آیا هرگز از موفقیت اشخاص شگفت‌زده شده‌اید؟ آیا دریافته‌اید که چه چیز آنها را به سوی موفقیت سوق داده است؟ من نیز شگفت زده خواهم شد اگر پاسخ شما منفی باشد.

با هیچ کسی تاکنون برخورد نکرده‌ایم که از دلایل موفقیت یک مدیر اقتصادی، یک کارآفرین، یا یک کسب‌وکار موفق در شگفت نباشد. همگان می‌گویند دلیل موفقیت یک مدیر یا شرکت خاص چیست؟ چه چیز نزد این اشخاص موفق، بسیار متفاوت است؟ این اشخاص چگونه می‌توانند به آنجا که می‌خواهند دست یابند؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,موفقیت اقتصادی,شش گام,economy,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

کارآفرین بودن فقط خلق کردن یک‌بنگاه جدید نیست. گاهی اوقات سخت ترین بخش کار مربوط به خود افراد است؛ یعنی خود را برای سفری که در پیش دارید، آماده کنید.


اخیرا در کارگاهی آموزشی در مورد تجاری سازی تکنولوژی به مدت 8 هفته تدریس کردم و طی ارائه واحدهای درسی دو واقعیت را در ذهن داشتم. یکی اینکه من خودم کارآفرین هستم. وقتی این مرحله از بازنوآوری را می‌گذرانم، به مسائلی توجه می‌کنم که هر شرکت
تازه کاری باید آن را برای خود حل کند؛ یعنی تعریف هدف و ارزش و چگونگی وقوع آن.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 بهمن 1386برچسب:کارآفرینی,تربیت خود,entrepreneurship,self learning, توسط کارآفرینی

پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی در علوم انسانی است.

نویسندگان: رضا میرعرب یزدی، کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران

                 سعید رضایی، گروه پژوهش سیاست‌گذاری آموزش عالی

متن پژوهش:

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,آموزش و پژوهش,entrepreneurship,education, توسط کارآفرینی

س از آنکه کتابی از کارول راث، با عنوان کارآفرینی مدرن را خواندم تصمیم گرفتم تا درباره شیوه تفکر عاملان اقتصادی فکر کنم. این عاملان هم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک کار می‌کنند و هم همراه با آنها فعالیت دارند. پس دو دسته عامل اقتصادی داریم: کارآفرینان و کارمندان.

 

موفقیت شخص من در کسب‌وکار به این نکته مربوط می‌شود که من همچون یک کارآفرین با کسب‌وکارم رابطه دارم. پس باید بتوانید تمام تلاش‌تان را انجام دهید تا به بهترین شکل با کارمندان و ارباب رجوع سر و کار داشته باشید، به نحوی که خود آنها نیز بتوانند به شما همچون یک کارآفرین نگاه کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 بهمن 1386برچسب:کارآفرینی,تفکر,کارآفرین یا کارمند,entrepreneurship,employee,thinking,, توسط کارآفرینی

شرکت‌‌های پیشرو از بازی‌های جنگی برای تمرکز بهتر بر رقبا و بهبود شیوه‌ تعریف، شکل‌دهی و به کارگیری فرصت‌های نوآوری استفاده می‌کنند.


به نظر می‌رسد شما همه ‌چیز را به خوبی انجام داده‌اید؛ تحقیقات بازار را متمرکز به اهداف استراتژیک خود انجام داده‌اید و اطلاعات خوبی درباره‌ مشتریان کسب کرده‌اید، جلسات طوفان ذهنی برگزار کرده‌اید، نمونه‌ اولیه را تهیه کرده‌ و یک‌ایده‌ کاملا جدید را مورد آزمون قرار داده‌اید. سپس یک مدل مالی مفصل طراحی کرده و یک برنامه‌ محکم برای بازار تدارک دیده‌اید. با این حال، کالا و خدمت تازه‌ شما طبق انتظار عمل نکرده است. شما از چه چیز غافل شده‌اید؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,استراتژی,نوآوری,آزمایش,entrepreneurship,strategy,innovation, توسط کارآفرینی

سین ساتکلیف یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان مبلمان و اثاث در انگلستان است. شرکت او به نام بنچمارک فرنیچر، 59 طراح و صنعتگر دارد و بازگشت سرمایه شرکت حدود 4 میلیون پوند در سال است.

کسب وکار ساتکلیف از اولین روزهایی که یک نجاری ساده بود، به یک کارگاه و نمایشگاه کامل طراحی توسعه یافته است. در حال حاضر، 75 درصد تولیدات شرکت بنچمارک مربوط به بخش‌های تجاری است و تیم آنها با برجسته‌ترین معماران و طراحان دنیا روی پروژه‌های متعدد برای دکوراسیون و مبله کردن دفاتر کاری، هتل‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های عمومی کار می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,توسعه,کسب و کار,مهارت های ساده,entrepreneurship,development,simple skills, توسط کارآفرینی

مترجم: مهرداد واشقانی فراهانی*کتاب «دی ان ای مبتکران: دستیابی به پنج مهارت نوآوران» که اخیرا توسط کلایتون کریستیان، جف دایر و‌هال گریگرسن نوشته شده است، دو عادت تفکر کلیدی را که من سال‌ها درس داده‌ام به من یادآوری کرد: مشاهده (Observation) و همکاری (Association)

این عادات یا بهتر بگویم مهارت‌ها که شما با تمرین به آنها دست خواهید یافت در فرآیند تفکر کارآفرینی بسیار مهم هستند. با این حال، این مهارت‌ها را در مدرسه به شما نمی‌آموزند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 6 بهمن 1386برچسب:کارآفرینی,دو مهارت,کلیدی,کارآفرین,entrepreneurship,two,critical,skills, توسط کارآفرینی

آغاز سال نو زمان مناسبی برای شروع یک کسب‌وکار است. اما اول باید در نظر داشته باشید که برگ برنده شما چیست.


استفن کی، یکی از بنیان گذاران سایت inventright.com ویکی از نویسندگان «یک ایده ساده برای شروع و پیشگامی در کارآفرین» است.او فردی است که در 25 سال گذشته مجوز تولید بیست محصول را گرفته و می‌گوید که برای آفرینش ایده‌های جدید مدیون نگاه‌های متفاوتی است که از نظر وی می‌گذشت، از راه رفتن در راهروهای فروشگاه گرفته تا دغدغه‌های ذهنی در رابطه با کمبودهای مراکز فروش.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 بهمن 1386برچسب:کارآفرینی,آفرینش ایده,جدید,چگونه,entrepreneurship,new idea,creation,, توسط کارآفرینی

من با افراد زیادی روبه‌رو می‌شوم که می‌خواهند کارآفرین باشند، اما شکایت می‌کنند که هیچ‌گاه نتوانسته‌اند کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند.


آنها همه چیز و همه کس را مقصر می‌دانند، از بانک‌ها گرفته تا سرمایه گذاران، مالیات‌ها، قوانین، رقبا و مسائلی این چنینی. اما در اکثر موارد، دلیل اصلی شکست این افراد از خود آنها ناشی می‌شود: این جملات فریبنده را من «دشمنان موفقیت» می‌نامم. در این مورد، من لیستی از متداول ترین بهانه‌های موجود تهیه کرده‌ام:...

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 بهمن 1386برچسب:کارآفرینی,نیرو,اراده,entrepreneurship,volition,energy, توسط کارآفرینی

بسیاری از مردم معتقدند که شروع یک کسب‌وکار فرآیندی مبهم و رمزآلود است. آنها می‌دانند که می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازند، اما نمی‌دانند که اولین گام چیست. در این مقاله شما متوجه می‌شوید که چگونه یک‌ایده کاری به دست آورید، چگونه بطور دقیق آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، مشخص کنید و چگونه برای آن اقدام کنید.

قبل از شروع، بگذارید که یک نکته را روشن کنیم: مردم همیشه فکر می‌کنند که آیا الان زمان خوبی برای شروع و راه‌اندازی‌ایده کاری‌شان هست. اما واقعیت این است که هیچ وقت برای راه‌انداختن یک کسب‌وکار، بد نیست. این بسیار خوب و هوشمندانه است که ما در دوران رونق اقتصادی شروع کنیم، چراکه مردم در این زمان پول دارند و به دنبال راه‌هایی برای خرج کردن پولشان هستند، اما شروع یک کسب‌وکار در دوران بد اقتصادی هم می‌تواند همانقدر هوشمندانه باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,آغاز کسب و کار,شروع,مناسب سازی ایده,entrepreneurship,start business,idea, توسط کارآفرینی

طرح کسب و کار خود را با یک ارزیابی سریع آغاز کنید. حتی برای یک کسب­وکار مستمر هم وقت گذاشته، از کسب­وکار خود دور شوید و به مفاهیم آن نگاهی بیاندازید. آیا عدد کسب­وکار شما معقول است؟ یکی از پروفسورهای محل تحصیل من عادت داشت این فرایند را درک "آیا آنجا، آنجــایی خواهد بود؟" خطاب کند.

در نگاه اول، اهداف خود را در نظر بگیرید و مأموریت، تحلیل بازار، و کلید موفقیت را بیان کنید.

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

متن اصلی و ترجمه در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:کارآفرینی,آغاز کسب و کار,شروع,entrepreneurship,start business,, توسط کارآفرینی

کارآفرینان وقتی اولین بار کسب‌وکار تازه‌ای را شروع می‌کنند، نباید خود را سازنده آن کسب‌وکار بدانند. این تصور غلطی است. وقتی کارآفرینان با این دیدگاه از پیش تعیین شده وارد بازار می‌شوند، این خطر وجود دارد که کسب‌وکار آنها با آنچه بازار واقعا به آن نیاز دارد، تناسب پیدا نکند.


استیو بلنک، کارآفرین و نویسنده موفقی است که به کارآفرینان هشدار می‌دهد تفاوت بین مرحله جست‌وجو برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و مرحله اداره کردن آن را بدانند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 دی 1391برچسب:کارآفرینی,معدن کاو,آغاز کسب و کار,entrepreneurship,prospector,starting a business, توسط کارآفرینی

اندیشیدن به یک ایده تنها یک آغاز است، اما آنچه در این زمینه اهمیت دارد اجرا یا عملی‌کردن همان ایده است. این نکته‌ای است که همه ما از ماجرای ایده‌پردازی تا اجرای فیس‌بوک توسط مارک زوکربرگ آموختیم.


هر کسی می‌تواند ایده یک کسب‌وکار بزرگ داشته باشد و درباره‌اش حرف بزند. اما تا زمانی که آن ایده به یک واقعیت تحقق یافته و ملموس تبدیل نشده است، هنوز صرفا یک ایده است. البته تنها یک ایده خوب می‌تواند اجرایی شود. از همین رو، من با تعدادی از مالکان کسب وکارهای کوچک درباره این صحبت کردم که هنگام به پیش بردن ایده‌های‌شان از اندیشه‌های محض به کسب‌وکارهای واقعی و زنده چه چیزهایی یادگرفته‌اند که در ادامه می‌خوانیم.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ایده,تبدیل,واقعیت,entrepreneurship,idea,reality, توسط کارآفرینی

شرکت هندی iXiGO پنج سال است كه فعالیت خود را در حوزه نوپای رزرو بلیت و هتل به صورت برخط آغاز کرده و از آن زمان به یکی از رقابتی‌ترین شرکت‌های هند تبدیل شده است. این شرکت اکنون وارد فعالیت تازه‌ای برای تامین مالی از راه سرمایه‌گذاری مشترک شده است.


در آن زمان که شرکت iXiGO پرتالی برای تسهیل امور مسافرت و جست‌وجوی هتل‌ها و مسیرها راه‌اندازی کرد، بیشتر مسافرین در هند وقتشان را صرف تماس برای رزرو پروازها و تحمل صف‌های طولانی در ترمینال‌های اتوبوس یا ایستگاه‌های قطار می‌کردند

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:کارآفرینی,توسعه,کسب و کار,برخط,آنلاین,entrepreneurship,online,business,development, توسط کارآفرینی

 برای درک مفهوم واژه کارآفرین ،کافی است که به برخی اصول و اصطلاحات از جنبه تجاری ، مدیریتی و فردی توجه کنیم . به ویژه که در قرن حاضر ، مفهوم کارآفرینی بیشتر از جنبه فردی بررسی می گردد.

نکته قابل توجه این است که در تعاریف کارآفرینی این توافق وجود دارد که در مورد رفتاری بحث می کنیم...

منبع: حامی کار

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:کارآفرینی,سازمان,,entrepreneurship,organization, توسط کارآفرینی

اخیرا از من سوال شد که یک کارآفرین تازه‌کار پیش از همه باید دست به چه اقداماتی بزند تا بتواند کسب‌وکارش را به خوبی به راه بیندازد.

من هم تصمیم گرفتم تا برای پاسخگویی به این سوال از چند تن از موفق‌ترین کارآفرینان حاضر در آمریکا سوالاتی بپرسم. دست آخر، پاسخ‌های این کارآفرینان تازه‌کار، جوان و موفق را به این ترتیب دسته‌بندی و مشخص کردم.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1386برچسب:کارآفرینی,کارآفرین,تازه کار,آنچه باید بداند,entrepreneurs,novice,all things, توسط کارآفرینی

کارآفرین بودن هیچ گاه کار آسانی نبوده است. ایجاد کسب وکار و تعیین مسیر کاری برای خودتان همیشه سخت است و موفقیت در این شیوه زندگی نیازمند ترکیب ویژگی‌های متفاوتی است.


اما با این وجود، بیشتر کارآفرینان، افراد باهوشی هستند. آنها سخت کار می‌کنند و معمولا در حوزه کاری خودشان درجه یک هستند. به هر حال، کم اتفاق نمی‌افتد که همین افراد باهوش، به جای اینکه در محیط کار خود پیشرفت کنند، در اداره کسب وکار خودشان دچار مشکل می‌شوند.
دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا برخی کارآفرینان در این موضوع به موفقیت می‌رسند و چرا برخی دیگر دچار لغزش می‌شوند:....

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 دی 1386برچسب:کارآفرینی,کارآفرینان,پتانسیل,potential,entrepreneurship,, توسط کارآفرینی

 شما از شغلتان متنفرید! ما همگی در این وضعیت بوده‌ایم. شما نیمی از روزتان را به خیال پردازی درباره شروع کسب‌وکار خودتان می‌گذرانید، اما اجازه دهید تا با آن روبه‌رو شوید. این‌کار یک جهش بزرگ در زندگی شما است و خبر خوب این است که این کار قابل انجام است.

\

ما با پنج نفر از کسانی که مانند شما از شغلشان متنفر بودند و آن را رها کردند تا کسب‌وکار خودشان را شروع کنند درباره چگونگی انجام این کار و اینکه چه پیشنهادهايی برای شما دارند، صحبت کرده‌ایم....

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل درادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ریسک ترک شغل,آغاز,کسب و کار خود,start,your business,entrepreneurship,risk, توسط کارآفرینی

ایجاد یک محصول خوب، موفقیت در بازار را تضمین نمی‌کند، اگرچه اولین قدم لازم است. قدم‌های بعدی که هدفشان به دست آوردن بیشترین ارزش از کالای جدید است، ضروری هستند. این مقاله به مديران کمک می‌کند این قدم‌های بعدی را با موفقیت ساختاربندی کنند.


ماجرایی که برای شرکت زیراکس اتفاق افتاد چندان مشهور نیست، اما حقیقت این است که این شرکت اولین کامپیوتر دفتری را تولید کرد و کار بزرگی را انجام داد. موس و آیکون‌های کوچک زیبا دقیقا همان چیزی بودند که مشتری به آن نیاز داشت، اما اندکی پس از راه‌اندازی آن، شکایت مهندسین زیراکس از چگونگی دزدیده شدن ایده‌هایشان، فراگیر شد. اپل، مکینتاش را معرفی کرده بود و از ابتکار زیراکس بهره برده بود. زیراکس این تجربه تلخ را پشت سر گذاشت و دریافت که ارزش آفرینی و ارزش‌گیری دو چیز مختلف هستند

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 دی 1386برچسب:کارآفرینی,نوآوری,ایجاد ارزش,value,entrepreneurship,innovation, توسط کارآفرینی

 موفقیت تنها داشتن ایده‌های تجاری بزرگ و رسیدن به اهداف نیست، بلکه موفقیت واقعی آن چیزی است که در افکارتان تصور می‌کنید. 

شما با تحصیل در دانشکده‌های اقتصاد و کسب‌وکار دانش لازم شامل مهارت‌های مالی، نظریه‌های اقتصادی و مدیریتی، بازاریابی و غیره را کسب می‌کنید؛ اما چگونگی به‌کارگیری این دانش‌ها، راه رسیدن به موفقیت یا برعکس شکست را تعیین می‌کنند. توانایی در ترکیب و به‌کارگیری این دانش‌ها بسته به خلاقیت و هدف هر فرد متفاوت است که این توانایی ناشی از فعالیت بخش راست مغز است که گمان می‌رفت اهمیت خیلی کمی در مهارت افراد و تصميم‌گیری دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,رسیدن به موفقیت,راه,success way,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

 مقاله حاضر را دیوید ایدلمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل ریل تریبیوتس (Reel Tributes) که تولید‌کننده فیلم‌های مستند برای حفاظت از میراث خانواده‌ها و کسب‌و‌کارهای خانوادگی است و ویلیام الکساندر که واحد درسی مبتنی بر استراتژی‌ها و تجربیات کمپانی‌های خانوادگی در وارتون را تدریس می‌کند، نوشته است.

برای هر کسب‌و‌کار خانوادگی که از بنیان‌گذار به نسل بعدی انتقال پیدا می‌کند، پرسش‌های بنیادین بسیاری باید مورد توجه قرار بگیرد: چه پنداشت‌هایی در پس فرهنگ و ارزش‌های شرکت نهفته است؟ آیا این پنداشت‌ها در مسیر موفقیت کمک‌کننده است یا مانع؟ آیا فرهنگ و ارزش‌ها به یادگاری منتهی می‌شوند که به عنوان گواهی مادی در خدمت برنامه‌های شرکت باشد؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,کسب و کار,خانوادگی,رمز موفقیت,success,entrepreneurship,family,business, توسط کارآفرینی

همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار می‌تواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

 

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره‌مند شويد.

افراد خبره چه می‌گویند؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مهارت های جدید,مورد کاوی,case study,entrepreneurship,new skill, توسط کارآفرینی

گاهی اوقات، زندگی حرفه‌ای شما به کمی شانس نیاز دارد حتی اگر لازم باشد خود شما آن را بیافرینید. در اینجا نگاه واقع بینانه‌ای به مهارت، شانس و هر آنچه که شما می‌توانید برای تغییر انجام دهید، شده است. 

«یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان کامپیوتر در تمام دوران عمر خود در نزدیکی سیاتل بزرگ شد. او در شرکت تازه تاسیس اینتل که کامپیوترها را بر روی یک تراشه می‌ساخت، کار می‌کرد و از اولین کسانی بود، که موفق به دیدن پتانسیل این ریز رایانه‌ها شد. او تمام وقت خود را برای نوشتن نرم‌افزار برای این ابزار جدیداختصاص داده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شانس,مهارت,مدیریت,entrepreneurship,chance,skill,management, توسط کارآفرینی

 برای بسیاری از کارآفرینان شروع یک‌ایده یا کار از صفر آسان است ولی آنها ترجیح می‌دهند تا در هرچه بهتر کردن‌ ایده دیگران با آنها همکاری کنند. در هر حال این دو روش یعنی شروع یک کار به تنهایی و همفکری و همکاری با دیگران، جنبه‌های کارآفرینی را به دنبال دارند.

تیموتی بوارد (Timothy Bovard)که مهارت‌های کارآفرینی را تدریس می‌کند، می‌گوید: بسیاری از افراد به جای اینکه به خلاق بودنشان فکر کنند بیشتر بر مهارت‌های کاریشان تمرکز می‌کنند. «اگر‌ایده خوبی دارید ریسک کنید و آن را انجام دهید، اما بسیاری از کارآفرینان مهارت خیلی خوبی در گرفتن شرکت‌های موجود و هرچه بهتر کردن وضعیت آن شرکت‌ها نسبت به قبل دارند و باعث می‌شوند که آینده آن شرکت هم مثل یک شرکت جدیدالتاسیس تضمین شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شرکت,خرید,راه اندازی,entrepreneurship,buying,company, توسط کارآفرینی

نوآوری مستمر و پایدار وضعیتی است که در آن یک سازمان تلاش می‌کند تا در تمام جنبه‌های کسب وکار از جمله مدیریت، توزیع، عملکرد و مشتریان نوآوری کند و اینگونه بهره‌وری را بالا ببرد .

این کار نیازمند یک رویکرد مدیریتی منسجم و سازمان یافته است که تمامی عملکردها را از کنترل و هدایت در سطح هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا هماهنگ کردن تمام مسیر از طریق سرمایه گذاری در حوزه فناوری و اجرای آن را، در بر گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شرکت موفق,نوآوری,entrepreneurship,successful corporation,innovation, توسط کارآفرینی

در اقتصادی که بیش از حد رقابتی است، هرگز چیزی بیشتر از خلاقیت، برای موفقیت اهمیت ندارد.اما چگونه باید شرکتی ایجاد کرد که آزادانه از نوآوری بهره گیرد؟ و روی نوآوری سرمایه‌گذاری کند؟

برای پاسخ این سوال، نویسندگان نشریه دانش آموختگان دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد،به پنج تن ازاساتید این دانشکده در زمینه‌های فرهنگ،مشتریان،خلاقیت،بازاریابی و مبتکران مراجعه کردند. پاسخ‌های آنها ممکن است شما را متعجب کند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,افزایش,نوآوری,خلاقیت,شرکت,entrepreneurship,creative,innovation, توسط کارآفرینی

پژوهش حاضر با عنوان بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینارکنان ی سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی از دیدگاه کارکنان غیرهیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران صورت گرفته است. هدف کلی این پژوهش بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی است.

نویسندگان: دکتر محمد قهرمانی، دکتر محمدحسن پرداختچی و آقای طاهر حسین‌زاده اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

متن کامل:  

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,فرهنگ,سازمانی,رابطه,کارآفرینی سازمانی,culture,entrepreneurship,organization, توسط کارآفرینی

 انگیزه اصلی کارآفرینان پول نیست کارآفرینان همواره به پاداش‌های مالی به عنوان بهترین مشخصه برای آنکه کارفرمای خود باشند، نمی‌نگرند. در دهه 90 میلادی، این ویژگی از آن بیل‌گیتس بود.

کارآفرینان همواره به پاداش‌های مالی به عنوان بهترین مشخصه برای آنکه کارفرمای خود باشند، نمی‌نگرند. در دهه 90 میلادی، این ویژگی از آن بیل‌گیتس بود. در دهه 2000 استیو جابز، پسران گوگل، لری پیجیز و سرگئی بیرین، این ویژگی را یدک می‌کشیدند حال مارک زوکربرگ، مالک فیس بوک است که این مسیر را در پیش گرفته است. 

منبع: خانه کارآفرینان

متن کامل در ادامه مطلب 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,انگیزه,کارآفرینان,entrepreneurs,motivated,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

 

 تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي 
بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه گذاران و... كه از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌گيرد اطلاق مي‌شود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي باشد و خود، زيرمجموعه اي از E-Business است.

منبع: خانه کارآفرینان

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,کسب و کار,اینترنتی,ecommerce,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

 قبل از آغاز هر کسب و کاری آموختن مهارت‌هایی، بسیار لازم است تا آغازکننده این فعالیت با شکست مواجه نشود. در این مقاله به شرح مختصری در رابطه با هرکدام از این مهارت‌ها پرداخته‌ایم.

 

 
متن کامل اصلی:    
 
متن ترجمه:           
 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
مترجم: آقای اشکان شعیبی

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,آغاز,کسب و کار,شناخت,صنعت,know,business,start,industry,entrepreneurship, توسط کارآفرینی
شدیداً توصیه می­‌کنم که کارآفرینان، یک طرح كسب‌وكار داشته باشند. یکی از نتایج داشتن چنین برنامه‌ای، این است که باعث می­‌شود آماده‌تر باشیم و بدانیم ایده­‌ی کسب‌وکار ما عملی است یا خیر. سعی کنید از مقاله‌ای که پیش رو داریم، به عنوان یک میان‌بر استفاده کنید. من به شما هشدار می­‌دهم مگر این­که تجربه‌ای عملی و یا اطلاعاتی از محیط خود داشته باشید، بدون طرح كسب‌و‌كار با احتیاط پیش بروید.
 
چه‌قدر کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد است و چرا کالا و خدمات شما برای مشتریان مطلوب است؟ تفاوت اساسی بین شرکت شما و رقبا چیست؟ عوامل تعیین‌کننده­‌ای که باعث شده این کسب‌وکار را انتخاب کنید چیست؟
به عبارت دیگر، به چه دلیل مشتری به کسب‌وکار شما روی می­‌آورد؟
متن کامل اصلی:    
 
متن ترجمه:           
 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
مترجم: آقای اشکان شعیبی

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,استرتژی,کسب و کار,طرح,entrepreneurship,strategy,business plan, توسط کارآفرینی

صاحبان کسب و کاری که در حیطه‌ خود بدل به نخبه شده‌اند، نسبت به دیگر رقبای خود امتیازی ویژه دارند. فرض کنید شما شرکت خاکبرداری دارید و رقیبتان نیز کیفیت کاری و قیمت‌هایی قابل مقایسه با شما ارائه می‌دهد.

 

اما شما بر خلاف رقیبتان که به یلو پیج‌های تبلیغاتی [صفحات زرد] اتکا کرده تا کسب و کار جدیدش را رونق دهد، در برنامه‌های صبح تلویزیون‌های محلی حضور پیدا می‌كنید، کتابی نوشته اید و خودتان را به عنوان چهره‌ای صاحب‌نظر در امر خاکبرداری نشان داده اید. به نظر شما افراد برای انجام کارهای خاکبرداری خود به دنبال چه شرکتی هستند؟ قطعا شرکت شما که در این زمینه چهره هستید.
برای بدل‌شدن به یک نخبه‌ معروف زمان و صبوری لازم است و بیش از هر چیز نیز متضمن عملکردی منسجم و مطلوب است. در این یادداشت پنج گام برای ساختن مارک تجاری شخصی شما را ذکر خواهیم کرد تا با پی گرفتن آنها بتوانید در کسب‌وکارتان به یک نخبه بدل شوید.

آدام و متیو تورن
مترجم: فرهاد امیری

متن کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,تبدیل به چهره,entrepreneurship,advantages, توسط کارآفرینی

ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آنها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آنها تلاش می کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم و غم آنها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و ... برسند.

تی هارواکر، نابغه مالی، در تعریف خاطرات خود در حوزه کسب و کار، بیان می کند که برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک به مدت شش ماه، به صورت شبانه روزی در آنجا کار می کرده است تا آن را به اتمام برساند و یک مدیر خوب برای آن استخدام کند. پس وقتی که کار تمام شد هرگز به آنجا مراجعه نکرده است و خودبنگاه، با عوامل خود به نحو احسن، کار خود را ادامه می دهند. سازمانی که ساخته است از هر لحاظ عالی بود و یک سیستم یکپارچه و مطلوبی در آن ایجاد کرده که عوامل مربوطه را به هم متصل می کرده است...



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,کارآمد, ثروتمندان , اسکناس,rich,poor,money, توسط کارآفرینی

 

چرا جوانان از کارآفرینی می‌ترسند؟

جوانان معمولاً به خاطر ترس از شکست و ناکامی و نداشتن سرمایه یا فشاری که روی آن‌هاست، یک کار مستقل را شروع نمی‌کنند و محققان بر این باورند که مهمترین دلیل این ترس این است که جوانان امروز الگوی مناسبی از کارآفرینان جوان گذشته ندارند که از آن‌ها پیروی کنند.

بررسی‌ای که سازمان انگلیسی Enterprise Insight انجام داده درباره این نکته بحث کرده که ادبیات کارآفرینی در دهه ۱۹۸۰ شروع شده ولی دیگر تغییری نکرده و در آن دوره کارآفرینان قدیمی سعی کردند راهی برای نسل بعدی باز کنند. این سازمان می‌گوید کارآفرینان جوان اغلب تمایل دارند که جایگاه خود را در دنیا پیدا کرده و اثری از خود باقی بگذارند اما این ادبیات که مناسب دوره کنونی نیست و ترس از شکست و فشاری که از سوی خانواده، معلم و دوستان برای پیدا کردن شغل بر جوانان وارد می‌شود، باعث شده که آن‌ها از محقق کردن ایده‌هایشان چشم‌پوشی کنند.

نویسنده: مایکل سایمون

مرجع: روزنامه تفاهم

متن کامل را می توانید در ادامه مطلب مشاهده فرمایید.

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ 24 مهر 1391برچسب:کارآفرینی,کار,ترس, کسب و کار,استخدام,بازاریابی,وضعیت اقتصادی,طرح شغلی, توسط کارآفرینی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد