|
وقتی به مقام مدیریت میرسید، طبیعتا باید جشن بگیرید؛ ولی با این وجود کمی نسبت به سمت جدیدتان استرس نیز دارید. کارن دهان چگونگی رسیدن به موفقیت و داشتن احساس خوب از همان لحظه آغاز به کار را مورد بررسی قرار داده است.

به عنوان یک مدیر جدید، یکی از مشکلات احتمالی که با آن روبهرو خواهید شد متقاعد کردن اعضای تیمتان است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
به نظر میرسد در وضعیت کنونی اقتصاد در جهان توجه به روحیه کاری کارمندان از اهمیت فزایندهای برخوردار باشد. رناکوئه میداند که بهترین نیروی کار، همان استوارترین شخص است؛ در نتیجه، مالک کسبوکار کوچک هر کاری را که از دستش برمیآید برای به دست آوردن کارمندان شایسته ميکند.

او همچنین آگاه است که برای راضی نگه داشتن کارمندانش باید انگیزه لازم برای آنها را در محل کار تدارک ببیند. رنا کوئه، مدیر صنایع سازنده تجهیزات ساحلی (CCI) است، شرکتی با 18 کارمند که نیمی از آنان، بیش از ده سال را در کنار وی بودهاند. او میگوید: «کسبوکار ما به یک کوشش گروهی واقعی نیاز دارد و این مهم است که همه کارمندان از ارزش کارشان برای محصول تمام شده و نیز برای رضایتمندی مشتریان آگاهی دارند.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
رابرت استمپل در سال 1990 مدیرعامل کمپانی جنرال موتور شد، او در آن زمان به «مرد اتومبیل» معروف بود و افتخار میکرد به اینکه از یک مهندس ساده به مدیریت گروه تولیدکننده اتومبیلهای بیوک و کادالیک درآمده و پس از آن نیز به سمت مدیرعاملی رسیده است.

فرهنگ عملیاتی
فرهنگ عملیاتی، مخصوص مدیران بخشهای اجرایی است، افرادی که خدمات و محصولات را تولید میکنند، منابع اولیه را تهیه میکنند، صورتحسابها را مدیریت میکنند و اطمینان مییابند که کامیونهای تحویل محصولات به موقع حرکت کنند....
فرهنگ اجرایی
اگر بهدنبال روشهایی برای موفقیت در معاملات، قدرت نفوذ و جریان سرمایه هستید، باید نگاهی به دومین فرهنگ شرکت بیندازید، فرهنگ اجرایی. اعضای این گروه معمولا شامل مدیرعامل، هیاتمدیره، مدیران بخش معاملات و کارکنان بخشهای مالی هستند....
سومین فرهنگ یک شرکت، فرهنگ مهندسی، شامل مهندسان و متخصصان فنی هستند و بهویژه در زمینه فناوری اطلاعات و مهندسی فرآیند....
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
مدیران اجرایی چگونه میتوانند بفهمند که تیمشان در میان لیست بلندی از اهداف و وظایف جمع آوری شده که باید محقق شوند، توانایی ارائه هدف جدیدی را دارند یا نه؟ آیا این مدیران از اینکه مسوولیت تیم را برای ارائه به موقع پروژهها به عهده گرفتهاند، احساس آسودگی خاطر میکنند؟

هر مدیر اجرایی تلاش میکند شفافیت را به طور حقیقی در سازمان خود وارد کند و همواره از آخرین فعالیتهایی که در اطراف او انجام میشود، آگاه باشد. داشتن یک ایده خوب در مورد اینکه در یک لحظه خاص در سازمانی که تحرکات زیادی دارد و اولویتهای آن دائم تغییر میکنند، چه اتفاقاتی میافتد، بهاندازه کافی چالش برانگیز است. اما هدف مطلق هر مدیر اجرایی این است که به مدیریت سازمان اعتماد داشته باشد تا بتواند عملکرد آن را در آینده پیشبینی کند و در نتیجه بتواند مسائل را حتی قبل از اینکه رخ دهند پیشگویی و تنظیم کند و نسبت به آن واکنش نشان دهد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
سیاری از افراد، به خصوص افراد خوداشتغال، درآمد ثابت ماهانه ندارند. اما تلاش برای تنظیم بودجه با دریافتی نامنظم، امکانپذیر است.

ساختن طرحی برای مدیریت بودجه، یعنی اینکه درآمدها و هزینههای تان را پیگیری کنید تا بتوانید برای رسیدن به اهدافتان پول بیشتری داشته باشید. چنین طرحی، از سه جزو لازم تشکیل شده است: هدف، برآورد هزینهها و برآورد درآمد. اگر نتوانید درآمدتان را تخمین بزنید، نمیتوانید برای آن برنامهریزی کنید. باید گفت افراد زیادی هستند که چنین موقعیتی دارند، از مامورین فروشی که درآمدشان به صورت حقالعمل کاری است، تا افرادی که خود اشتغال هستند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
فعالیت اقتصادی تازه شما راکد و بیتغییر پیش میرود. شما و شریکتان با هدفهای مشترکتان برای آینده همگام و همراه هستید.

هر چند تصور پایاندادن به این شراکت، آن هم وقتی تازه شروع به همکاری کردهاید، دشوار است. با این همه، داشتن یک استراتژی خروج میتواند به نقشه کسبوکارتان اضافه شود. افزودن یک استراتژی خروج باید منافع شما را تضمین کند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
پس از 15 سال کار در زمینه طراحی و ارتقاي وبسایتها، هنوز هم مدیران عامل و صاحبان کسبوکارهایی را میبینم که هر کاری میکنند تا تعداد بیشتری سفارش و تبلیغ از وبسایت خود دریافت کنند.

در زیر به 10 اشتباه رایجی اشاره خواهم کرد که صاحبان کسبوکار در مورد وبسایتهای خود به كار ميبرند. همچنین، راهکارهایی ارائه خواهد شد که به شما اطمینان میدهد وبسایت شما مثل یک فروشنده 24 ساعته در خدمت شما است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
چگونه میتوان مدیریت در مقابل رفتار نادرست یک عضو از گروهی که مدیریت آن را در اختیار گرفتهاید، درست برخورد کنید؟ تجربیات ما توصیههای مفیدی برای شما خواهد داشت.

استیو به تازگی در جایگاه مدیریتی یک شرکت تازهتاسیس قرار گرفته است. او جایگزین مدیری معروف و محبوب شد که بازنشسته شده بود. اکثر کارمندان جایگاه و مقام استیو را پذیرفتهاند و از پذیرش او خوشحالند؛ اما یکی از کارمندان مستقیم او، در برابرش مقاومت میکند و از تصمیمات او انتقاد میکند. بهترین راه برای اینکه بتواند این کارمند ناراضی را در کنار خودش داشته باشد، چیست؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هدف اصلی در هر کسبوکار دستیابی به پیشرفت و ترقی است که میتواند در ابعاد مختلفی مانند سود، درآمد، سهمبازار، نامتجاری، تاثیرات اجتماعی و .. صورتپذیرد.
مسیر پیشرفت بسیار ساده است، عامل مورد نیاز در این راستا ابتکار و نوآوری است، بهاینصورت که شما چیز جدید یا بهتری را در غالب محصول، خدمات، راهحل و ... ارائه میکنید و آنرا به فردی بهتر یا جدید مانند بازارها، گروهها و... میفروشید. این کار ساده بهنظر میرسد اما در واقع اینگونه نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
موفقیت به معنای این نیست که موضوعاتی را به زندگی خود اضافه کنید، بلکه به آن معنی است که آنها را به حال خود بگذارید.

بیشتر افراد وقتی به موفقیت فکر میکنند، به این موضوع میاندیشند که چیزهایی را به زندگی خود اضافه کنند: پول بیشتر، نفوذ بیشتر، ماشین بهتر، خانه بزرگتر. مشکل این نوع تفکر این است که یک واقعیت را نادیده میگیرد و آن هم این است که توانایی شما برای موفقیت مستقیما با توانایی شما برای رها کردن موضوعات بستگی دارد. اجازه دهید توضیح دهم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
گاهی به نظر میرسد گستاخی در ارائه خدمت به مشتریان جزو استثنائات است. اما در جهان واقعي گستاخی به مشتریان وجود دارد و هر روز اتفاق میافتد.

تعريف شما از گستاخي به مشتری هنگام ارائه خدمت چيست؟ وقتی به عنوان مشتری با شرکت دیگری سروکار دارید کدام رفتار غیرحرفهای پرسنل آن شرکت بیشتر موجب عصبانیت شما میشود؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
«تیم کوک» بر خلاف استیو جابز، در دور نگه داشتن خود از دید رسانهها، استعداد بالایی دارد. به همین دلیل، آخرین مصاحبه او با هفته نامه «بیزنس ویک» که پرونده اصلی این مجله را به خود اختصاص داد، نگاه چندانی به زندگی کوک به عنوان مدیرعامل اپل نداشت.

دامنه گفتوگوها از طراحی محصول تا تولید بود؛ کوک اعلام کرد که اپل عملیات تولیدی خود را در آمریکا توسعه خواهد داد. در عین حال، این مصاحبه نکات ارزشمندی را به مدیران درباره نظارت بر هر نوع سازمانی ارائه میدهد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
ین شرکتها را میشناسیم: نیو کوک (New Coke)، سیگوی (Segway) و کامپیوترهای لیزای اپل (Apple’s Lisa Computer). ولی اگر تاکنون نسبت به شکستهای اقتصادی کسب و کار کوچکتان احساس بدی داشتهاید، آنگاه باید گفت که شکستهای کسب و کارهای بزرگ میبایست قدردان شما باشند.

اما آیا واقعا این قدمهای اشتباه را باید با شکست معادل بدانیم؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
باورداشتن به يك هدف براي دستيابي به آن كافي نيست. در اینجا چهار روش برای جلوگیری از افتادن در این دام ارائه میشود.

زیربنای موفقیتهای بزرگ در دو موضوع نهفته است:
1) باورداشتن به خودتان .
2) ظرفیت شما برای انجام آنچه برای دیگران غیر قابل تصور است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هر انسانی میخواهد در زندگی موفق باشد و همیشه میتوان کارهایی انجام داد تا این موفقیت را تضمین کرد. اما اگر نمیتوانید به طور موثری با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نمیتوانید فرد موفقی باشید.
اهمیتی ندارد چه شغل و چه سمتی داشته باشید، چون به هر نحوی باید با دیگران تعامل داشته باشید. اما اگر مدیر هستید، برای اینکه قابلیت ارتباط برقرار کردن را در خود بهبود بخشید، میتوانید نکاتی را مورد توجه قراردهید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار میتواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که میتوانید از آنها بهرهمند شويد.
افراد خبره چه میگویند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تحقیقات نشان میدهند که وقتی کارمندان با افرادی که دوست دارند کار میکنند، میتوانند پرتوانتر و موثرتر باشند.نتیجه مطالعهای در این زمینه نشان داد که درکشمکش و انتخاب بین افراد خوشایند و سازگار و افراد با کفایت و ماهر، گرایش بیشتری نسبت به کسانی که گروه از همکاری با آنها لذت میبرد،وجود دارد و سازمانهایی که احساسات مثبت را در میان کارکنان پرورش میدهند، به نتایج قابل توجهی دست مییابند.

اما چرا «علاقه» اینقدر در روابط کاری اهمیت دارد؟ آیا میتوان بدون فدا کردن تنوع آن را مدیریت و کنترل کرد؟ و آیا «جسورهای با کفایت» واقعا میتوانند دوستداشتنیتر شوند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
استخدام نیروی کار مناسب، کمک شاياني به بهبود بهرهوري تيم کاري شما ميکند. يافتن نیروی کار مناسب میتواند چالشانگيز باشد، به ويژه اگر در امور کارگزيني، مديري تازهکار و بيتجربه باشيد.

کارن ديهان نگاهي انداخته است به چگونگي بهبود مهارتهاي کارگزيني در روند مصاحبهای که در آن برای اولین بار نقش مديريتي خود را ایفا خواهید کرد. حال شما در طرف ديگر ميز قرار گرفته و شخصي هستيد که وظیفه وی اجرای پروسه استخدام است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
هر تیم کاری میبایست به تمامی اطلاعات مورد نیاز فعالیت خود دسترسی کامل داشته و نسبت به استراتژیهای کلی شرکت و سازمان مربوطه آگاهی کامل داشته باشند. کار کردن به طور کلی سخت هست اما آیا آنقدر که ما آن را سخت میگیریم است یا تعریف خودمان آن را اینقدر طاقتفرسا میکند؟ در این زمینه رابرت مینرو در مورد چگونگی فعالیت هوشمند در کارهای تیمی و تاثیر اینگونه فعالیتها روی بهرهوری تیمها مطالعات سودمندی را انجام داده است.

تمام افراد موفق یک توصیه به دیگران ارائه کردند و آن هم چیزی نیست جز این پیام «تنها کلید موفقیت، کار و فعالیت سخت است». به عبارت ساده تر اگر تمام توجه و حواستان را فقط متمرکز به هدف کنید و انرژی خود را صرف آن کنید، به طور حتم محصول این زحمات را درو خواهید کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
معمولا وقتی یک نفر کار خود را ترک میکند، همکاران وی مجبور هستنداضافهتر کار کنند. «تونی در زمان جابهجایی یکی از کارمندان باید علاوه بر کار خودش جای خالی شخص دیگری را هم پر ميكرد. رییس وی به شوخی به او گفت وقتیکه او بهخوبی کار میکند، چرا فرد دیگری را استخدام کنم؟ با قبول این چالش تونی دریافت، این فشارکاری برای مدت زیادی با او خواهد بود و نمیدانست چه کند؟»
انجام وظایف همکاری که موقتا مرخصی است یا کار ناشی از تعویض یک کارمند امری غیرعادی محسوب نمیشود. وقتی کارمندی این کار مازاد را قبول میکند، بر این عقیده است که کار برای یک دوره موقت مدنظر است. معمولا در قرارداد استخدامی هر کارمند وظایف وی مستقیما یا تلویحا درج میشود. در این حالت کارمند تغییرات موقتی شرایط استخدام را متقبل میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تصور رایجی است که «موفقیت» را به عنوان پهنهای ببینیم که به آن دست مییابیم و میتوانیم در کنارش لنگر بیندازیم.

اما هر کسب و کار واقعی آکنده از فرازها و فرودهای فراوان است: موفقیتها و شکستها. خطرکردن و حتی گهگاه شکستخوردن، یکی از مؤثرترین شیوههای ممکن برای آموختن و رشدکردن است. قطعا این گفتهها به این معنا نیست که ما الزاما از شکستها لذت میبریم. در نتیجه، اینجا به معرفی چند نکته مهمی میپردازم که میتوانید برای مواجهه با شکستها و اشتباهات خود آنها را به خوبی به ذهن بسپارید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب
برای مدیرانی که به فکر رشد شرکتهایشان هستند توصیههای استراتژیک زیادی وجود دارد. آنها میتوانند فشار بیشتری بر منابع داخلی موجود خود وارد آورند و از راههای معمولی استفاده کنند.

یا میتوانند از خارج سازمان وام بگیرند تا در یک مبنای کوتاه مدت، مهارت و دانش مورد نیاز را با شرکای خود تکمیل کنند. پیشنهاد دیگر این است که میتوانند به راحتی شرکتهایی را بخرند که تخصصی را که آنها احتیاج دارند و از آن بیبهرهاند، ارائه میدهند. اما چگونه میتوان تصمیم گرفت که بهترین راه کدام است؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب: کارآفرینی, مشکلات, رشد, شرکت ها, ساخت, وام, خرید, entrepreneurship, growth, problems, corporation, توسط کارآفرینی
قرن بیستویکم در کنار تمام پیامدهایی که برای بشر امروزی در بر داشته است، سازمانها و شرکتها را نیز بی نصیب نگذاشته و آنها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. امروزه شاهد تغییرات سریع در فناوریها و شدت پیچیدگی محیط سازمانها هستیم.
.jpg)
در چنین وضعی سازمانها به منظور حفظ حیات خود ناچارند به صورت مداوم تغییر کنند تا از غافله رقبا عقب نمانند. اما این تغییر لزوما باید مبتنی بر جمعآوری دادهها و اطلاعات مناسب از محیط و تبدیل آن به دانش باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
به نظر شما «برترین مدیر کسبوکار» چه کسی است، چگونه رفتار میکند، چه تعریفی دارد و چگونه کار میکند؟

مثلا همه با استیو جابز آشنا هستیم. او بیتردید یکی از همین برترین مدیران کسبوکار در جهان بود، اما به صورت کلی، میتوان گفت که برترین مدیران کسبوکار در جهان، آنهایی هستند که کارهای خود را بهخوبی انجام میدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب: کارآفرینی, هفت, عادت مدیران, برتر, کسب و کار, جهان, entrepreneurship, seven, business, habit, superior, manager, توسط کارآفرینی
اشتباهاتی که مدیران رویا پرداز مرتکب میشوند ; فکر میکنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.

در اینجا سه خطایی که اغلب مدیران بزرگ مرتکب میشوند و ترکیب آنها باعث عدم درک صحیح واقعیات میشود را مرور میکنیم.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نتایج یک تحقیق جدید در بریتانیا نشان داده که تقریبا 40 درصد مدیران اجرایی ارشد که تازه شغل خود را شروع میکنند، در سه ماه اول مدیریت خود با چنان شرایط بدی مواجه میشوند که به فکر ترک آن شغل میافتند.

لوسی مکگی، رییس بخش خدمات مدیریتی موسسه مشاوره شغلی Harvey Nash است که این تحقیق را انجام داده است. او میگوید ایده انجام این تحقیق از یک میهمانی شام که در آن دوستان زیادی حضور داشتند که به تازگی شغل خود را شروع کرده بودند، گرفته شده است.
ادامه مطلب
در شرایط سخت و دشوار اقتصادی معمولا همه در محل کار استرس دارند و عصبی هستند. مدیران باید به کارکنان کمک کنند تا آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند و کارهای خود را با تمرکز انجام دهند و انگیزه خود را از دست ندهند. فراموش نکنید که تنها یک یادداشت یا سخنرانی برای این کار کافی نیست.

در این شرایط هیچ گونه تمرین یا روش خاصی برای ایجاد یک تیم قوی نمیتواند به طور کامل اعتماد به نفس از دست رفته را در محل کار بازگرداند.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تمام شرکتهای با رشد بالا عاقبت گرفتار حداقل یکی از موانع رایج در رشد سریع میشوند. این نحوه مدیریت و برخورد شما است که تعیین کننده موفقیت یا تصادم با موانع خواهد بود.

بعضی از شرکتها در همان مراحل آغازین رشد به مشکل برمیخورند. نمونه بارز این حالت، اکثریت صاحبان شرکتهای لیست شده در نسخه سپتامبر ماهنامه اینک است. میانگین نرخ رشد شرکتهای درج شده در لیست (Inc.500 companies) از سال 2008 تا 2011، 9/1435 درصد بوده است. وقتی شما با چنین سرعت بالایی در حرکت هستید، برخورد با هر مانعی میتواند قطعا دردناک و حتی مهلک باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي
بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه گذاران و... كه از طريق شبكه اينترنت انجام ميگيرد اطلاق ميشود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي باشد و خود، زيرمجموعه اي از E-Business است.
منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
دنیای تجارت خشن و متلاطم است و تنها شرکتهایی موفق میشوند و باقی خواهند ماند که در بلندمدت سود بیافرینند. برای کسانی که معامله خوب را تشخیص میدهند، حتی بحرانهای اقتصادی نیز چشمانداز روشن و امیدبخشی خواهد داشت.

«کوینكيسر» استاد مدیریت مدرسه بینالمللی کسب وکار میگوید تا زمانی که استعداد و مهارت مدیریت رکود را داشته باشید، حتی در میان ویرانههای آن فرصتهای زیادی برای شما وجود دارد. مساله تنها خرید داراییها به قیمتهای پایین و مقرون به صرفه نیست.هزینهای که پرداخت میکنید یک مساله است، اما ارزش افزودهای که تولید میکنید یا موفق به تولید آن نمیشوید، مساله دیگری است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مذاکره با فروشندگان و شرکتهای فروش یکی از حیاتیترین روشهای هر کسب و کار کوچک برای ادامه حیات خویش است. اینجا به معرفی اشتباهات رایجی میپردازیم که حین مذاکره مرتکب میشویم و بیشترین هزینهها را به خود تحمیل میکنیم. شما میتوانید با اجتناب از این اشتباهات به بهترین نتیجه ممکن در مذاکرات خود دست یابید.

منبع: خانه کارآفرینان
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
حدود ده سال پیش، من در یک شرکت بزرگ ارائهکننده خدمات مالی مشغول به کار بودم، یکی از مدیران ارشد از من خواست تا روی یک پروژه خاص کار کنم تا بتوانم مفهوم واقعی سوددهی شرکت را بهتر درک کنم.

مشتریان میانی ما، که انتظار خدمات قابل توجهی را از ما نداشتند، از سایر مشتریان بزرگ ما سودآورتر بودند.
منبع: دنیای اقصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تعارض در محل کار يکي از دلايل اصلي ايجاد استرس و کاهش بهره وري است، زیرا کارمندان سعی میکنند تا از کسانی که با آنها اختلاف نظر داشته دوری کنند. درواقع، به گزارش مديران منابع انساني، آنها حدود 24 تا 60 درصد زمان خود را صرف حل مناقشات ميان کارمندان ميکنند.

آمارها نشان میدهد حدود 35درصد از نيروي کار آمريکا درگير مناقشات کاري بوده و 15درصد ديگر گزارش دادهاند که شاهد درگيري ميان کارمندان ديگر بودهاند. براساس نظرسنجي موسسه Workplace Bullying institute که مناقشات در محل کار را بررسی میکند، تنها اين مناقشات نيست که مشکلآفرين است، بلکه اختلاف نظر و تعارضات شخصيتی نيز میتواند باعث مشاجره میان کارمندان شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
لر راینر، مشاور خردهفروشی و نویسنده کتاب «قهرمان خردهفروشی» در ادامه راهکارهایی را برای خرده فروشان در برابر رقابت با شرکتهای بزرگ (با بیان یک موردکاوی) بیان میکند.

فروشگاههای DIY):Do it yourself) به معنای ساختن، اصلاح کردن و تعمیر وسایل، بدون کمک کارشناس یا تعمیرکار خبره است، این فروشگاه تجهیزاتی را در اختیار شما قرار میدهند که لازم است خودتان آنها را سر هم بندی کنید. این تجهیزات، علاوه بر این که وسایل دلخواه شما را به ارمغان میآورند، تجربه لذتبخش ساختن آنها را نیز در اختیارتان قرار میدهند. «ادی» صاحب فروشگاه DIY کوچکی در یک دهکده است. از زمان آغاز به کار یک فروشگاه DIY بزرگ در منطقه، کسب و کار ادی با دشواری هایی روبه رو شد و درآمد او کاهش یافته است.اکنون ادی به این فکر میکند که چه چیزی میتواند در صرفهجویی در هزینهها و بازگرداندن مشتریها به فروشگاه کمک کند؟
منبع دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 آبان 1391برچسب: کارآفرینی, ارتفا, جایگاه, رقبا, موردکاوی, upgrade, position, competitors, entrepreneurship, Case study, توسط کارآفرینی
ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آنها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آنها تلاش می کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم و غم آنها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و ... برسند.

تی هارواکر، نابغه مالی، در تعریف خاطرات خود در حوزه کسب و کار، بیان می کند که برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک به مدت شش ماه، به صورت شبانه روزی در آنجا کار می کرده است تا آن را به اتمام برساند و یک مدیر خوب برای آن استخدام کند. پس وقتی که کار تمام شد هرگز به آنجا مراجعه نکرده است و خودبنگاه، با عوامل خود به نحو احسن، کار خود را ادامه می دهند. سازمانی که ساخته است از هر لحاظ عالی بود و یک سیستم یکپارچه و مطلوبی در آن ایجاد کرده که عوامل مربوطه را به هم متصل می کرده است...
ادامه مطلب
در کسبوکارهای کوچک این گونه نیست که برندگان هیچ گاه میدان را خالی نکنند. اتفاقا برنده کسی است که بهترین زمان برای ترک کسبوکار خود و چگونگی آن را ميداند. همیشه ایجاد تغییر از شرایط موجود سختتر است. بیشتر صاحبان کسبوکار سماجت بیش از حد به خرج ميدهند و چه زمانی که کسبوکارشان به شدت موفق است یا زمانی که دیگر سودآوری ندارد، در اتخاذ تصمیم درست و نهایی تاخیر ميکنند.

مترجم: مریم رضایی
منبع: Open Forum
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اگر یک شرکت بتواند با دلایل درست به حیات خود ادامه دهد، جامعه از وجودش بهره خواهدبرد.
گری هامل، بنیانگذار آزمایشگاه مدیریت دانشکده تجارت لندن، در این مقاله به اهمیت این موضوع میپردازد که چگونه یک کسب وکار میتواند در دنیای تغییرات بیامان، رقابت بیرحمانه و نوآوری بیوقفه، برنده شود؟
.jpg)
آیا در یک اقتصاد پویا دلیلی برای اهمیت دادن به بقا یا زوال یک شرکت خاص وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر،آیا طول عمر سازمانی برای سهامداران، کارمندان، مشتریان یا در مقیاس بزرگ تر، جامعه ارزشی دارد؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شما صاحب کسبوکاری هستید و علاقهمندید تا یک مدیر خوب استخدام کنید که بتواند به شما در پویایی و موفقیت کسب و کارتان کمک کند. وقتی آگهی استخدام شما منتشر میشود، احتمالا تعداد زیادی رزومه به دستتان خواهد رسید.

ممکن است شما با انتخاب کردن افرادی که شرایط بهتری دارند این تعداد را کاهش دهید، ولی باز هم تعدادی به مصاحبه دعوت میشوند وشما باید از بین آنها بهترینشان را انتخاب کنید. حالا سوال این است: چگونه میتوانید بفهمید که کدامیک فرد مورد نظر شماست؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مدیران عامل دو اهرم دارند که برای اثرگذاری بر سازمانهایشان، طبق یک مبنای منظم از این اهرمها استفاده میکنند. اهرم اول، یا به اهداف استراتژیک چیزی اضافه میکند، یا چیزی از آن کم میکند. اهرم دوم، استخدام استعدادهای کلیدی را کنترل میکند تا ضمانت کند افراد مناسب در جایگاههای شغلی مناسب قرار گرفتهاند.

این اهرمها برای بسیاری از عوامل اثرگذار بر موفقیت کسبوکار کارآیی دارند، اما یک حوزه است که در برابر استفاده از اهرمها مقاومت میکند: تعهد کارمندان. حتی بعد از یک دهه تلاش، سازمانها به طور کلی پیشرفت چندانی در توسعه تعهد کارمندان نداشتهاند. آمار فرار از تعهد در بين كارمندان، همچنان 70 درصد است که نسبت به اولین نظرسنجی موسسه Gallup در مورد این موضوع در اواخر دهه 90 تغییری نداشته است
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکارهای کوچک یا بنگاههای خانوادگی، آماده کردن آن بنگاه برای نسل بعدی مدیرانی است که قرار است اداره آن را در دست بگیرند و بقای شرکت را تضمین کنند.

میکاییل تروی، بنیان گذار شرکت خدمات حمل و نقل تروی کانتینر لاین، تجربه خودش را در این حوزه توضیح داده است:
نزدیک به سه دهه، بر استراتژیهایی تکیه کردهام که راهنمای رشد شرکت من بودهاند و در ضمن نسل بعدی رهبران آن را نیز پرورش دادهام. بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک فکر میکنند، میتوانند از برنامهریزی برای آینده شرکت طفره بروند. آنها معمولا برای برنامهریزی استراتژیهای خروجشان خیلی صبر میکنند و بسیاری از کسبوکارها به دلیل اینکه هیچگاه برای انتقال مدیریت برنامهریزی نداشتهاند، زمین میخورند و با مشکلاتی مواجه میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 5 ... 7 صفحه بعد
|
|