موضوعی گریزنده است. اگر چند استثنای بزرگ و معروف را کنار بگذاریم، اکثریت شرکتها احساس میکنند که بین تلاشهای آنها برای ایجاد نوآوری و دستاوردهایشان، جای خالی بزرگی وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
چه عواملي موجب شده كارآفريني در ميان جامعهی زنان تا اين حد كم باشد؟ آيا زنان در اين عرصه كار اشتباهي را پيش گرفتهاند؟ در هر حال اوضاع نبايد اينطور بماند. آماندا گام 10 راهكار براي موفقيت پيشنهاد ميكند.
وضعيت كارآفريني در ميان زنان چگونه است؟

منبع: مرکز کازآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
متن اصلی و ترجمه مقاله در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
من با سایر صاحبان کسب و کار درباره اینکه آیا فرزندانشان میخواهند بعد از بازنشستگی کسب و کار آنها را در دست بگیرند صحبت کردهام و حتی خودم هم درباره برنامه انتقال کسب و کارم به فرزندانم اندیشیدهام.

حقیقت این است که برخی افراد نمیخواهند یک کسب و کار را اداره کنند و بعضی نمیخواهند زیر بار اداره کسب و کار خانوادگی بروند. اما سوال من اینجا است: آیا واگذاری مسوولیت کارآفرینی بر دوش انسانهای «معمولی» خیلی دشوار است؟ البته مسلما کارآفرینان افرادی معمولی نیستند و کارآفرینی نیز برای هر کسی مناسب نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
پرامود باسین، به عنوان مدیر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند، دریافته بود که رشد شرکتش اسیر بوروکراسی دولتی شده است. بنابراین ایده ارائه خدماتی جدید با استفاده از نام جنرال الکتریک به ذهنش خطور کرد. این ایده، مبنای تاسیس شرکت Genpact و در نهایت ورود یک صنعت جدید به کشور هند بود.

در اواخر دهه 90 میلادی، سیل تلفنها از سوی رقبا و شرکتهای دیگر که میخواستند دفاتر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند را بازدید کنند، به سوی ما سرازیر شده بود. همراهی با رقبا برای بازدید از تجهیزات یک شرکت، هیچگاه جزو مسوولیتهای مدیران ارشد اجرایی نبوده است. اما من با این درخواستها موافقت کردم، چون برخی از آنها از سوی شرکتهایی مثل بانک استاندارد چارترد و بانک آمریکا مطرح میشد که نشانهای بود مبنی بر اینکه ما در کانون توجه هستیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
ابتدا قرار بود این مقاله در مورد این باشد که چرا باید در شرایط اقتصاد رکودی به فکر راهاندازی یک شرکت باشیم، اما واقعیت این است که برای راهاندازی یک شرکت هیچ گاه همه شرایط مساعد نیست.

برای افرادی که به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی افتاده اند، این تصمیم و فرآیند، معمولا مملو از نگرانی، سبک سنگین کردن امور و بلاتکلیفی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
معمولا برای اینکه بخواهید به عنوان یک کارآفرین به کارتان بر مبنای «جذب مشتریان بیشتر» نزدیک شوید، با مشکل روبهرو میشوید. مشکل مزبور عملا به این قرار است که شما همواره نیازمند مشتریان بیشتر و بیشتر هستید، اما اگر به درستی کار نکنید، درآمد چندانی نیز متعاقبا به چنگ نخواهید آورد و حسابتان خالی خواهد بود.
.jpg)
همچنین اگر چندان مراقب اوضاع کاری و اموال نباشید، خودتان را در وضعیت بسیار دشواری خواهید یافت که دیگر نمیتوانید از دستش خلاص شوید. حتی این خطر وجود دارد که با این روش تمام سرمایه و دارایی و کسبوکارتان را بهاصطلاح آتش بزنید و خودتان را نیز نابود کنید. مساله ما نیز همین است. چگونه از روشهای جدید و داراییهای خود سود به دست آوریم؟ راهحل ما به این قرار است که شما باید از اندیشیدن به صورت یک پیمانکار موقتی دست بکشید و همچون یک کارآفرین خلاق به عرصه کسبوکار وارد شوید. منظورمان این نیست که باید ابتدا تامین بودجه کنید و سپس گروهی بزرگ را گرد خود جمع بیاورید و سازمانی برای خودتان به هم بزنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
برای افراد زیادی در سراسر دنیا «سر ریچارد برانسون» به اسطوره کارآفرینی و شیطنتهای باور نکردنی تبدیل شده است. کسی که هر ریسکی را قبول میکند از اسکی در آبراهههای انگلستان تا پیمودن دور دنیا با یک بالن.

با این حال وقتی که بنیانگذار اسطورهای گروه ویرجین را میبینیم که در صندلیهای بخش فرست کلاس یکی از هواپیماهای ناوگان هواییاش نشسته است، به سادگی فراموش میکنید که او در سالهای فعالیتش ریسکهای مشابهی داشته و تعدادی از آنها با موانعی برخورد کردند که ممکن بود به فاجعهای بزرگ منجر شوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
بازیگران پویای داخلی و تجارتمردان بینالمللی در حال کمک به چین هستند تا محصولات و خدمات نوآورانه را افزایش دهند. در این راستا رقابت فشردهای پیش رو است. راهکارهایی برای دستیابی به آن در این مقاله ارائه میشود.

چین در حال نوآوری است. برخی از دستاوردهای چین به روشنی قابل مشاهده هستند. دو برابر شدن درصد جهانی اعطای حق انحصاری به سرمایهگذاران چینی از سال 2005 به بعد یکی از این نقشهای روبه رشد شرکتهای چینی در شرکتهای مربوط به انرژی بادی و خورشیدی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
آیا هرگز از موفقیت اشخاص شگفتزده شدهاید؟ آیا دریافتهاید که چه چیز آنها را به سوی موفقیت سوق داده است؟ من نیز شگفت زده خواهم شد اگر پاسخ شما منفی باشد.

با هیچ کسی تاکنون برخورد نکردهایم که از دلایل موفقیت یک مدیر اقتصادی، یک کارآفرین، یا یک کسبوکار موفق در شگفت نباشد. همگان میگویند دلیل موفقیت یک مدیر یا شرکت خاص چیست؟ چه چیز نزد این اشخاص موفق، بسیار متفاوت است؟ این اشخاص چگونه میتوانند به آنجا که میخواهند دست یابند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کارآفرین بودن فقط خلق کردن یکبنگاه جدید نیست. گاهی اوقات سخت ترین بخش کار مربوط به خود افراد است؛ یعنی خود را برای سفری که در پیش دارید، آماده کنید.

اخیرا در کارگاهی آموزشی در مورد تجاری سازی تکنولوژی به مدت 8 هفته تدریس کردم و طی ارائه واحدهای درسی دو واقعیت را در ذهن داشتم. یکی اینکه من خودم کارآفرین هستم. وقتی این مرحله از بازنوآوری را میگذرانم، به مسائلی توجه میکنم که هر شرکت
تازه کاری باید آن را برای خود حل کند؛ یعنی تعریف هدف و ارزش و چگونگی وقوع آن.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی در علوم انسانی است.

نویسندگان: رضا میرعرب یزدی، کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران
سعید رضایی، گروه پژوهش سیاستگذاری آموزش عالی
متن پژوهش: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
س از آنکه کتابی از کارول راث، با عنوان کارآفرینی مدرن را خواندم تصمیم گرفتم تا درباره شیوه تفکر عاملان اقتصادی فکر کنم. این عاملان هم برای شرکتها و کسبوکارهای کوچک کار میکنند و هم همراه با آنها فعالیت دارند. پس دو دسته عامل اقتصادی داریم: کارآفرینان و کارمندان.

موفقیت شخص من در کسبوکار به این نکته مربوط میشود که من همچون یک کارآفرین با کسبوکارم رابطه دارم. پس باید بتوانید تمام تلاشتان را انجام دهید تا به بهترین شکل با کارمندان و ارباب رجوع سر و کار داشته باشید، به نحوی که خود آنها نیز بتوانند به شما همچون یک کارآفرین نگاه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
شرکتهای پیشرو از بازیهای جنگی برای تمرکز بهتر بر رقبا و بهبود شیوه تعریف، شکلدهی و به کارگیری فرصتهای نوآوری استفاده میکنند.

به نظر میرسد شما همه چیز را به خوبی انجام دادهاید؛ تحقیقات بازار را متمرکز به اهداف استراتژیک خود انجام دادهاید و اطلاعات خوبی درباره مشتریان کسب کردهاید، جلسات طوفان ذهنی برگزار کردهاید، نمونه اولیه را تهیه کرده و یکایده کاملا جدید را مورد آزمون قرار دادهاید. سپس یک مدل مالی مفصل طراحی کرده و یک برنامه محکم برای بازار تدارک دیدهاید. با این حال، کالا و خدمت تازه شما طبق انتظار عمل نکرده است. شما از چه چیز غافل شدهاید؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سین ساتکلیف یکی از معروفترین و محبوبترین تولیدکنندگان مبلمان و اثاث در انگلستان است. شرکت او به نام بنچمارک فرنیچر، 59 طراح و صنعتگر دارد و بازگشت سرمایه شرکت حدود 4 میلیون پوند در سال است.

کسب وکار ساتکلیف از اولین روزهایی که یک نجاری ساده بود، به یک کارگاه و نمایشگاه کامل طراحی توسعه یافته است. در حال حاضر، 75 درصد تولیدات شرکت بنچمارک مربوط به بخشهای تجاری است و تیم آنها با برجستهترین معماران و طراحان دنیا روی پروژههای متعدد برای دکوراسیون و مبله کردن دفاتر کاری، هتلها، رستورانها و ساختمانهای عمومی کار میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
مترجم: مهرداد واشقانی فراهانی*کتاب «دی ان ای مبتکران: دستیابی به پنج مهارت نوآوران» که اخیرا توسط کلایتون کریستیان، جف دایر وهال گریگرسن نوشته شده است، دو عادت تفکر کلیدی را که من سالها درس دادهام به من یادآوری کرد: مشاهده (Observation) و همکاری (Association)

این عادات یا بهتر بگویم مهارتها که شما با تمرین به آنها دست خواهید یافت در فرآیند تفکر کارآفرینی بسیار مهم هستند. با این حال، این مهارتها را در مدرسه به شما نمیآموزند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
آغاز سال نو زمان مناسبی برای شروع یک کسبوکار است. اما اول باید در نظر داشته باشید که برگ برنده شما چیست.

استفن کی، یکی از بنیان گذاران سایت inventright.com ویکی از نویسندگان «یک ایده ساده برای شروع و پیشگامی در کارآفرین» است.او فردی است که در 25 سال گذشته مجوز تولید بیست محصول را گرفته و میگوید که برای آفرینش ایدههای جدید مدیون نگاههای متفاوتی است که از نظر وی میگذشت، از راه رفتن در راهروهای فروشگاه گرفته تا دغدغههای ذهنی در رابطه با کمبودهای مراکز فروش.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
من با افراد زیادی روبهرو میشوم که میخواهند کارآفرین باشند، اما شکایت میکنند که هیچگاه نتوانستهاند کسبوکاری را راهاندازی کنند.

آنها همه چیز و همه کس را مقصر میدانند، از بانکها گرفته تا سرمایه گذاران، مالیاتها، قوانین، رقبا و مسائلی این چنینی. اما در اکثر موارد، دلیل اصلی شکست این افراد از خود آنها ناشی میشود: این جملات فریبنده را من «دشمنان موفقیت» مینامم. در این مورد، من لیستی از متداول ترین بهانههای موجود تهیه کردهام:...
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
بسیاری از مردم معتقدند که شروع یک کسبوکار فرآیندی مبهم و رمزآلود است. آنها میدانند که میخواهند کسبوکاری راهاندازند، اما نمیدانند که اولین گام چیست. در این مقاله شما متوجه میشوید که چگونه یکایده کاری به دست آورید، چگونه بطور دقیق آنچه را که میخواهید انجام دهید، مشخص کنید و چگونه برای آن اقدام کنید.

قبل از شروع، بگذارید که یک نکته را روشن کنیم: مردم همیشه فکر میکنند که آیا الان زمان خوبی برای شروع و راهاندازیایده کاریشان هست. اما واقعیت این است که هیچ وقت برای راهانداختن یک کسبوکار، بد نیست. این بسیار خوب و هوشمندانه است که ما در دوران رونق اقتصادی شروع کنیم، چراکه مردم در این زمان پول دارند و به دنبال راههایی برای خرج کردن پولشان هستند، اما شروع یک کسبوکار در دوران بد اقتصادی هم میتواند همانقدر هوشمندانه باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
طرح کسب و کار خود را با یک ارزیابی سریع آغاز کنید. حتی برای یک کسبوکار مستمر هم وقت گذاشته، از کسبوکار خود دور شوید و به مفاهیم آن نگاهی بیاندازید. آیا عدد کسبوکار شما معقول است؟ یکی از پروفسورهای محل تحصیل من عادت داشت این فرایند را درک "آیا آنجا، آنجــایی خواهد بود؟" خطاب کند.

در نگاه اول، اهداف خود را در نظر بگیرید و مأموریت، تحلیل بازار، و کلید موفقیت را بیان کنید.
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
متن اصلی و ترجمه در ادامه مطلب
ادامه مطلب
کارآفرینان وقتی اولین بار کسبوکار تازهای را شروع میکنند، نباید خود را سازنده آن کسبوکار بدانند. این تصور غلطی است. وقتی کارآفرینان با این دیدگاه از پیش تعیین شده وارد بازار میشوند، این خطر وجود دارد که کسبوکار آنها با آنچه بازار واقعا به آن نیاز دارد، تناسب پیدا نکند.

استیو بلنک، کارآفرین و نویسنده موفقی است که به کارآفرینان هشدار میدهد تفاوت بین مرحله جستوجو برای راهاندازی یک کسبوکار جدید و مرحله اداره کردن آن را بدانند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اندیشیدن به یک ایده تنها یک آغاز است، اما آنچه در این زمینه اهمیت دارد اجرا یا عملیکردن همان ایده است. این نکتهای است که همه ما از ماجرای ایدهپردازی تا اجرای فیسبوک توسط مارک زوکربرگ آموختیم.

هر کسی میتواند ایده یک کسبوکار بزرگ داشته باشد و دربارهاش حرف بزند. اما تا زمانی که آن ایده به یک واقعیت تحقق یافته و ملموس تبدیل نشده است، هنوز صرفا یک ایده است. البته تنها یک ایده خوب میتواند اجرایی شود. از همین رو، من با تعدادی از مالکان کسب وکارهای کوچک درباره این صحبت کردم که هنگام به پیش بردن ایدههایشان از اندیشههای محض به کسبوکارهای واقعی و زنده چه چیزهایی یادگرفتهاند که در ادامه میخوانیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شرکت هندی iXiGO پنج سال است كه فعالیت خود را در حوزه نوپای رزرو بلیت و هتل به صورت برخط آغاز کرده و از آن زمان به یکی از رقابتیترین شرکتهای هند تبدیل شده است. این شرکت اکنون وارد فعالیت تازهای برای تامین مالی از راه سرمایهگذاری مشترک شده است.

در آن زمان که شرکت iXiGO پرتالی برای تسهیل امور مسافرت و جستوجوی هتلها و مسیرها راهاندازی کرد، بیشتر مسافرین در هند وقتشان را صرف تماس برای رزرو پروازها و تحمل صفهای طولانی در ترمینالهای اتوبوس یا ایستگاههای قطار میکردند
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
برای درک مفهوم واژه کارآفرین ،کافی است که به برخی اصول و اصطلاحات از جنبه تجاری ، مدیریتی و فردی توجه کنیم . به ویژه که در قرن حاضر ، مفهوم کارآفرینی بیشتر از جنبه فردی بررسی می گردد.

نکته قابل توجه این است که در تعاریف کارآفرینی این توافق وجود دارد که در مورد رفتاری بحث می کنیم...
منبع: حامی کار
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اخیرا از من سوال شد که یک کارآفرین تازهکار پیش از همه باید دست به چه اقداماتی بزند تا بتواند کسبوکارش را به خوبی به راه بیندازد.

من هم تصمیم گرفتم تا برای پاسخگویی به این سوال از چند تن از موفقترین کارآفرینان حاضر در آمریکا سوالاتی بپرسم. دست آخر، پاسخهای این کارآفرینان تازهکار، جوان و موفق را به این ترتیب دستهبندی و مشخص کردم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
کارآفرین بودن هیچ گاه کار آسانی نبوده است. ایجاد کسب وکار و تعیین مسیر کاری برای خودتان همیشه سخت است و موفقیت در این شیوه زندگی نیازمند ترکیب ویژگیهای متفاوتی است.

اما با این وجود، بیشتر کارآفرینان، افراد باهوشی هستند. آنها سخت کار میکنند و معمولا در حوزه کاری خودشان درجه یک هستند. به هر حال، کم اتفاق نمیافتد که همین افراد باهوش، به جای اینکه در محیط کار خود پیشرفت کنند، در اداره کسب وکار خودشان دچار مشکل میشوند.
دلایل متعددی وجود دارد که نشان میدهد چرا برخی کارآفرینان در این موضوع به موفقیت میرسند و چرا برخی دیگر دچار لغزش میشوند:....
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شما از شغلتان متنفرید! ما همگی در این وضعیت بودهایم. شما نیمی از روزتان را به خیال پردازی درباره شروع کسبوکار خودتان میگذرانید، اما اجازه دهید تا با آن روبهرو شوید. اینکار یک جهش بزرگ در زندگی شما است و خبر خوب این است که این کار قابل انجام است.
\
ما با پنج نفر از کسانی که مانند شما از شغلشان متنفر بودند و آن را رها کردند تا کسبوکار خودشان را شروع کنند درباره چگونگی انجام این کار و اینکه چه پیشنهادهايی برای شما دارند، صحبت کردهایم....
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل درادامه مطلب
ادامه مطلب
ایجاد یک محصول خوب، موفقیت در بازار را تضمین نمیکند، اگرچه اولین قدم لازم است. قدمهای بعدی که هدفشان به دست آوردن بیشترین ارزش از کالای جدید است، ضروری هستند. این مقاله به مديران کمک میکند این قدمهای بعدی را با موفقیت ساختاربندی کنند.

ماجرایی که برای شرکت زیراکس اتفاق افتاد چندان مشهور نیست، اما حقیقت این است که این شرکت اولین کامپیوتر دفتری را تولید کرد و کار بزرگی را انجام داد. موس و آیکونهای کوچک زیبا دقیقا همان چیزی بودند که مشتری به آن نیاز داشت، اما اندکی پس از راهاندازی آن، شکایت مهندسین زیراکس از چگونگی دزدیده شدن ایدههایشان، فراگیر شد. اپل، مکینتاش را معرفی کرده بود و از ابتکار زیراکس بهره برده بود. زیراکس این تجربه تلخ را پشت سر گذاشت و دریافت که ارزش آفرینی و ارزشگیری دو چیز مختلف هستند
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
موفقیت تنها داشتن ایدههای تجاری بزرگ و رسیدن به اهداف نیست، بلکه موفقیت واقعی آن چیزی است که در افکارتان تصور میکنید.

شما با تحصیل در دانشکدههای اقتصاد و کسبوکار دانش لازم شامل مهارتهای مالی، نظریههای اقتصادی و مدیریتی، بازاریابی و غیره را کسب میکنید؛ اما چگونگی بهکارگیری این دانشها، راه رسیدن به موفقیت یا برعکس شکست را تعیین میکنند. توانایی در ترکیب و بهکارگیری این دانشها بسته به خلاقیت و هدف هر فرد متفاوت است که این توانایی ناشی از فعالیت بخش راست مغز است که گمان میرفت اهمیت خیلی کمی در مهارت افراد و تصميمگیری دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مقاله حاضر را دیوید ایدلمن، بنیانگذار و مدیرعامل ریل تریبیوتس (Reel Tributes) که تولیدکننده فیلمهای مستند برای حفاظت از میراث خانوادهها و کسبوکارهای خانوادگی است و ویلیام الکساندر که واحد درسی مبتنی بر استراتژیها و تجربیات کمپانیهای خانوادگی در وارتون را تدریس میکند، نوشته است.

برای هر کسبوکار خانوادگی که از بنیانگذار به نسل بعدی انتقال پیدا میکند، پرسشهای بنیادین بسیاری باید مورد توجه قرار بگیرد: چه پنداشتهایی در پس فرهنگ و ارزشهای شرکت نهفته است؟ آیا این پنداشتها در مسیر موفقیت کمککننده است یا مانع؟ آیا فرهنگ و ارزشها به یادگاری منتهی میشوند که به عنوان گواهی مادی در خدمت برنامههای شرکت باشد؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار میتواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که میتوانید از آنها بهرهمند شويد.
افراد خبره چه میگویند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
گاهی اوقات، زندگی حرفهای شما به کمی شانس نیاز دارد حتی اگر لازم باشد خود شما آن را بیافرینید. در اینجا نگاه واقع بینانهای به مهارت، شانس و هر آنچه که شما میتوانید برای تغییر انجام دهید، شده است.

«یکی از بزرگترین برنامهنویسان کامپیوتر در تمام دوران عمر خود در نزدیکی سیاتل بزرگ شد. او در شرکت تازه تاسیس اینتل که کامپیوترها را بر روی یک تراشه میساخت، کار میکرد و از اولین کسانی بود، که موفق به دیدن پتانسیل این ریز رایانهها شد. او تمام وقت خود را برای نوشتن نرمافزار برای این ابزار جدیداختصاص داده بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
برای بسیاری از کارآفرینان شروع یکایده یا کار از صفر آسان است ولی آنها ترجیح میدهند تا در هرچه بهتر کردن ایده دیگران با آنها همکاری کنند. در هر حال این دو روش یعنی شروع یک کار به تنهایی و همفکری و همکاری با دیگران، جنبههای کارآفرینی را به دنبال دارند.

تیموتی بوارد (Timothy Bovard)که مهارتهای کارآفرینی را تدریس میکند، میگوید: بسیاری از افراد به جای اینکه به خلاق بودنشان فکر کنند بیشتر بر مهارتهای کاریشان تمرکز میکنند. «اگرایده خوبی دارید ریسک کنید و آن را انجام دهید، اما بسیاری از کارآفرینان مهارت خیلی خوبی در گرفتن شرکتهای موجود و هرچه بهتر کردن وضعیت آن شرکتها نسبت به قبل دارند و باعث میشوند که آینده آن شرکت هم مثل یک شرکت جدیدالتاسیس تضمین شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوآوری مستمر و پایدار وضعیتی است که در آن یک سازمان تلاش میکند تا در تمام جنبههای کسب وکار از جمله مدیریت، توزیع، عملکرد و مشتریان نوآوری کند و اینگونه بهرهوری را بالا ببرد .

این کار نیازمند یک رویکرد مدیریتی منسجم و سازمان یافته است که تمامی عملکردها را از کنترل و هدایت در سطح هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا هماهنگ کردن تمام مسیر از طریق سرمایه گذاری در حوزه فناوری و اجرای آن را، در بر گیرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 3 4 5 صفحه بعد
|
|