مراسم قدردانی از خدماتدکتر رضوی رئیس اولین دانشکده کارآفرینی در دانشگاه تهران و معرفی و انتصاب دکتر محمد رضا زالی رئیس جدید روز شنبه 2 دی ماه در محل این دانشکده برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر عموعابدینی معاون پژوهشی، دکتر سیف معاون فرهنگی و دکتر موسوی معاون بین الملل دانشگاه و جمعی دیگر از مدیران و مسوولان این حوزه برگزار شد؛ در ابتدا دکتر علیمیری به عنوان نماینده خانواده دانشکده کارآفرینی با ایراد سخنانی از سیر ایجاد و تکمل دانشکده یاد کرده و از زحمات دکتر رضوی تشکر نمودند.
هدف كلي اين پژوهش بررسي قابليت هاي كارآفريني (استقلال طلبي، كنترل دروني، انگيزه پيشرفت، ريسك پذيري و خلاقيت) دانشجويان دانشگاه اصفهان و تأثير آموزش هاي دانشگاهي در افزايش اين قابليت هاست.
در موارد متعددی شرکتها برای ارائه روشهای نوین و تکنولوژیهای جدید با مقاومت قابل توجهی از دستگاه کارفرمایی با دلایل و عناوین مختلف مواجه میشوند. حال راهکار تعامل با این مسئله چگونه است؟
زمان: ساعت 15 دوشنبه 4 دی ماه 1391
مکان: دانشکده عمران، اتاق 202
بله! این مسئلهای است که بسیاری از کارآفرینان با آن مواجه هستند. بدین منظور مرکز کارآفرینی تصمیم گرفته، در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان رشته عمران، نشستی را با مهندس محمدرضا رهبر، مدیرعامل شرکت پرمایون و فارغالتحصیل دانشگاه شریف در رشته عمران، در رابطه با کارآفرینان و مشکلات پیش روی آنان تدارک ببیند.
نکاتی که قبل از اقدام به برندسازي بايد در نظر داشت:
آیا تقاضاي قبلي براي محصول یا خدمت بنگاه وجود دارد؟ وضعیت کنونی بازار چگونه است؟ آیا بازار در حال تنزل و رو به افول است یا در حال رشد است؟ چه سهمی از بازار به شما تعلق دارد؟
براي پيش بيني ظرفيتهاي آينده بازار چه تحقیقاتی انجام دادهاید؟ آيا ميدانيد وضعيت بازار در 5 یا 10 سال دیگر چگونه خواهد بود؟ به ياد داشته باشيد كه برند بازار ايجاد نمیکند، بلكه برند سلاحی قدرتمند را در دستان شما قرار ميدهد كه به وسيله آن ميتوانيد كنترل بازار را در اختیار بگيريد.
ابتکار افراد را میلیاردر میکند و انحصارها را از بین میبرد. ابتکار سودآوری شرکتها را افزایش میدهد و برای سهام موفق ترین شرکتها یک مزیت محسوب میشود.
اما شرکتها چگونه میتوانند آن را به وجود آورند؟ نتایج یک تحقیق جدید، بر فرآیند ابتکار و اینکه شرکتها چگونه میتوانند از آن بهره ببرند تا عملکرد و سود خود را توسعه دهند، سایه افکنده است.
موفقیت تنها داشتن ایدههای تجاری بزرگ و رسیدن به اهداف نیست، بلکه موفقیت واقعی آن چیزی است که در افکارتان تصور میکنید.
شما با تحصیل در دانشکدههای اقتصاد و کسبوکار دانش لازم شامل مهارتهای مالی، نظریههای اقتصادی و مدیریتی، بازاریابی و غیره را کسب میکنید؛ اما چگونگی بهکارگیری این دانشها، راه رسیدن به موفقیت یا برعکس شکست را تعیین میکنند. توانایی در ترکیب و بهکارگیری این دانشها بسته به خلاقیت و هدف هر فرد متفاوت است که این توانایی ناشی از فعالیت بخش راست مغز است که گمان میرفت اهمیت خیلی کمی در مهارت افراد و تصميمگیری دارد.
ین شرکتها را میشناسیم: نیو کوک (New Coke)، سیگوی (Segway) و کامپیوترهای لیزای اپل (Apple’s Lisa Computer). ولی اگر تاکنون نسبت به شکستهای اقتصادی کسب و کار کوچکتان احساس بدی داشتهاید، آنگاه باید گفت که شکستهای کسب و کارهای بزرگ میبایست قدردان شما باشند.
اما آیا واقعا این قدمهای اشتباه را باید با شکست معادل بدانیم؟
هر انسانی میخواهد در زندگی موفق باشد و همیشه میتوان کارهایی انجام داد تا این موفقیت را تضمین کرد. اما اگر نمیتوانید به طور موثری با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نمیتوانید فرد موفقی باشید.
اهمیتی ندارد چه شغل و چه سمتی داشته باشید، چون به هر نحوی باید با دیگران تعامل داشته باشید. اما اگر مدیر هستید، برای اینکه قابلیت ارتباط برقرار کردن را در خود بهبود بخشید، میتوانید نکاتی را مورد توجه قراردهید.
مقاله حاضر را دیوید ایدلمن، بنیانگذار و مدیرعامل ریل تریبیوتس (Reel Tributes) که تولیدکننده فیلمهای مستند برای حفاظت از میراث خانوادهها و کسبوکارهای خانوادگی است و ویلیام الکساندر که واحد درسی مبتنی بر استراتژیها و تجربیات کمپانیهای خانوادگی در وارتون را تدریس میکند، نوشته است.
برای هر کسبوکار خانوادگی که از بنیانگذار به نسل بعدی انتقال پیدا میکند، پرسشهای بنیادین بسیاری باید مورد توجه قرار بگیرد: چه پنداشتهایی در پس فرهنگ و ارزشهای شرکت نهفته است؟ آیا این پنداشتها در مسیر موفقیت کمککننده است یا مانع؟ آیا فرهنگ و ارزشها به یادگاری منتهی میشوند که به عنوان گواهی مادی در خدمت برنامههای شرکت باشد؟
سمینار معرفی یک کارآفرین اجتماعی با حضور خانم سعیده قدس، بنیانگذار موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک) برگزار میشود. از دانشجویان و علاقه مندان برای شرکت در سمینار دعوت به عمل می آید.
بخش سوم يك بنگاه براي اطمينان از اينكه كالايش به بهترين نحو ممكن در معرض ديد مشتريان قرار ميگيرد چه ابزارهايي در اختيار دارد؟ اگر لوگوها، شعارها، تبليغات يا تضمينها موثر نيستند پس چه چيزي ميتواند تاثيرگذار باشد؟
پاسخ اين سوال دو بخش است. بخش اول آن كاري است كه خود شما به عنوان بنگاه بايد انجام دهيد و بخش دوم مفهوم تاثيرگذاري بيشتر بر روی مشتریان است.
همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار میتواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟
واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که میتوانید از آنها بهرهمند شويد.
امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری موسسه آموزشی ثروت آفرینان، سمینار "غلبه بر ورشکستگی" را برگزار می نماید.
زمان: ساعت 8 الی 12 ظهر روز چهارشنبه 29 آذر
مکان: آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
در این سمینار مهندس بابک بختیاری،یکی از کارآفرینان برتر و خالق برند "آیس پک" در گفتگو با مهندس مظاهری،کارآفرین برتر و مولف کتاب رقص عقابها، به ارائه الگوهای موفق در گذر از بحران ورشکستگی می پردازد. هزینه شرکت در سمینار برای دانشجویان 15 هزار تومان و برای سایرین 40 هزار تومان می باشد. جهت ثبت نام با شماره 09373970444 (آقای فخرایی) تماس حاصل فرمایید. اولویت با کسانی است که زودتر اقدام نمایند.