|
در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار میرود. به ویژه دانش نهفته که میتواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیتهای استراتژیک نیست.

از این رو باید در مورد مدیریت دانش اندیشید. در سالهای آینده بنگاههایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن میکنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف میشود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهرهبرداری از دانش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
ده اشتباه متداول كه شركتها با ذينفعان باارزش خود در دورههاي تلاطم در بازار مرتكب ميشوند:

اشتباه:
1- توانایی های موازی
بهترین اقدام:
شرکت ها باید کلیه تلاش خود را انجام دهند تا با تمرکز بر حذف مازادها و هزینه ها، از ایجاد توانایی های موازی بین تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خودشان اجتباب نمایند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)
ادامه مطلب
در سال 1984، در آستانه تاسیس شرکت حمل و نقل آرامکس، من و شریکم، بیل کینگسان انتظار مهم ترین جلسه کاری در عمرمان را میکشیدیم. ما امیدوار بودیم که بتوانیم شرکت حمل و نقل ایربورن اکسپرس واقع در سیاتل آمریکا را وادار کنیم تا 50 درصد سهام شرکت آرامکس را که میخواستیم آن را تاسیس کنیم، به ارزش 100 هزار دلار بخرد.

در آن زمان، یک دفتر معمولی در امان، پایتخت اردن، چند دفتر کاری کوچک دیگر در خاورمیانه تاسیس کرده بودیم و امیدوار بودیم اولین شرکت حمل بار در این منطقه را تاسیس کنیم. فعالیت ما بسیار محدود و کوچک بود (هنوز نتوانسته بودیم یک میلیون دلار درآمد داشته باشیم) و من شخصا مجبور بودم وظایف مختلف، از ریاست فروش تا هر از گاهی کار تحویل کالا را انجام دهم. بنابراین، جریان نقدی ما بسیار کم بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بحرانهای اقتصادی فرصتهای بزرگتری را در دل خود دارند؛ اما این فرصتها فقط برای آنهایی است که قویتر و آمادهتر باشند و پشتکار بیشتری به خرج دهند. خیلی از افراد در شرایط بحرانی تمام حواسشان را روی فراز و فرودهای اقتصاد داخلی یا جهانی متمرکز میکنند. خیلیها منتظر میمانند تا معجزهای در اقتصاد رخ دهد و دیر یا زود هم میفهمند كه هرگز رخ نمیدهد.

اکنون در شرایطی هستیم که اصطلاحا به آن میگویند «هرچی گیر آوردی بخور»، در چنین شرایطی افرادی برنده میشوند که ابداعاتشان را به کار میگیرند و منتظر کسب اجازه برای موفقیت نمیمانند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
از آنجا که افراد بسیار کمی وقتشان را برای درک صحیح معنای مذاکره و پیروی از اصول آن صرف میکنند، اغلب افراد،حتی مدیران فروش خوب، فاقد هنر مذاکره کردن هستند.

اولین و بزرگترین خطا، سوء برداشت از معنی واژه «مذاکره» است. وقتی از افرادی حاضر در کارگاههای آموزشی میپرسم معنی «مذاکره کردن» چیست جوابهایی مانند این را دریافت میکنم: «چقدر کالا در یک معامله میتوانم به دست بیاورم»، «چقدر ارزانتر میتوانم آن را بخرم». بسیاری از افراد مذاکره کردن را فرآیند به کارگیری تکنیکهای ناراحت کننده برای طفره رفتن و پیروز شدن بر طرف مقابل میدانند و از نظر آنها موضوع اصلی مذاکره اغلب پیرامون قیمت و شرایط فروش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
امروزه بزرگترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی نیروی متفكر، یادگیرنده و خلاق است. حضور کارآفرینان، نماد توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب میشود. برخی از این کارآفرینان، با خلاقیت و نوآوری خود، فرصتهای کاری را شناسایی میکنند و برخی با عملکردشان، فرصتها را ایجاد میکنند و از آن طریق تهدیدهای موجود را به بهره وری میرسانند. در هر دو صورت، فرد کارآفرین به عنوان نیرو یا سرمایه فکری بنگاه شما، فعالیت میکند.

اگر بر این باور باشید که سرمایههای فکری، ثروتهای شما هستند، در جذب و حفظ آنان بیشتر تلاش خواهید کرد. نیروی متفکر با قدرت تخیل، دوراندیشی، خودجوشی، بصیرت، تفكر مثبت، به چالشها پاسخ مثبت میدهد و مشكلات و موانع را به راحتی حل میکند. به طور معمول این افراد دوست دارند همیشه در کارها بهترین باشند و متفاوت عمل کنند، لذا از دانش به خوبی بهره میگیرند. تلاش میكنند تا دانش تولید شده در مراكز تحقیقاتی را به دانش تولید محصول تبدیل کنند و محصولی قابل رقابت به بازار عرضه کنند. در واقع او برای خود و دیگران، موقعیت و فرصتهای شغلی به وجود میآورد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
هر شركتي با انتخابهاي دشواري مواجه ميشود، به ويژه وقتي كه اقتصاد با ركود مواجه است يا بدتر از آن به حالت توقف ميرسد. مجله بيزينس ويك، ده اشتباه فاحشي را كه شركتها در تلاش براي رويارويي با اقتصاد دوره ركود يا متلاطم مرتكب ميشوند، فهرست كرد.

اين فهرست به مديريت يادآوري ميكند كه توانايي نوآوري پايدار، يكي از معدود روشها جهت حفظ مزيت رقابتي و جدا كردن خود از رقبا است، مگر اينكه شركت واقعا بخواهد با قيمت رقابت كند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
کمبود مهارت در همه جهان دیده میشود. این ادعا از لحاظ منطقی باید درست باشد؛ چرا که به نظر میرسد بر سر این مساله توافق جمعی وجود دارد. اما چه اتفاقی افتاده است؟ بیشک امکان ندارد که افراد ناگهان کم استعدادتر شده باشند.

درست است که پیشرفتهای سریع تکنولوژی میتواند کمبود مهندس را در عرصه خدمات رفاهی و نرمافزار توجیه کند، اما کمبود مهارت در عرصههای دیگر به چه عواملی وابسته است؟
شرکتهایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته فعال هستند تا سال 2020 با کمبود 40 میلیون کارگر ماهر مواجه خواهند شد که کسبوکارهای موجود در چین احتمالا بیشترین ضربه را از این روند خواهند دید؛ این نتایج تحقیقاتی است که اخیرا توسط موسسه جهانی مکنزی انجام شده است که یک شاخه تحقیقاتی درباره مشاوره استراتژی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
انتقاد کردن از رقیب، جزو ذات بشر است. ما عادت داریم از کیفیت محصولات خودمان و منحصر به فرد بودن نکات فروش مان تعریف کنیم و در عوض از ضعف رقبا خوشحال شویم.

همچنین به طور غریزی رقبایمان را مورد انتقاد قرار میدهیم، چون برای به دست آوردن سهم بازار با آنها مبارزه میکنیم.
همه این واکنشها احساس درونی خوبی به شما میدهد، اما لزوما استراتژی بازاریابی شما را توسعه نمیدهد. چه میشود اگر به جای انتقاد شدید از ضعفهای رقیب تان، در جلسهای موفقیتهای او را بررسی کنید؟ در این جلسه از تیم تان بپرسید «اگر ما همین نقشها را در شرکت رقیب داشتیم، در رقابت با شرکت خودمان، چگونه کالاهایمان را میفروختیم و جایگاهمان را در بازار تقویت میکردیم؟»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
آنها که امروز مدیران بزرگی هستند، در گذشته کارمندان بزرگی بودهاند. بیشتر کارآفرینان با فراست و مدیران کارآمد موفقیت خود را از پایه میسازند.

به نظر میرسد اکنون همه میخواهند کارآفرین باشند. همه میخواهند رییس باشند و کلیه امور را خودشان اداره کنند. البته این انگیزه قابل درک است. این ایده که کار خودتان را انجام دهید و بر سرنوشت خود حاکم باشید، بسیار جذاب است. به علاوه، همان طور که همه میدانیم اکنون بازار کار در شرایط مطلوبی نیست. به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای مشاوره در زمینه شروع کسبوکارهای جدید و راهنمایی برای رهبری سازمان وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
آیا مدیران باید در مورد بخشی که در آن فعالیت میکنند، دانش فنی داشته باشند یا مهارتهای کلی مدیریتی و یک رویکرد بیرونی تازه میتواند مفید باشد؟ این پرسش که آیا مدیران باید در حوزه فعالیت خود تخصص علمی باشند یا نه، جای بحث زیادی دارد.

خیلیها میگویند داشتن تخصص در حوزه کاری شما یک ویژگی حیاتی است؛ اما فردی مثل ریچارد برنسون میتواند این عقیده را به چالش بکشاند. او در صنعت هواپیمایی یا قطار یا هر بخش دیگری که در آن کسب وکارهای موفقی را راهاندازی کرده، هیچ دوره آموزشی تخصصی را نگذرانده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بزرگترین دغدغه مدیریت منابع انسانی در کسبوکارهای کوچک چیست؟ مالکان این شرکتها و کارآفرینانی از این دست بیش از همه چه منافعی را مد نظر قرار میدهند؟ آنها چگونه از سوددهیهای کارمندانشان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب بهره میبرند؟

پژوهشی اخیرا در همین زمینه انجام شده است. این پژوهش را سازمان خدمات بیمه به نام افلاک انجام داده و به مشاهدات و نتایج درخوری برای کسبوکارها دست یافته است. گزارش سال 2011 سازمان خدمات بیمه افلاک نشان میدهد که وقتی مدیران، حین جذب کارمندان خود، سود و مزایای خوبی را به آنها پیشنهاد میدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
کارآیی يك مدير، علاوه بر مهارت او در استفاده از ايميل و ديگر وسايل ارتباطي الكترونيكي، به توانايي او در صرف نظر از استفاده آنها هم بستگی دارد.

آیا امکان داشته که حتی برای چند دقیقه از اینترنت استفاده نکنید؟ به آخرین باری که وسایل الکترونیکی خود را خاموش کردهاید، فکر کنید. آيا در آن موقع در خانه بودید و تعطيلات آخر هفته را میگذراندید يا در دفتر كارتان حضور داشتید؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
برای سالیان طولانی سخنگوی یک سازمان اجرایی از موسسههای بازرگانیِ کوچک و متوسط بودم. به هزاران نفر از اعضای آنها توضیح دادهام که چرا سازمانهایشان واقعا چنانکه باید اداره نشدهاند؟

چون اغلب رفتارها در سازمانها به وسیله باورهایی فردی، توسط کارمندان آنها و نیز توسط باورهای سازمانیِ مشترک و همگانی میان همه کارمندان تعیین میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
روزانه برای ما صدها فرصت برای دروغ گفتن به افراد پیش میآید. خواه این افراد مشتری، کارمند، شریک یا سرمایهگذار شما باشند، همیشه راهی بهتر از دروغ گفتن برای بهتر جلوه دادن شرایطی که متفاوت با واقعیت است وجود دارد.

ما انسان هستیم و مرتکب اشتباه میشویم؛ اما مهم این است به خود یادآوری کنیم که شفافیت و صادق بودن مزایای زیادی دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
وقتی به مقام مدیریت میرسید، طبیعتا باید جشن بگیرید؛ ولی با این وجود کمی نسبت به سمت جدیدتان استرس نیز دارید. کارن دهان چگونگی رسیدن به موفقیت و داشتن احساس خوب از همان لحظه آغاز به کار را مورد بررسی قرار داده است.

به عنوان یک مدیر جدید، یکی از مشکلات احتمالی که با آن روبهرو خواهید شد متقاعد کردن اعضای تیمتان است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
به نظر میرسد در وضعیت کنونی اقتصاد در جهان توجه به روحیه کاری کارمندان از اهمیت فزایندهای برخوردار باشد. رناکوئه میداند که بهترین نیروی کار، همان استوارترین شخص است؛ در نتیجه، مالک کسبوکار کوچک هر کاری را که از دستش برمیآید برای به دست آوردن کارمندان شایسته ميکند.

او همچنین آگاه است که برای راضی نگه داشتن کارمندانش باید انگیزه لازم برای آنها را در محل کار تدارک ببیند. رنا کوئه، مدیر صنایع سازنده تجهیزات ساحلی (CCI) است، شرکتی با 18 کارمند که نیمی از آنان، بیش از ده سال را در کنار وی بودهاند. او میگوید: «کسبوکار ما به یک کوشش گروهی واقعی نیاز دارد و این مهم است که همه کارمندان از ارزش کارشان برای محصول تمام شده و نیز برای رضایتمندی مشتریان آگاهی دارند.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
رابرت استمپل در سال 1990 مدیرعامل کمپانی جنرال موتور شد، او در آن زمان به «مرد اتومبیل» معروف بود و افتخار میکرد به اینکه از یک مهندس ساده به مدیریت گروه تولیدکننده اتومبیلهای بیوک و کادالیک درآمده و پس از آن نیز به سمت مدیرعاملی رسیده است.

فرهنگ عملیاتی
فرهنگ عملیاتی، مخصوص مدیران بخشهای اجرایی است، افرادی که خدمات و محصولات را تولید میکنند، منابع اولیه را تهیه میکنند، صورتحسابها را مدیریت میکنند و اطمینان مییابند که کامیونهای تحویل محصولات به موقع حرکت کنند....
فرهنگ اجرایی
اگر بهدنبال روشهایی برای موفقیت در معاملات، قدرت نفوذ و جریان سرمایه هستید، باید نگاهی به دومین فرهنگ شرکت بیندازید، فرهنگ اجرایی. اعضای این گروه معمولا شامل مدیرعامل، هیاتمدیره، مدیران بخش معاملات و کارکنان بخشهای مالی هستند....
سومین فرهنگ یک شرکت، فرهنگ مهندسی، شامل مهندسان و متخصصان فنی هستند و بهویژه در زمینه فناوری اطلاعات و مهندسی فرآیند....
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
مدیران اجرایی چگونه میتوانند بفهمند که تیمشان در میان لیست بلندی از اهداف و وظایف جمع آوری شده که باید محقق شوند، توانایی ارائه هدف جدیدی را دارند یا نه؟ آیا این مدیران از اینکه مسوولیت تیم را برای ارائه به موقع پروژهها به عهده گرفتهاند، احساس آسودگی خاطر میکنند؟

هر مدیر اجرایی تلاش میکند شفافیت را به طور حقیقی در سازمان خود وارد کند و همواره از آخرین فعالیتهایی که در اطراف او انجام میشود، آگاه باشد. داشتن یک ایده خوب در مورد اینکه در یک لحظه خاص در سازمانی که تحرکات زیادی دارد و اولویتهای آن دائم تغییر میکنند، چه اتفاقاتی میافتد، بهاندازه کافی چالش برانگیز است. اما هدف مطلق هر مدیر اجرایی این است که به مدیریت سازمان اعتماد داشته باشد تا بتواند عملکرد آن را در آینده پیشبینی کند و در نتیجه بتواند مسائل را حتی قبل از اینکه رخ دهند پیشگویی و تنظیم کند و نسبت به آن واکنش نشان دهد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
سیاری از افراد، به خصوص افراد خوداشتغال، درآمد ثابت ماهانه ندارند. اما تلاش برای تنظیم بودجه با دریافتی نامنظم، امکانپذیر است.

ساختن طرحی برای مدیریت بودجه، یعنی اینکه درآمدها و هزینههای تان را پیگیری کنید تا بتوانید برای رسیدن به اهدافتان پول بیشتری داشته باشید. چنین طرحی، از سه جزو لازم تشکیل شده است: هدف، برآورد هزینهها و برآورد درآمد. اگر نتوانید درآمدتان را تخمین بزنید، نمیتوانید برای آن برنامهریزی کنید. باید گفت افراد زیادی هستند که چنین موقعیتی دارند، از مامورین فروشی که درآمدشان به صورت حقالعمل کاری است، تا افرادی که خود اشتغال هستند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
فعالیت اقتصادی تازه شما راکد و بیتغییر پیش میرود. شما و شریکتان با هدفهای مشترکتان برای آینده همگام و همراه هستید.

هر چند تصور پایاندادن به این شراکت، آن هم وقتی تازه شروع به همکاری کردهاید، دشوار است. با این همه، داشتن یک استراتژی خروج میتواند به نقشه کسبوکارتان اضافه شود. افزودن یک استراتژی خروج باید منافع شما را تضمین کند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
پس از 15 سال کار در زمینه طراحی و ارتقاي وبسایتها، هنوز هم مدیران عامل و صاحبان کسبوکارهایی را میبینم که هر کاری میکنند تا تعداد بیشتری سفارش و تبلیغ از وبسایت خود دریافت کنند.

در زیر به 10 اشتباه رایجی اشاره خواهم کرد که صاحبان کسبوکار در مورد وبسایتهای خود به كار ميبرند. همچنین، راهکارهایی ارائه خواهد شد که به شما اطمینان میدهد وبسایت شما مثل یک فروشنده 24 ساعته در خدمت شما است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
چگونه میتوان مدیریت در مقابل رفتار نادرست یک عضو از گروهی که مدیریت آن را در اختیار گرفتهاید، درست برخورد کنید؟ تجربیات ما توصیههای مفیدی برای شما خواهد داشت.

استیو به تازگی در جایگاه مدیریتی یک شرکت تازهتاسیس قرار گرفته است. او جایگزین مدیری معروف و محبوب شد که بازنشسته شده بود. اکثر کارمندان جایگاه و مقام استیو را پذیرفتهاند و از پذیرش او خوشحالند؛ اما یکی از کارمندان مستقیم او، در برابرش مقاومت میکند و از تصمیمات او انتقاد میکند. بهترین راه برای اینکه بتواند این کارمند ناراضی را در کنار خودش داشته باشد، چیست؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هدف اصلی در هر کسبوکار دستیابی به پیشرفت و ترقی است که میتواند در ابعاد مختلفی مانند سود، درآمد، سهمبازار، نامتجاری، تاثیرات اجتماعی و .. صورتپذیرد.
مسیر پیشرفت بسیار ساده است، عامل مورد نیاز در این راستا ابتکار و نوآوری است، بهاینصورت که شما چیز جدید یا بهتری را در غالب محصول، خدمات، راهحل و ... ارائه میکنید و آنرا به فردی بهتر یا جدید مانند بازارها، گروهها و... میفروشید. این کار ساده بهنظر میرسد اما در واقع اینگونه نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
موفقیت به معنای این نیست که موضوعاتی را به زندگی خود اضافه کنید، بلکه به آن معنی است که آنها را به حال خود بگذارید.

بیشتر افراد وقتی به موفقیت فکر میکنند، به این موضوع میاندیشند که چیزهایی را به زندگی خود اضافه کنند: پول بیشتر، نفوذ بیشتر، ماشین بهتر، خانه بزرگتر. مشکل این نوع تفکر این است که یک واقعیت را نادیده میگیرد و آن هم این است که توانایی شما برای موفقیت مستقیما با توانایی شما برای رها کردن موضوعات بستگی دارد. اجازه دهید توضیح دهم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
گاهی به نظر میرسد گستاخی در ارائه خدمت به مشتریان جزو استثنائات است. اما در جهان واقعي گستاخی به مشتریان وجود دارد و هر روز اتفاق میافتد.

تعريف شما از گستاخي به مشتری هنگام ارائه خدمت چيست؟ وقتی به عنوان مشتری با شرکت دیگری سروکار دارید کدام رفتار غیرحرفهای پرسنل آن شرکت بیشتر موجب عصبانیت شما میشود؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
«تیم کوک» بر خلاف استیو جابز، در دور نگه داشتن خود از دید رسانهها، استعداد بالایی دارد. به همین دلیل، آخرین مصاحبه او با هفته نامه «بیزنس ویک» که پرونده اصلی این مجله را به خود اختصاص داد، نگاه چندانی به زندگی کوک به عنوان مدیرعامل اپل نداشت.

دامنه گفتوگوها از طراحی محصول تا تولید بود؛ کوک اعلام کرد که اپل عملیات تولیدی خود را در آمریکا توسعه خواهد داد. در عین حال، این مصاحبه نکات ارزشمندی را به مدیران درباره نظارت بر هر نوع سازمانی ارائه میدهد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
ین شرکتها را میشناسیم: نیو کوک (New Coke)، سیگوی (Segway) و کامپیوترهای لیزای اپل (Apple’s Lisa Computer). ولی اگر تاکنون نسبت به شکستهای اقتصادی کسب و کار کوچکتان احساس بدی داشتهاید، آنگاه باید گفت که شکستهای کسب و کارهای بزرگ میبایست قدردان شما باشند.

اما آیا واقعا این قدمهای اشتباه را باید با شکست معادل بدانیم؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
باورداشتن به يك هدف براي دستيابي به آن كافي نيست. در اینجا چهار روش برای جلوگیری از افتادن در این دام ارائه میشود.

زیربنای موفقیتهای بزرگ در دو موضوع نهفته است:
1) باورداشتن به خودتان .
2) ظرفیت شما برای انجام آنچه برای دیگران غیر قابل تصور است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هر انسانی میخواهد در زندگی موفق باشد و همیشه میتوان کارهایی انجام داد تا این موفقیت را تضمین کرد. اما اگر نمیتوانید به طور موثری با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نمیتوانید فرد موفقی باشید.
اهمیتی ندارد چه شغل و چه سمتی داشته باشید، چون به هر نحوی باید با دیگران تعامل داشته باشید. اما اگر مدیر هستید، برای اینکه قابلیت ارتباط برقرار کردن را در خود بهبود بخشید، میتوانید نکاتی را مورد توجه قراردهید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار میتواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که میتوانید از آنها بهرهمند شويد.
افراد خبره چه میگویند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تحقیقات نشان میدهند که وقتی کارمندان با افرادی که دوست دارند کار میکنند، میتوانند پرتوانتر و موثرتر باشند.نتیجه مطالعهای در این زمینه نشان داد که درکشمکش و انتخاب بین افراد خوشایند و سازگار و افراد با کفایت و ماهر، گرایش بیشتری نسبت به کسانی که گروه از همکاری با آنها لذت میبرد،وجود دارد و سازمانهایی که احساسات مثبت را در میان کارکنان پرورش میدهند، به نتایج قابل توجهی دست مییابند.

اما چرا «علاقه» اینقدر در روابط کاری اهمیت دارد؟ آیا میتوان بدون فدا کردن تنوع آن را مدیریت و کنترل کرد؟ و آیا «جسورهای با کفایت» واقعا میتوانند دوستداشتنیتر شوند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
استخدام نیروی کار مناسب، کمک شاياني به بهبود بهرهوري تيم کاري شما ميکند. يافتن نیروی کار مناسب میتواند چالشانگيز باشد، به ويژه اگر در امور کارگزيني، مديري تازهکار و بيتجربه باشيد.

کارن ديهان نگاهي انداخته است به چگونگي بهبود مهارتهاي کارگزيني در روند مصاحبهای که در آن برای اولین بار نقش مديريتي خود را ایفا خواهید کرد. حال شما در طرف ديگر ميز قرار گرفته و شخصي هستيد که وظیفه وی اجرای پروسه استخدام است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هر تیم کاری میبایست به تمامی اطلاعات مورد نیاز فعالیت خود دسترسی کامل داشته و نسبت به استراتژیهای کلی شرکت و سازمان مربوطه آگاهی کامل داشته باشند. کار کردن به طور کلی سخت هست اما آیا آنقدر که ما آن را سخت میگیریم است یا تعریف خودمان آن را اینقدر طاقتفرسا میکند؟ در این زمینه رابرت مینرو در مورد چگونگی فعالیت هوشمند در کارهای تیمی و تاثیر اینگونه فعالیتها روی بهرهوری تیمها مطالعات سودمندی را انجام داده است.

تمام افراد موفق یک توصیه به دیگران ارائه کردند و آن هم چیزی نیست جز این پیام «تنها کلید موفقیت، کار و فعالیت سخت است». به عبارت ساده تر اگر تمام توجه و حواستان را فقط متمرکز به هدف کنید و انرژی خود را صرف آن کنید، به طور حتم محصول این زحمات را درو خواهید کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
معمولا وقتی یک نفر کار خود را ترک میکند، همکاران وی مجبور هستنداضافهتر کار کنند. «تونی در زمان جابهجایی یکی از کارمندان باید علاوه بر کار خودش جای خالی شخص دیگری را هم پر ميكرد. رییس وی به شوخی به او گفت وقتیکه او بهخوبی کار میکند، چرا فرد دیگری را استخدام کنم؟ با قبول این چالش تونی دریافت، این فشارکاری برای مدت زیادی با او خواهد بود و نمیدانست چه کند؟»
انجام وظایف همکاری که موقتا مرخصی است یا کار ناشی از تعویض یک کارمند امری غیرعادی محسوب نمیشود. وقتی کارمندی این کار مازاد را قبول میکند، بر این عقیده است که کار برای یک دوره موقت مدنظر است. معمولا در قرارداد استخدامی هر کارمند وظایف وی مستقیما یا تلویحا درج میشود. در این حالت کارمند تغییرات موقتی شرایط استخدام را متقبل میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تصور رایجی است که «موفقیت» را به عنوان پهنهای ببینیم که به آن دست مییابیم و میتوانیم در کنارش لنگر بیندازیم.

اما هر کسب و کار واقعی آکنده از فرازها و فرودهای فراوان است: موفقیتها و شکستها. خطرکردن و حتی گهگاه شکستخوردن، یکی از مؤثرترین شیوههای ممکن برای آموختن و رشدکردن است. قطعا این گفتهها به این معنا نیست که ما الزاما از شکستها لذت میبریم. در نتیجه، اینجا به معرفی چند نکته مهمی میپردازم که میتوانید برای مواجهه با شکستها و اشتباهات خود آنها را به خوبی به ذهن بسپارید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب
برای مدیرانی که به فکر رشد شرکتهایشان هستند توصیههای استراتژیک زیادی وجود دارد. آنها میتوانند فشار بیشتری بر منابع داخلی موجود خود وارد آورند و از راههای معمولی استفاده کنند.

یا میتوانند از خارج سازمان وام بگیرند تا در یک مبنای کوتاه مدت، مهارت و دانش مورد نیاز را با شرکای خود تکمیل کنند. پیشنهاد دیگر این است که میتوانند به راحتی شرکتهایی را بخرند که تخصصی را که آنها احتیاج دارند و از آن بیبهرهاند، ارائه میدهند. اما چگونه میتوان تصمیم گرفت که بهترین راه کدام است؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب: کارآفرینی, مشکلات, رشد, شرکت ها, ساخت, وام, خرید, entrepreneurship, growth, problems, corporation, توسط کارآفرینی
قرن بیستویکم در کنار تمام پیامدهایی که برای بشر امروزی در بر داشته است، سازمانها و شرکتها را نیز بی نصیب نگذاشته و آنها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. امروزه شاهد تغییرات سریع در فناوریها و شدت پیچیدگی محیط سازمانها هستیم.
.jpg)
در چنین وضعی سازمانها به منظور حفظ حیات خود ناچارند به صورت مداوم تغییر کنند تا از غافله رقبا عقب نمانند. اما این تغییر لزوما باید مبتنی بر جمعآوری دادهها و اطلاعات مناسب از محیط و تبدیل آن به دانش باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
به نظر شما «برترین مدیر کسبوکار» چه کسی است، چگونه رفتار میکند، چه تعریفی دارد و چگونه کار میکند؟

مثلا همه با استیو جابز آشنا هستیم. او بیتردید یکی از همین برترین مدیران کسبوکار در جهان بود، اما به صورت کلی، میتوان گفت که برترین مدیران کسبوکار در جهان، آنهایی هستند که کارهای خود را بهخوبی انجام میدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب: کارآفرینی, هفت, عادت مدیران, برتر, کسب و کار, جهان, entrepreneurship, seven, business, habit, superior, manager, توسط کارآفرینی
اشتباهاتی که مدیران رویا پرداز مرتکب میشوند ; فکر میکنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.

در اینجا سه خطایی که اغلب مدیران بزرگ مرتکب میشوند و ترکیب آنها باعث عدم درک صحیح واقعیات میشود را مرور میکنیم.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 4 5 ... 7 صفحه بعد
|
|