|
سيد کامران باقری امروزه بسياری از بنگاههای ايرانی به درستی بر اهميت برند سازی و تاثير شگرف آن بر تصميم خريد مشتريان پیبردهاند. با اين وجود، برخی خشت اول اين ديوار بلند را کج مینهند! يک غفلت اوليه که کل سرمايهگذاریهای بعدی آنها را در معرض خطر قرار میدهد و میتواند پيامدهای پرهزينهای برايشان در پی داشته باشد. اما اين خشت اول چيست؟

فرض کنيد کسی به شما پيشنهاد دهد که در زمينی که سند ندارد و مالک آن مشخص نيست سرمايهگذاری کنيد و يک برج مسکونی زيبا و مجهز بنا کنيد، آيا شما اين پيشنهاد را میپذيريد؟ بیشک چنين نخواهيد کرد. برگزيدن و سرمايهگذاری برای شناساندن يک نام و نشان تجاری و تبديل آن به يک نشان تجاری مشهور بدون اطمينان صددرصدی از مالکيت حقوقی آن با پيشنهاد فرضی بالا تفاوت زيادی ندارد، اما متاسفانه بسياری از بنگاههای ايرانی دچار چنين اشتباهی میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
مطالعه روانشناسی انجام شده اخير نشان میدهد که مدیران برتر انتقادهایشان را در اتاقهای در بسته انجام نمیدهند. به طور قطع هیچکس بازخورد منفی را دوست ندارد؛ مخصوصا وقتیکه این انتقادها پیش چشم همکاران بیان شود.

اما راجر شوارتز روانشناسی که این مطالعات را انجام داده میگوید: اینگونه انتقادها ممکن است جزو نیازهای ضروری برای اعضای تیم شما باشد. به نوشته او انتقادی که به صورت خصوصی بیان شود باعث پایین آمدن میزان پاسخگویی افراد به یکدیگر در داخل تیم میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
دومینیک هولدر، استادیار دانشکده بازرگانی لندن دراینجا، با جورجینا پیترز در مورد آخرین کتابش (حرفهایهای جدید: The New Professionals ) صحبت میکند.

شما با همکاری پیتر ویلیامسون روی این موضوع پژوهش کردهاید که چه اتفاقی برای شرکتهای خدمات حرفهای در حال وقوع است. به نظر شما آنها با چه چالشهایی دست به گریبان هستند؟
شرکتهای خدمات حرفهای (PSFs) شرکتهایی هستند که برای مشاغلی چون مشاوره مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق، خدمات رسانهای، پژوهش عملی، مهندسی و فناوری اطلاعات راهاندازی شدند. در بسیاری ازاین شرکتها، چالش اصلی بحران اقتصادی نیست؛ بسیاری از آنها به خوبی از پساین مسائل برمیآیند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)
ادامه مطلب
فارغ از صنعتی که در آن مشغول به کار هستید،اگر خدمات ارائه میکنید، باید هدف نهایی شما خشنود کردن مشتریان باشد.

در «ویرجین» کشف کردیم که کارمندان خط مقدم ما با خوشبرخوردی، صبر و تحمل، کاردانی و فداکاری برای شنیدن سخنان مشتریان نقش مهمی بازی میکنند. اما برای اینکه آنها بتوانند کارشان را خوب انجام دهند لازم است که با طراحی خوب، صحنه را برای ارائه تجربهای دلپذیر آماده کنید و فضایی را ایجاد کنید که کارمندان و مشتریان تان از بودن در آنجا لذت ببرند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار میرود. به ویژه دانش نهفته که میتواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیتهای استراتژیک نیست.

از این رو باید در مورد مدیریت دانش اندیشید. در سالهای آینده بنگاههایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن میکنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف میشود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهرهبرداری از دانش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
چرا سرمایهگذاران در مورد شرکتهایی مانند اپل وDisney رفتاری نامتعارف از خود نشان میدهند؟ آیا دلیل آن عوامل مالی، مدیریت فوقالعاده، چشمانداز صنعت، ارتباط خوب سرمایهگذاران یا زمان بندی مناسب است؟ احتمالا تمامی این موارد دلایل این رویکرد است. ولی مورد دیگری نیز ممکن است در این انتخابها دخیل باشد.

در پژوهشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه MIT انجام پذیرفت ما به این نتیجه رسیدیم که بازار سهام به طور مداوم به برخی الگوهای تجاری اهمیت بیشتری نسبت به بقیه میدهد. به ویژه دریافته ایم که در سالهای اخیر سرمایهگذاران به الگوهای تجاری روی آوردهاند که تمرکزشان بر سرمایههای فکری است (مانند الگوهای تجاری دیزنی) و برخی بنگاههایی که مانند اپل که از درجه نوآوری بسیار بالایی برخوردارند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
پنجمین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 28 اسفند 1391 منتشر شد.

بارگزاری در ادامه مطلب
دسته بندی: تازه ها
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب: کارآفرینی, نشریه, مرکز, رشد, دانشگاه, صنعتی شریف, entrepreneurship, paper, publication, sharif, , توسط کارآفرینی

دوره ها ی آموزشی به حد نصاب رسیده :
- مهارت های کسب و کار
- کارآفرینی اینترنتی
- برنامه نویسی ++C
- طراحی وب با PHP
- مهارت های هفتگانه ( ICDL )
- آموزش نرم افزار SPSS
- آموزش نرم افزار Photoshop
- نرم افزار حسابداری هلو
پیوند ثبت نام
اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب
دسته بندی: دوره های آموزشی
ادامه مطلب
سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
نشانی: www.daneshbonyan.ir

منبع: خبرگزاری مهر
اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب
دسته بندی: تازه ها، معرفی تارنما
ادامه مطلب
برنامههای انعطافپذیری محل کار در اغلب شرکتهای معتبر در حال فراگیرشدن هستند. برای نمونه، شرکت افلک (Aflac) دارای دو گزینه ذیل برای کارگران است: یک هفته کاری چهار روزه (ده ساعت در روز) و یک هفته کاری سه روزه (دوازده ساعت در روز).

شرکت «MITRE» گزینههای مختلفی به کارمنداناش میدهد از جمله، یک هفته کاری کوتاهشده، ساعات منعطف و کار از راه دور (منزل).
دلیل اینکه چرا این برنامهها بسیار اثرگذار هستند این است که ما در یک اقتصادِ جهانی زندگی میکنیم، جایی که کارمندان از سرتاسر دنیا برای کار و قرار گرفتن در پستهای مختلف استخدام میشوند و این کارمندان خواهان محل کار هرچه گشودهتر و با محدودیت کمتر هستند. شرکت «Gen Y» خصوصا به این برنامهها علاقهمند است، زیرا آنها میخواهند روابط کاری و خانوادگی خود را تا حد ممکن در زندگیشان یکپارچه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
اين مقاله ظرفيت سازمانهاي مختلف را در بهرهگيري از رسانههاي اجتماعي در چهار بخش عمده صنعتي: بستهبندي كالا، توليد پيشرفته، خدمات حرفهاي و خدمات مالي مورد بررسي قرار داده است.

با اثرگذاری عمیق فنآوریهای اجتماعی قدرتمند بر صنایع مختلف، فرصتهای بدیعی برای صرفهجویی و افزایش بهرهوری به وسیله آنها ایجاد شده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
دو«قانون طلایی» در مواجهه با دوراهیهای اخلاقی در محیط کسبوکار
اهمیت واژه «اخلاق کسبوکار» به طور شگفت آوری امروزه فزونی پیدا کرده است. شرکتها و سازمانهای امروزی استراتژی هایی برای معتبر ساختن «برند تجاری» خود تدوین میکنند که یکی از مهمترین آنها «ایجاد برند اخلاقی» است.
این نگرش نزد صاحبان سرمایه و سهامداران روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. زیرا مشتریان و خریداران آگاه کنونی تعریف جدیدی از کیفیت در بازار معرفی کردهاند و آن میزان رعایت «اخلاق کسبوکار» در جریان تولید محصول یا خدمت مورد نظر است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
کارآفرینان همیشه قدرتهای اصلی دنیای کسبوکار بودهاند. اما بر خلاف تصور عموم مردم، تنها افرادی نظیر بیل گیتس دنیای کارآفرینان را تشکیل نمیدهند، بلکه بسیاری از کارآفرینان خرد سکان آن را به دست گرفتهاند. در ادامه در رابطه نقش بسزای آنها در تقویت اقتصاد جهانی بحث میشود.

در تعریف سنتی، کارآفرین به کسی گفته میشود که شخصا کسبوکاری را شروع کند و صاحب آن باشد. این تعریف، در کوچههای باریک یک کشور فقیر نسبت به بزرگراههای کشوری پیشرفته بسیار ملموستر است. به عنوان مثال هنگامی که در کوچه و خیابانهای یک کشور در حال توسعه قدم میزنید با بسیاری از دستفروشان و خردهفروشان میوه، سبزی و سایر ملزومات زندگی روبهرو میشوید که اجناسی مشابه را با نرخهایی نزدیک به هم میفروشند. اینها در واقع همان کارآفرینان خرد میباشند که کسبوکاری را به همراه پنج کارمند یا کمتر اداره میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هویت نشان تجاری یکی از ابزارهایی است که به درستی درک نشده و از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده نشده است.

اگر شهر شما از فرصت استفاده نکرده تا نشان دهد که شما که هستید و گامهایی را برای معرفی و تعریف آن برای دنیا نشان تجاری داشته باشد، پس این کار را به دیگران واگذار کرده است تا شما را آن طور كه ميخواهند تعریف کنند. امروزه هیچ شرکت موفقی وجود ندارد که محصول یا خدمتی را بدون توجه دقیق به هویت نشان تجاری آن به بازار عرضه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
با اینکه نشریات دانشگاهی و کتب کسبوکار مملو از تیترهایی است که به تیم و کار تیمی و اعضای تیم اختصاص یافته، امی ادمونسون، استاد مدرسه کسب وکار هاروارد تصور میکند که بسیاری از افراد ممکن است برداشت اشتباهی از کار تیمی داشته باشند.

ادمونسون میگوید: «من فکر میکنم که تیمها تنها راه حل موجود برای پیش بردن کارها نیستند. برای نیروی کار در قرن 21 ایجاد تیمهای باثبات که ابتدا برنامهریزی کنند و بعد این برنامهریزیها را اجرا کنند، غیرعملی است. همکاری و تعامل بسیار ضروری است، اما در سازمانهای فعال و متحرک اتفاق میافتد، نه تیمهایی که ساکناند.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد
|
|