|
ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آنها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آنها تلاش می کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم و غم آنها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و ... برسند.

تی هارواکر، نابغه مالی، در تعریف خاطرات خود در حوزه کسب و کار، بیان می کند که برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک به مدت شش ماه، به صورت شبانه روزی در آنجا کار می کرده است تا آن را به اتمام برساند و یک مدیر خوب برای آن استخدام کند. پس وقتی که کار تمام شد هرگز به آنجا مراجعه نکرده است و خودبنگاه، با عوامل خود به نحو احسن، کار خود را ادامه می دهند. سازمانی که ساخته است از هر لحاظ عالی بود و یک سیستم یکپارچه و مطلوبی در آن ایجاد کرده که عوامل مربوطه را به هم متصل می کرده است...
ادامه مطلب
در کسبوکارهای کوچک این گونه نیست که برندگان هیچ گاه میدان را خالی نکنند. اتفاقا برنده کسی است که بهترین زمان برای ترک کسبوکار خود و چگونگی آن را ميداند. همیشه ایجاد تغییر از شرایط موجود سختتر است. بیشتر صاحبان کسبوکار سماجت بیش از حد به خرج ميدهند و چه زمانی که کسبوکارشان به شدت موفق است یا زمانی که دیگر سودآوری ندارد، در اتخاذ تصمیم درست و نهایی تاخیر ميکنند.

مترجم: مریم رضایی
منبع: Open Forum
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
اگر یک شرکت بتواند با دلایل درست به حیات خود ادامه دهد، جامعه از وجودش بهره خواهدبرد.
گری هامل، بنیانگذار آزمایشگاه مدیریت دانشکده تجارت لندن، در این مقاله به اهمیت این موضوع میپردازد که چگونه یک کسب وکار میتواند در دنیای تغییرات بیامان، رقابت بیرحمانه و نوآوری بیوقفه، برنده شود؟
.jpg)
آیا در یک اقتصاد پویا دلیلی برای اهمیت دادن به بقا یا زوال یک شرکت خاص وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر،آیا طول عمر سازمانی برای سهامداران، کارمندان، مشتریان یا در مقیاس بزرگ تر، جامعه ارزشی دارد؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
استفاده از اطلاعات مشتریان برای هدایت فروش
شما باید چه اطلاعاتی از مشتریانتان بدانید و داشته باشید؟ با اطلاعات جمعآوری شده چکار باید بکنید؟ و چگونه این اطلاعات را بازبینی و طبقهبندی کنید ؟

هر شرکت با توجه به نوع کسبوکار خود باید بتواند به اینگونه سوالها پاسخ بدهد. در اینجا بیان میکنیم که چگونه جمعآوری اطلاعات مربوط به صدها مشتری یک کمپانی نرمافرازی، به برنامهریزی و عملکرد آنها کمک کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
تعريف لغوي حق فروش: حق فروش نوعي از كسب و كار است كه بر اساس آن به يك شركت اختيارداده مي شود كه توليدات و يا محصولات شركت ديگر را را بفروشد و در قبال آن مبلغي دريافت كند كه به اين مبلغ ، مبلغ حق فروش مي گويند.

مفهوم عملي حق فروش: حق فروش يك شبكه ارتباطي بين كسب و كارهاي مستقل كوچك مي باشد كه به هر يك از اين كسب و كار هاي كوچك اجازه مي دهد كه تحت يك نام تجاري مشترك و يك هويت فعاليت كنند و همگي از يك متد موفق (كه قبلا آزمايش شده) و بازاريابي مشترك استفاده كنند. در عمل حق فروش دقيقا يك استراتژي كسب و كار است براي جذب و نگهداري مشتري، نه بيشتر نه كمتر! يك سيستم بازاريابي است كه هدف آن ايجاد يك تصوير درباره محصولات و يا خدمات يك شركت در ذهن مشتري مي باشد، در حقيقت يك روش است براي تعريف محصولات و يا خدمات به طوري كه نياز هاي مشتري مرتفع گردد.
منبع: خانه کارآفرینی
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
برای موفقیت در کسبوکار باید بیاموزیم که چطور شرکتهای پیشرو توانستهاند با ترکیب دیدگاههای به دستآمده از مصرفکنندگان، رقبا و قیمتها در تولید محصولات جدید و مقرون به صرفه پیشرفت کنند.

امروزه روند رو به رشد اقتصادهای توسعهیافته، ماهیت رقابت در میان تولیدکنندگان محصولات را تغییر داده است. این روند در واقع با مطرح شدن همزمان زمینههای اقتصادی جدید و همچنین روبهرو شدن با رقیبان زیرک، خلاق و پرتلاش به وجود آمده است. در واقع، سرعت رشد شرکتهای نوپا، مشکل عمدهای برای شرکتهای بزرگ محسوب میشود و آنان را برای عملی کردن ایدههای نو محدود ساخته است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شما صاحب کسبوکاری هستید و علاقهمندید تا یک مدیر خوب استخدام کنید که بتواند به شما در پویایی و موفقیت کسب و کارتان کمک کند. وقتی آگهی استخدام شما منتشر میشود، احتمالا تعداد زیادی رزومه به دستتان خواهد رسید.

ممکن است شما با انتخاب کردن افرادی که شرایط بهتری دارند این تعداد را کاهش دهید، ولی باز هم تعدادی به مصاحبه دعوت میشوند وشما باید از بین آنها بهترینشان را انتخاب کنید. حالا سوال این است: چگونه میتوانید بفهمید که کدامیک فرد مورد نظر شماست؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مدیران عامل دو اهرم دارند که برای اثرگذاری بر سازمانهایشان، طبق یک مبنای منظم از این اهرمها استفاده میکنند. اهرم اول، یا به اهداف استراتژیک چیزی اضافه میکند، یا چیزی از آن کم میکند. اهرم دوم، استخدام استعدادهای کلیدی را کنترل میکند تا ضمانت کند افراد مناسب در جایگاههای شغلی مناسب قرار گرفتهاند.

این اهرمها برای بسیاری از عوامل اثرگذار بر موفقیت کسبوکار کارآیی دارند، اما یک حوزه است که در برابر استفاده از اهرمها مقاومت میکند: تعهد کارمندان. حتی بعد از یک دهه تلاش، سازمانها به طور کلی پیشرفت چندانی در توسعه تعهد کارمندان نداشتهاند. آمار فرار از تعهد در بين كارمندان، همچنان 70 درصد است که نسبت به اولین نظرسنجی موسسه Gallup در مورد این موضوع در اواخر دهه 90 تغییری نداشته است
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکارهای کوچک یا بنگاههای خانوادگی، آماده کردن آن بنگاه برای نسل بعدی مدیرانی است که قرار است اداره آن را در دست بگیرند و بقای شرکت را تضمین کنند.

میکاییل تروی، بنیان گذار شرکت خدمات حمل و نقل تروی کانتینر لاین، تجربه خودش را در این حوزه توضیح داده است:
نزدیک به سه دهه، بر استراتژیهایی تکیه کردهام که راهنمای رشد شرکت من بودهاند و در ضمن نسل بعدی رهبران آن را نیز پرورش دادهام. بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک فکر میکنند، میتوانند از برنامهریزی برای آینده شرکت طفره بروند. آنها معمولا برای برنامهریزی استراتژیهای خروجشان خیلی صبر میکنند و بسیاری از کسبوکارها به دلیل اینکه هیچگاه برای انتقال مدیریت برنامهریزی نداشتهاند، زمین میخورند و با مشکلاتی مواجه میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مطالعات جدید جیمز گراس از دانشگاه استنفورد و شش محقق دیگر نشان داده است که هر چقدر پست ریاستی افراد بالاتر باشد، استرس کمتری را تجربه میکنند. یعنی استرس یک مدیر عامل، از مدیر یک بخش کمتر است. نتیجه این تحقیق ایده جذابی را ارائه داده، چرا که بر خلاف تفکر فعلی در مورد مدیریت است که میگوید رهبران ارشد تحت استرس شدیدی هستند.

تحقیقات جدید حوزه علم عصبشناسی نیز یافتههای این محققان را تایید میکند. یکی از بزرگترین ایدههایی که از ارتباط بین علم عصبشناسی و رهبری سازمان به دست آمده این است که رهبران به شدت تحت تاثیر پنج تجربه اجتماعی هستند که در مغز آنها تهدیدات یا پاداشهایی ایجاد میکند. این پنج تجربه، مدل اسکارف (SCARF) نام دارد که مخفف Status، Certainty، Autonomy، Relatedness و Fairness به معنی مقام، قطعیت، استقلال، ارتباط و بی طرفی است.
منبع: خانه کارآفرینان ایران
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
مدیران در هر سازمان و کسب وکاری باید در وهله اول به سوالات زیر پاسخ دهند:
- ما چه کاری باید انجام دهیم؟
- ماموریت سازمانی که من مدیریت آن را به عهده دارم، چیست؟
-استراتژی انجام این ماموریت چیست؟
- در راستای این استراتژیها و ماموریتها، اهداف من برای آینده چیست؟
- اهداف کلی برای تمام اعضای گروهم چیست؟ اهدافی که برای تک تک افراد دارم، چیست؟

منبع: خانه کارآفرینان ایران
متن کامل در ادامه مطلب
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 صفحه بعد
|
|