|
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟

اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت و شبهای طولانی و روزهای سرشار از استرس را تجربه میکنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اکنون اصلا زمان ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است، مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر میشوند.

گر یک کارآفرین هستید، ممکن است شما هم از سال گذشته نگران گردش مالی شرکت تان شده باشید. اما با کمی کمک میتوانید به اهدافتان دست یابید و از رقبایتان جلو بیفتید.
چشمان تان را باز کنید
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب: کارآفرینی, راز, تضمین, موفقیت, کسب و کار, entrepreneurship, secrets, guarantee, success, small business, توسط کارآفرینی
در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار میرود. به ویژه دانش نهفته که میتواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیتهای استراتژیک نیست.

از این رو باید در مورد مدیریت دانش اندیشید. در سالهای آینده بنگاههایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن میکنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف میشود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهرهبرداری از دانش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
ده اشتباه متداول كه شركتها با ذينفعان باارزش خود در دورههاي تلاطم در بازار مرتكب ميشوند:

اشتباه:
1- توانایی های موازی
بهترین اقدام:
شرکت ها باید کلیه تلاش خود را انجام دهند تا با تمرکز بر حذف مازادها و هزینه ها، از ایجاد توانایی های موازی بین تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خودشان اجتباب نمایند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)
ادامه مطلب
يك روش ساده و در عين حال بسيار موثر براي مديريت كسبوكارها در قرن بيستويكم، آخرين آموزههاي پيتر دراكر، پدر مديريت نوين است كه با عنوان «مديريت هدفگرا» (مديريت به وسيله اهداف)، مطرح شد. اين اصل قدرتمند، به مدت بيش از 50 سال، از زماني كه وي آن را در سال 1954 ارائه كرد، به خوبي در برقراري ارتباط در زمان مناسب بين بازارهاي واقعي و اقتصاد، به كسبوكارها خدمت كرد.

در قرن بيستويكم، به هر حال، روابط رقابتي و جهاني، چشمانداز و گستره كسبوكارها را تغيير داده است و اكنون هنگامه «مديريت انتظارات» فرا رسيده است. مديريت انتظارات مشتري، همان چيزي است که اكنون بايد هسته اصلي كسبوكارها را در بر گيرد. مديريت انتظارات مشتريان، روش و راهكاري براي شناختن و سامان دادن به خواستههاي مشتريان است كه به محض آنكه از سوي سازمانها به اجرا درآمد، بايد انتظارات مشتريان بدون استثنا برآورده شود. مديريت انتظارات مشتريان، كليد دستيابي به مزيت رقابتي در قرن بيستويكم به شمار ميآيد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
اگر یکایده کاری دارید که شما را به وجد آورده است، ولی درباره امکان پذیری آن مطمئن نیستید، آنچه لازم است انجام دهید، آزمون ایدهتان با پرسیدن مجموعهای از سوالات دقیق است.آندره مارکوییز، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی لستر میگوید:
.jpg)
«شما همواره در حال آزمایش هستید و آنچه شما با آن آغاز میکنید به ندرت همان چیزی است که با آن کار را به اتمام میرسانید.»
نویسنده کتاب خلق مدل کسبوکار میگوید: «ممکن است ایده محصول یا خدمت شما فقط یک راهحل مناسب برای خودتان باشد؛ اما آیا میتوانید یک گروه از مشتریان را به وضوح شناسایی کنید؟ بپرسید که بزرگترین مشکل مشتریان شما چیست و چگونه محصول شما به حل این مشکل کمک خواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
در سال 1984، در آستانه تاسیس شرکت حمل و نقل آرامکس، من و شریکم، بیل کینگسان انتظار مهم ترین جلسه کاری در عمرمان را میکشیدیم. ما امیدوار بودیم که بتوانیم شرکت حمل و نقل ایربورن اکسپرس واقع در سیاتل آمریکا را وادار کنیم تا 50 درصد سهام شرکت آرامکس را که میخواستیم آن را تاسیس کنیم، به ارزش 100 هزار دلار بخرد.

در آن زمان، یک دفتر معمولی در امان، پایتخت اردن، چند دفتر کاری کوچک دیگر در خاورمیانه تاسیس کرده بودیم و امیدوار بودیم اولین شرکت حمل بار در این منطقه را تاسیس کنیم. فعالیت ما بسیار محدود و کوچک بود (هنوز نتوانسته بودیم یک میلیون دلار درآمد داشته باشیم) و من شخصا مجبور بودم وظایف مختلف، از ریاست فروش تا هر از گاهی کار تحویل کالا را انجام دهم. بنابراین، جریان نقدی ما بسیار کم بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بحرانهای اقتصادی فرصتهای بزرگتری را در دل خود دارند؛ اما این فرصتها فقط برای آنهایی است که قویتر و آمادهتر باشند و پشتکار بیشتری به خرج دهند. خیلی از افراد در شرایط بحرانی تمام حواسشان را روی فراز و فرودهای اقتصاد داخلی یا جهانی متمرکز میکنند. خیلیها منتظر میمانند تا معجزهای در اقتصاد رخ دهد و دیر یا زود هم میفهمند كه هرگز رخ نمیدهد.

اکنون در شرایطی هستیم که اصطلاحا به آن میگویند «هرچی گیر آوردی بخور»، در چنین شرایطی افرادی برنده میشوند که ابداعاتشان را به کار میگیرند و منتظر کسب اجازه برای موفقیت نمیمانند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
از آنجا که افراد بسیار کمی وقتشان را برای درک صحیح معنای مذاکره و پیروی از اصول آن صرف میکنند، اغلب افراد،حتی مدیران فروش خوب، فاقد هنر مذاکره کردن هستند.

اولین و بزرگترین خطا، سوء برداشت از معنی واژه «مذاکره» است. وقتی از افرادی حاضر در کارگاههای آموزشی میپرسم معنی «مذاکره کردن» چیست جوابهایی مانند این را دریافت میکنم: «چقدر کالا در یک معامله میتوانم به دست بیاورم»، «چقدر ارزانتر میتوانم آن را بخرم». بسیاری از افراد مذاکره کردن را فرآیند به کارگیری تکنیکهای ناراحت کننده برای طفره رفتن و پیروز شدن بر طرف مقابل میدانند و از نظر آنها موضوع اصلی مذاکره اغلب پیرامون قیمت و شرایط فروش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
گروه بازاریابی فقط زمانی مفید است که به طور مشهود و قابلاندازهگیری به رشد گردش مالی و درآمد یا کاهش هزینههای فروش کمک کند.

طی دو دهه گذشته از قرن بیستم، مشاوران مدیریت همواره این سوال را میپرسیدند که «آیا هزينه براي فروش واقعا ضروری است؟» بیشترین جوابی که به این سوال داده میشد این بود: «شاید، اما نه برای مدت زمان طولانی!»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
سوال: بزرگترین مشکل من سخنرانی در جمع است. معمولا هنگام سخنرانی یا بدنم دچار لرزش میشود یا لکنت زبان میگیرم یا اینکه اصلا نمیتوانم صحبت کنم. چگونه میتوانم بر این مشکل غلبه کنم؟

این مشکل فقط مختص شما نیست. اگر به خاطر سخنرانیهایتان در جمع نگران هستید سعی کنید برخی از اولین سخنرانیهای آنلاین من را ببینید مطمئن هستم شما در مقایسه بهتر هستید. وقتی اولین فعالیت اقتصادی من یعنی مجله استیودنت توجهها را به خودش جلب کرد به دفعات از من دعوت میشد تا در انجمنها صحبت کنم. اولین دعوتی که به آن پاسخ دادم مربوط به یک شبکه تلویزیونی آلمانی بود و جلسه سخنرانی در یکی از دانشکدههای لندن برگزار میشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
همه چیز به یک نام مرسوم و معمولی منتهی میشود؛ مشتری. کسب و کارها نمیتوانند بدون مشتریانشان زنده بمانند؛ به این دلیل که مشتری عامل بقا و رونق حرفهها است، مشتری هميشه مقدم است و همیشه حق با اوست، حق؟ نه، اشتباه نکنید؛ اینکه بگویید مشتری، عامل بقای شما است و همیشه حق با مشتری است، کسب و کار شما را به جلو نخواهد برد.

حتی آن دسته از سازمانهایی که پیشنهادهای استثنایی در خدمات برای مشتریان ارائه میدهند، ممکن است دچار اشتباه شوند؛ تاکید زیاد بر ارائه خدمات برای مشتری، نابودکننده است؛ زیرا این کار هزینه گزافی در بر دارد. کسب و کارهایی که به دنبال کسب موفقیت هستند؛ نیازی به ارائه خدمات استثنایی برای مشتریان ندارند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
امروزه بزرگترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی نیروی متفكر، یادگیرنده و خلاق است. حضور کارآفرینان، نماد توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب میشود. برخی از این کارآفرینان، با خلاقیت و نوآوری خود، فرصتهای کاری را شناسایی میکنند و برخی با عملکردشان، فرصتها را ایجاد میکنند و از آن طریق تهدیدهای موجود را به بهره وری میرسانند. در هر دو صورت، فرد کارآفرین به عنوان نیرو یا سرمایه فکری بنگاه شما، فعالیت میکند.

اگر بر این باور باشید که سرمایههای فکری، ثروتهای شما هستند، در جذب و حفظ آنان بیشتر تلاش خواهید کرد. نیروی متفکر با قدرت تخیل، دوراندیشی، خودجوشی، بصیرت، تفكر مثبت، به چالشها پاسخ مثبت میدهد و مشكلات و موانع را به راحتی حل میکند. به طور معمول این افراد دوست دارند همیشه در کارها بهترین باشند و متفاوت عمل کنند، لذا از دانش به خوبی بهره میگیرند. تلاش میكنند تا دانش تولید شده در مراكز تحقیقاتی را به دانش تولید محصول تبدیل کنند و محصولی قابل رقابت به بازار عرضه کنند. در واقع او برای خود و دیگران، موقعیت و فرصتهای شغلی به وجود میآورد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
تفکر مدیریتی به طور ذاتی زودگذر است و از بین میرود، اما برخی علاقمندیهای دایمی وجود دارند که هیچ گاه از لیست اولویتهای افراد خارج نمیشوند. نوآوری یکی از این موضوعات همیشگی است.

کمتر مدیر عاملی وجود دارد که نوآوری را جزو 5 اولویت اصلی برنامههای خود قرار ندهد. اما نوآوری موضوعی گریزنده است. اگر چند استثنای بزرگ و معروف را کنار بگذاریم، اکثریت شرکتها احساس میکنند که بین تلاشهای آنها برای ایجاد نوآوری و دستاوردهایشان، جای خالی بزرگی وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هر شركتي با انتخابهاي دشواري مواجه ميشود، به ويژه وقتي كه اقتصاد با ركود مواجه است يا بدتر از آن به حالت توقف ميرسد. مجله بيزينس ويك، ده اشتباه فاحشي را كه شركتها در تلاش براي رويارويي با اقتصاد دوره ركود يا متلاطم مرتكب ميشوند، فهرست كرد.

اين فهرست به مديريت يادآوري ميكند كه توانايي نوآوري پايدار، يكي از معدود روشها جهت حفظ مزيت رقابتي و جدا كردن خود از رقبا است، مگر اينكه شركت واقعا بخواهد با قيمت رقابت كند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
چه عواملي موجب شده كارآفريني در ميان جامعهی زنان تا اين حد كم باشد؟ آيا زنان در اين عرصه كار اشتباهي را پيش گرفتهاند؟ در هر حال اوضاع نبايد اينطور بماند. آماندا گام 10 راهكار براي موفقيت پيشنهاد ميكند.
وضعيت كارآفريني در ميان زنان چگونه است؟

منبع: مرکز کازآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
متن اصلی و ترجمه مقاله در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کمبود مهارت در همه جهان دیده میشود. این ادعا از لحاظ منطقی باید درست باشد؛ چرا که به نظر میرسد بر سر این مساله توافق جمعی وجود دارد. اما چه اتفاقی افتاده است؟ بیشک امکان ندارد که افراد ناگهان کم استعدادتر شده باشند.

درست است که پیشرفتهای سریع تکنولوژی میتواند کمبود مهندس را در عرصه خدمات رفاهی و نرمافزار توجیه کند، اما کمبود مهارت در عرصههای دیگر به چه عواملی وابسته است؟
شرکتهایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته فعال هستند تا سال 2020 با کمبود 40 میلیون کارگر ماهر مواجه خواهند شد که کسبوکارهای موجود در چین احتمالا بیشترین ضربه را از این روند خواهند دید؛ این نتایج تحقیقاتی است که اخیرا توسط موسسه جهانی مکنزی انجام شده است که یک شاخه تحقیقاتی درباره مشاوره استراتژی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
من با سایر صاحبان کسب و کار درباره اینکه آیا فرزندانشان میخواهند بعد از بازنشستگی کسب و کار آنها را در دست بگیرند صحبت کردهام و حتی خودم هم درباره برنامه انتقال کسب و کارم به فرزندانم اندیشیدهام.

حقیقت این است که برخی افراد نمیخواهند یک کسب و کار را اداره کنند و بعضی نمیخواهند زیر بار اداره کسب و کار خانوادگی بروند. اما سوال من اینجا است: آیا واگذاری مسوولیت کارآفرینی بر دوش انسانهای «معمولی» خیلی دشوار است؟ البته مسلما کارآفرینان افرادی معمولی نیستند و کارآفرینی نیز برای هر کسی مناسب نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
انتقاد کردن از رقیب، جزو ذات بشر است. ما عادت داریم از کیفیت محصولات خودمان و منحصر به فرد بودن نکات فروش مان تعریف کنیم و در عوض از ضعف رقبا خوشحال شویم.

همچنین به طور غریزی رقبایمان را مورد انتقاد قرار میدهیم، چون برای به دست آوردن سهم بازار با آنها مبارزه میکنیم.
همه این واکنشها احساس درونی خوبی به شما میدهد، اما لزوما استراتژی بازاریابی شما را توسعه نمیدهد. چه میشود اگر به جای انتقاد شدید از ضعفهای رقیب تان، در جلسهای موفقیتهای او را بررسی کنید؟ در این جلسه از تیم تان بپرسید «اگر ما همین نقشها را در شرکت رقیب داشتیم، در رقابت با شرکت خودمان، چگونه کالاهایمان را میفروختیم و جایگاهمان را در بازار تقویت میکردیم؟»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
مارتا راجرز و دان پپرز، معتقدند با توجه به زیر ذرهبین بودن رفتار تمامی اقشار جامعه توسط رسانههای اجتماعی، فضایی بسیار دوستانه میان شرکتها و مشتریان ایجاد شده است.

آنها این ایده را در کتابی تحت عنوان «فوقالعاده قابل اطمینان» منتشر کردهاند و در این خصوص، مصاحبهای توسط متیو بودمن با آنها صورت گرفته که به شرح ذیل است.
بودمن: آیا شرکتها اغلب خود را قابل اطمینان میدانند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
آنها که امروز مدیران بزرگی هستند، در گذشته کارمندان بزرگی بودهاند. بیشتر کارآفرینان با فراست و مدیران کارآمد موفقیت خود را از پایه میسازند.

به نظر میرسد اکنون همه میخواهند کارآفرین باشند. همه میخواهند رییس باشند و کلیه امور را خودشان اداره کنند. البته این انگیزه قابل درک است. این ایده که کار خودتان را انجام دهید و بر سرنوشت خود حاکم باشید، بسیار جذاب است. به علاوه، همان طور که همه میدانیم اکنون بازار کار در شرایط مطلوبی نیست. به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای مشاوره در زمینه شروع کسبوکارهای جدید و راهنمایی برای رهبری سازمان وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
آیا مدیران باید در مورد بخشی که در آن فعالیت میکنند، دانش فنی داشته باشند یا مهارتهای کلی مدیریتی و یک رویکرد بیرونی تازه میتواند مفید باشد؟ این پرسش که آیا مدیران باید در حوزه فعالیت خود تخصص علمی باشند یا نه، جای بحث زیادی دارد.

خیلیها میگویند داشتن تخصص در حوزه کاری شما یک ویژگی حیاتی است؛ اما فردی مثل ریچارد برنسون میتواند این عقیده را به چالش بکشاند. او در صنعت هواپیمایی یا قطار یا هر بخش دیگری که در آن کسب وکارهای موفقی را راهاندازی کرده، هیچ دوره آموزشی تخصصی را نگذرانده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بزرگترین دغدغه مدیریت منابع انسانی در کسبوکارهای کوچک چیست؟ مالکان این شرکتها و کارآفرینانی از این دست بیش از همه چه منافعی را مد نظر قرار میدهند؟ آنها چگونه از سوددهیهای کارمندانشان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب بهره میبرند؟

پژوهشی اخیرا در همین زمینه انجام شده است. این پژوهش را سازمان خدمات بیمه به نام افلاک انجام داده و به مشاهدات و نتایج درخوری برای کسبوکارها دست یافته است. گزارش سال 2011 سازمان خدمات بیمه افلاک نشان میدهد که وقتی مدیران، حین جذب کارمندان خود، سود و مزایای خوبی را به آنها پیشنهاد میدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
پرامود باسین، به عنوان مدیر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند، دریافته بود که رشد شرکتش اسیر بوروکراسی دولتی شده است. بنابراین ایده ارائه خدماتی جدید با استفاده از نام جنرال الکتریک به ذهنش خطور کرد. این ایده، مبنای تاسیس شرکت Genpact و در نهایت ورود یک صنعت جدید به کشور هند بود.

در اواخر دهه 90 میلادی، سیل تلفنها از سوی رقبا و شرکتهای دیگر که میخواستند دفاتر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند را بازدید کنند، به سوی ما سرازیر شده بود. همراهی با رقبا برای بازدید از تجهیزات یک شرکت، هیچگاه جزو مسوولیتهای مدیران ارشد اجرایی نبوده است. اما من با این درخواستها موافقت کردم، چون برخی از آنها از سوی شرکتهایی مثل بانک استاندارد چارترد و بانک آمریکا مطرح میشد که نشانهای بود مبنی بر اینکه ما در کانون توجه هستیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
یک طرح پیشنهاد فروش که به خوبی تهیه شده باشد، نه تنها باعث میشود در میدان رقابت حرف اول را بزنید، بلکه باعث میشود قراردادهای تجاری بیشتری امضا کنید، فروش بیشتری داشته باشید و سود بیشتری به دست آورید.

البته همه افرادی که کالا یا خدماتی را میفروشند، نیازی به تهیه طرح فروش ندارند. اما بسیاری از مشتریان شما این طرح را درخواست میکنند. برای تهیه چنین طرحی، 7 مرحله زیر پیشنهاد میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
کارآیی يك مدير، علاوه بر مهارت او در استفاده از ايميل و ديگر وسايل ارتباطي الكترونيكي، به توانايي او در صرف نظر از استفاده آنها هم بستگی دارد.

آیا امکان داشته که حتی برای چند دقیقه از اینترنت استفاده نکنید؟ به آخرین باری که وسایل الکترونیکی خود را خاموش کردهاید، فکر کنید. آيا در آن موقع در خانه بودید و تعطيلات آخر هفته را میگذراندید يا در دفتر كارتان حضور داشتید؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
ابتدا قرار بود این مقاله در مورد این باشد که چرا باید در شرایط اقتصاد رکودی به فکر راهاندازی یک شرکت باشیم، اما واقعیت این است که برای راهاندازی یک شرکت هیچ گاه همه شرایط مساعد نیست.

برای افرادی که به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی افتاده اند، این تصمیم و فرآیند، معمولا مملو از نگرانی، سبک سنگین کردن امور و بلاتکلیفی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
معمولا برای اینکه بخواهید به عنوان یک کارآفرین به کارتان بر مبنای «جذب مشتریان بیشتر» نزدیک شوید، با مشکل روبهرو میشوید. مشکل مزبور عملا به این قرار است که شما همواره نیازمند مشتریان بیشتر و بیشتر هستید، اما اگر به درستی کار نکنید، درآمد چندانی نیز متعاقبا به چنگ نخواهید آورد و حسابتان خالی خواهد بود.
.jpg)
همچنین اگر چندان مراقب اوضاع کاری و اموال نباشید، خودتان را در وضعیت بسیار دشواری خواهید یافت که دیگر نمیتوانید از دستش خلاص شوید. حتی این خطر وجود دارد که با این روش تمام سرمایه و دارایی و کسبوکارتان را بهاصطلاح آتش بزنید و خودتان را نیز نابود کنید. مساله ما نیز همین است. چگونه از روشهای جدید و داراییهای خود سود به دست آوریم؟ راهحل ما به این قرار است که شما باید از اندیشیدن به صورت یک پیمانکار موقتی دست بکشید و همچون یک کارآفرین خلاق به عرصه کسبوکار وارد شوید. منظورمان این نیست که باید ابتدا تامین بودجه کنید و سپس گروهی بزرگ را گرد خود جمع بیاورید و سازمانی برای خودتان به هم بزنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
برای افراد زیادی در سراسر دنیا «سر ریچارد برانسون» به اسطوره کارآفرینی و شیطنتهای باور نکردنی تبدیل شده است. کسی که هر ریسکی را قبول میکند از اسکی در آبراهههای انگلستان تا پیمودن دور دنیا با یک بالن.

با این حال وقتی که بنیانگذار اسطورهای گروه ویرجین را میبینیم که در صندلیهای بخش فرست کلاس یکی از هواپیماهای ناوگان هواییاش نشسته است، به سادگی فراموش میکنید که او در سالهای فعالیتش ریسکهای مشابهی داشته و تعدادی از آنها با موانعی برخورد کردند که ممکن بود به فاجعهای بزرگ منجر شوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
بازیگران پویای داخلی و تجارتمردان بینالمللی در حال کمک به چین هستند تا محصولات و خدمات نوآورانه را افزایش دهند. در این راستا رقابت فشردهای پیش رو است. راهکارهایی برای دستیابی به آن در این مقاله ارائه میشود.

چین در حال نوآوری است. برخی از دستاوردهای چین به روشنی قابل مشاهده هستند. دو برابر شدن درصد جهانی اعطای حق انحصاری به سرمایهگذاران چینی از سال 2005 به بعد یکی از این نقشهای روبه رشد شرکتهای چینی در شرکتهای مربوط به انرژی بادی و خورشیدی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
آیا هرگز از موفقیت اشخاص شگفتزده شدهاید؟ آیا دریافتهاید که چه چیز آنها را به سوی موفقیت سوق داده است؟ من نیز شگفت زده خواهم شد اگر پاسخ شما منفی باشد.

با هیچ کسی تاکنون برخورد نکردهایم که از دلایل موفقیت یک مدیر اقتصادی، یک کارآفرین، یا یک کسبوکار موفق در شگفت نباشد. همگان میگویند دلیل موفقیت یک مدیر یا شرکت خاص چیست؟ چه چیز نزد این اشخاص موفق، بسیار متفاوت است؟ این اشخاص چگونه میتوانند به آنجا که میخواهند دست یابند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
برای سالیان طولانی سخنگوی یک سازمان اجرایی از موسسههای بازرگانیِ کوچک و متوسط بودم. به هزاران نفر از اعضای آنها توضیح دادهام که چرا سازمانهایشان واقعا چنانکه باید اداره نشدهاند؟

چون اغلب رفتارها در سازمانها به وسیله باورهایی فردی، توسط کارمندان آنها و نیز توسط باورهای سازمانیِ مشترک و همگانی میان همه کارمندان تعیین میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
روزانه برای ما صدها فرصت برای دروغ گفتن به افراد پیش میآید. خواه این افراد مشتری، کارمند، شریک یا سرمایهگذار شما باشند، همیشه راهی بهتر از دروغ گفتن برای بهتر جلوه دادن شرایطی که متفاوت با واقعیت است وجود دارد.

ما انسان هستیم و مرتکب اشتباه میشویم؛ اما مهم این است به خود یادآوری کنیم که شفافیت و صادق بودن مزایای زیادی دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
وقتی به مقام مدیریت میرسید، طبیعتا باید جشن بگیرید؛ ولی با این وجود کمی نسبت به سمت جدیدتان استرس نیز دارید. کارن دهان چگونگی رسیدن به موفقیت و داشتن احساس خوب از همان لحظه آغاز به کار را مورد بررسی قرار داده است.

به عنوان یک مدیر جدید، یکی از مشکلات احتمالی که با آن روبهرو خواهید شد متقاعد کردن اعضای تیمتان است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
کارآفرین بودن فقط خلق کردن یکبنگاه جدید نیست. گاهی اوقات سخت ترین بخش کار مربوط به خود افراد است؛ یعنی خود را برای سفری که در پیش دارید، آماده کنید.

اخیرا در کارگاهی آموزشی در مورد تجاری سازی تکنولوژی به مدت 8 هفته تدریس کردم و طی ارائه واحدهای درسی دو واقعیت را در ذهن داشتم. یکی اینکه من خودم کارآفرین هستم. وقتی این مرحله از بازنوآوری را میگذرانم، به مسائلی توجه میکنم که هر شرکت
تازه کاری باید آن را برای خود حل کند؛ یعنی تعریف هدف و ارزش و چگونگی وقوع آن.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی در علوم انسانی است.

نویسندگان: رضا میرعرب یزدی، کارشناس ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران
سعید رضایی، گروه پژوهش سیاستگذاری آموزش عالی
متن پژوهش: 
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
به نظر میرسد در وضعیت کنونی اقتصاد در جهان توجه به روحیه کاری کارمندان از اهمیت فزایندهای برخوردار باشد. رناکوئه میداند که بهترین نیروی کار، همان استوارترین شخص است؛ در نتیجه، مالک کسبوکار کوچک هر کاری را که از دستش برمیآید برای به دست آوردن کارمندان شایسته ميکند.

او همچنین آگاه است که برای راضی نگه داشتن کارمندانش باید انگیزه لازم برای آنها را در محل کار تدارک ببیند. رنا کوئه، مدیر صنایع سازنده تجهیزات ساحلی (CCI) است، شرکتی با 18 کارمند که نیمی از آنان، بیش از ده سال را در کنار وی بودهاند. او میگوید: «کسبوکار ما به یک کوشش گروهی واقعی نیاز دارد و این مهم است که همه کارمندان از ارزش کارشان برای محصول تمام شده و نیز برای رضایتمندی مشتریان آگاهی دارند.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
یکی از مسائل داغ و کلیدی که هر کارآفرینی را درگیر خود میکند، این پرسش است که به چه نحوی از گروه فروش خود بازده بالاتری به دست آورد.

البته همین که چنین پرسشی طرح و بررسی میشود، معنایی جدید برای کسبوکارتان به بار خواهد آورد: اگر بتوانید بازده کاری این گروه را بالاتر از قبل ببرید، آنگاه پول بیشتری در حسابهایتان خواهید داشت و به موقعیت اقتصادی خود سر و سامان بیشتری خواهید بخشید، اما تصمیمگیری درباره مسیر درست همواره روشن و واضح نیست؛ دستکم برای بیشتر افراد دشوار است. اینجا دو مسیر ممکن را توضیح میدهیم. کارآفرینان و مدیران میتوانند با فهم دقیق این دو مسیر در قبال وضعیت گروه فروششان دست به بازبینی بزنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
رابرت استمپل در سال 1990 مدیرعامل کمپانی جنرال موتور شد، او در آن زمان به «مرد اتومبیل» معروف بود و افتخار میکرد به اینکه از یک مهندس ساده به مدیریت گروه تولیدکننده اتومبیلهای بیوک و کادالیک درآمده و پس از آن نیز به سمت مدیرعاملی رسیده است.

فرهنگ عملیاتی
فرهنگ عملیاتی، مخصوص مدیران بخشهای اجرایی است، افرادی که خدمات و محصولات را تولید میکنند، منابع اولیه را تهیه میکنند، صورتحسابها را مدیریت میکنند و اطمینان مییابند که کامیونهای تحویل محصولات به موقع حرکت کنند....
فرهنگ اجرایی
اگر بهدنبال روشهایی برای موفقیت در معاملات، قدرت نفوذ و جریان سرمایه هستید، باید نگاهی به دومین فرهنگ شرکت بیندازید، فرهنگ اجرایی. اعضای این گروه معمولا شامل مدیرعامل، هیاتمدیره، مدیران بخش معاملات و کارکنان بخشهای مالی هستند....
سومین فرهنگ یک شرکت، فرهنگ مهندسی، شامل مهندسان و متخصصان فنی هستند و بهویژه در زمینه فناوری اطلاعات و مهندسی فرآیند....
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
س از آنکه کتابی از کارول راث، با عنوان کارآفرینی مدرن را خواندم تصمیم گرفتم تا درباره شیوه تفکر عاملان اقتصادی فکر کنم. این عاملان هم برای شرکتها و کسبوکارهای کوچک کار میکنند و هم همراه با آنها فعالیت دارند. پس دو دسته عامل اقتصادی داریم: کارآفرینان و کارمندان.

موفقیت شخص من در کسبوکار به این نکته مربوط میشود که من همچون یک کارآفرین با کسبوکارم رابطه دارم. پس باید بتوانید تمام تلاشتان را انجام دهید تا به بهترین شکل با کارمندان و ارباب رجوع سر و کار داشته باشید، به نحوی که خود آنها نیز بتوانند به شما همچون یک کارآفرین نگاه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 ... 13 صفحه بعد
|
|