|
بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک، وقت و استعداد خود را صرف شرکت کوچکشان میکنند و بهتدريج آن را به شركتي بزرگ تبديل میکنند. اما تعجبی ندارد که برخی کسبوکارهای کوچک به محض اینکه از نوپایی درمی آیند، دچار رکود میشوند و از رشد بازمی مانند.
چگونه سعی میکنید از اینکه کسبوکار شما به یکی از بنگاههایی تبدیل شود که به سرعت رشد میکند، اما هیچ گاه به پتانسیل کامل خود نمیرسد، جلوگیری کنید؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
استارتاپ ویکند یک دوره آموزشی و یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی و 54 ساعت برای کارآفرینی علاقه مندان با مهارت های لازم در جهت راه اندازی کسب و کار برگزار می شود.


در این برنامه شرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کرده و در 54 ساعت ایده های برگزیده را به مرحله اجرا برسانند.
منبع: خبرگزاری مهر
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سيد کامران باقری امروزه بسياری از بنگاههای ايرانی به درستی بر اهميت برند سازی و تاثير شگرف آن بر تصميم خريد مشتريان پیبردهاند. با اين وجود، برخی خشت اول اين ديوار بلند را کج مینهند! يک غفلت اوليه که کل سرمايهگذاریهای بعدی آنها را در معرض خطر قرار میدهد و میتواند پيامدهای پرهزينهای برايشان در پی داشته باشد. اما اين خشت اول چيست؟

فرض کنيد کسی به شما پيشنهاد دهد که در زمينی که سند ندارد و مالک آن مشخص نيست سرمايهگذاری کنيد و يک برج مسکونی زيبا و مجهز بنا کنيد، آيا شما اين پيشنهاد را میپذيريد؟ بیشک چنين نخواهيد کرد. برگزيدن و سرمايهگذاری برای شناساندن يک نام و نشان تجاری و تبديل آن به يک نشان تجاری مشهور بدون اطمينان صددرصدی از مالکيت حقوقی آن با پيشنهاد فرضی بالا تفاوت زيادی ندارد، اما متاسفانه بسياری از بنگاههای ايرانی دچار چنين اشتباهی میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
مطالعه روانشناسی انجام شده اخير نشان میدهد که مدیران برتر انتقادهایشان را در اتاقهای در بسته انجام نمیدهند. به طور قطع هیچکس بازخورد منفی را دوست ندارد؛ مخصوصا وقتیکه این انتقادها پیش چشم همکاران بیان شود.

اما راجر شوارتز روانشناسی که این مطالعات را انجام داده میگوید: اینگونه انتقادها ممکن است جزو نیازهای ضروری برای اعضای تیم شما باشد. به نوشته او انتقادی که به صورت خصوصی بیان شود باعث پایین آمدن میزان پاسخگویی افراد به یکدیگر در داخل تیم میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
دومینیک هولدر، استادیار دانشکده بازرگانی لندن دراینجا، با جورجینا پیترز در مورد آخرین کتابش (حرفهایهای جدید: The New Professionals ) صحبت میکند.

شما با همکاری پیتر ویلیامسون روی این موضوع پژوهش کردهاید که چه اتفاقی برای شرکتهای خدمات حرفهای در حال وقوع است. به نظر شما آنها با چه چالشهایی دست به گریبان هستند؟
شرکتهای خدمات حرفهای (PSFs) شرکتهایی هستند که برای مشاغلی چون مشاوره مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق، خدمات رسانهای، پژوهش عملی، مهندسی و فناوری اطلاعات راهاندازی شدند. در بسیاری ازاین شرکتها، چالش اصلی بحران اقتصادی نیست؛ بسیاری از آنها به خوبی از پساین مسائل برمیآیند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)
ادامه مطلب
فارغ از صنعتی که در آن مشغول به کار هستید،اگر خدمات ارائه میکنید، باید هدف نهایی شما خشنود کردن مشتریان باشد.

در «ویرجین» کشف کردیم که کارمندان خط مقدم ما با خوشبرخوردی، صبر و تحمل، کاردانی و فداکاری برای شنیدن سخنان مشتریان نقش مهمی بازی میکنند. اما برای اینکه آنها بتوانند کارشان را خوب انجام دهند لازم است که با طراحی خوب، صحنه را برای ارائه تجربهای دلپذیر آماده کنید و فضایی را ایجاد کنید که کارمندان و مشتریان تان از بودن در آنجا لذت ببرند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
چرا سرمایهگذاران در مورد شرکتهایی مانند اپل وDisney رفتاری نامتعارف از خود نشان میدهند؟ آیا دلیل آن عوامل مالی، مدیریت فوقالعاده، چشمانداز صنعت، ارتباط خوب سرمایهگذاران یا زمان بندی مناسب است؟ احتمالا تمامی این موارد دلایل این رویکرد است. ولی مورد دیگری نیز ممکن است در این انتخابها دخیل باشد.

در پژوهشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه MIT انجام پذیرفت ما به این نتیجه رسیدیم که بازار سهام به طور مداوم به برخی الگوهای تجاری اهمیت بیشتری نسبت به بقیه میدهد. به ویژه دریافته ایم که در سالهای اخیر سرمایهگذاران به الگوهای تجاری روی آوردهاند که تمرکزشان بر سرمایههای فکری است (مانند الگوهای تجاری دیزنی) و برخی بنگاههایی که مانند اپل که از درجه نوآوری بسیار بالایی برخوردارند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
برنامههای انعطافپذیری محل کار در اغلب شرکتهای معتبر در حال فراگیرشدن هستند. برای نمونه، شرکت افلک (Aflac) دارای دو گزینه ذیل برای کارگران است: یک هفته کاری چهار روزه (ده ساعت در روز) و یک هفته کاری سه روزه (دوازده ساعت در روز).

شرکت «MITRE» گزینههای مختلفی به کارمنداناش میدهد از جمله، یک هفته کاری کوتاهشده، ساعات منعطف و کار از راه دور (منزل).
دلیل اینکه چرا این برنامهها بسیار اثرگذار هستند این است که ما در یک اقتصادِ جهانی زندگی میکنیم، جایی که کارمندان از سرتاسر دنیا برای کار و قرار گرفتن در پستهای مختلف استخدام میشوند و این کارمندان خواهان محل کار هرچه گشودهتر و با محدودیت کمتر هستند. شرکت «Gen Y» خصوصا به این برنامهها علاقهمند است، زیرا آنها میخواهند روابط کاری و خانوادگی خود را تا حد ممکن در زندگیشان یکپارچه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
اين مقاله ظرفيت سازمانهاي مختلف را در بهرهگيري از رسانههاي اجتماعي در چهار بخش عمده صنعتي: بستهبندي كالا، توليد پيشرفته، خدمات حرفهاي و خدمات مالي مورد بررسي قرار داده است.

با اثرگذاری عمیق فنآوریهای اجتماعی قدرتمند بر صنایع مختلف، فرصتهای بدیعی برای صرفهجویی و افزایش بهرهوری به وسیله آنها ایجاد شده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
دو«قانون طلایی» در مواجهه با دوراهیهای اخلاقی در محیط کسبوکار
اهمیت واژه «اخلاق کسبوکار» به طور شگفت آوری امروزه فزونی پیدا کرده است. شرکتها و سازمانهای امروزی استراتژی هایی برای معتبر ساختن «برند تجاری» خود تدوین میکنند که یکی از مهمترین آنها «ایجاد برند اخلاقی» است.
این نگرش نزد صاحبان سرمایه و سهامداران روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. زیرا مشتریان و خریداران آگاه کنونی تعریف جدیدی از کیفیت در بازار معرفی کردهاند و آن میزان رعایت «اخلاق کسبوکار» در جریان تولید محصول یا خدمت مورد نظر است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
کارآفرینان همیشه قدرتهای اصلی دنیای کسبوکار بودهاند. اما بر خلاف تصور عموم مردم، تنها افرادی نظیر بیل گیتس دنیای کارآفرینان را تشکیل نمیدهند، بلکه بسیاری از کارآفرینان خرد سکان آن را به دست گرفتهاند. در ادامه در رابطه نقش بسزای آنها در تقویت اقتصاد جهانی بحث میشود.

در تعریف سنتی، کارآفرین به کسی گفته میشود که شخصا کسبوکاری را شروع کند و صاحب آن باشد. این تعریف، در کوچههای باریک یک کشور فقیر نسبت به بزرگراههای کشوری پیشرفته بسیار ملموستر است. به عنوان مثال هنگامی که در کوچه و خیابانهای یک کشور در حال توسعه قدم میزنید با بسیاری از دستفروشان و خردهفروشان میوه، سبزی و سایر ملزومات زندگی روبهرو میشوید که اجناسی مشابه را با نرخهایی نزدیک به هم میفروشند. اینها در واقع همان کارآفرینان خرد میباشند که کسبوکاری را به همراه پنج کارمند یا کمتر اداره میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هویت نشان تجاری یکی از ابزارهایی است که به درستی درک نشده و از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده نشده است.

اگر شهر شما از فرصت استفاده نکرده تا نشان دهد که شما که هستید و گامهایی را برای معرفی و تعریف آن برای دنیا نشان تجاری داشته باشد، پس این کار را به دیگران واگذار کرده است تا شما را آن طور كه ميخواهند تعریف کنند. امروزه هیچ شرکت موفقی وجود ندارد که محصول یا خدمتی را بدون توجه دقیق به هویت نشان تجاری آن به بازار عرضه کنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
با اینکه نشریات دانشگاهی و کتب کسبوکار مملو از تیترهایی است که به تیم و کار تیمی و اعضای تیم اختصاص یافته، امی ادمونسون، استاد مدرسه کسب وکار هاروارد تصور میکند که بسیاری از افراد ممکن است برداشت اشتباهی از کار تیمی داشته باشند.

ادمونسون میگوید: «من فکر میکنم که تیمها تنها راه حل موجود برای پیش بردن کارها نیستند. برای نیروی کار در قرن 21 ایجاد تیمهای باثبات که ابتدا برنامهریزی کنند و بعد این برنامهریزیها را اجرا کنند، غیرعملی است. همکاری و تعامل بسیار ضروری است، اما در سازمانهای فعال و متحرک اتفاق میافتد، نه تیمهایی که ساکناند.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
چگونه برندهایی نظیر نیسان، آدیداس، اوک، برتس بیز، مایکروسافت و سونی با بهرهمندی از بازاریابی حسی میکوشند تا زنده بمانند و تازه. برندهای جهانی همواره در پی آنند تا «توجه» مردم را به خود جلب کنند. تنها در این صورت است که میتوانند زنده بمانند.

بنزین و انرژی نیسان با صدای انسان تامین میشود
یکی از ویژگیهای یک کمپین بازاریابی حسی موفق این است که بتواند مخاطبان خود را به نشان دادن واکنشی خاص وادار کند. نیسان در تازهترین کمپین بازاریابی حسی خود به خوبی به این عنصر بازاریابی توجه کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
مدیران از کارمندان میخواهند تا در محیط کار و اجرای کارهای گروهی روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

شاید شما در راس یک تیم قرار داشته باشید و عملکرد شما مطلوب باشد، اما امروزه سازمانها به دنبال کارمندانی هستند که در بخش خود و حتی در کل سازمان بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.
ما دائما در حال جذب شدن بیشتر به سمت و سوی کار تیمی هستیم. در حالی که زمانی از شما انتظار میرفت تنها با همکاران بخش خود دارای روابط خوب باشید، امروزه در جهانی که کارها به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته جلو میرود؛ اولویت بر کارهای تیمی در درون سازمانها است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟

اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت و شبهای طولانی و روزهای سرشار از استرس را تجربه میکنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اکنون اصلا زمان ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است، مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر میشوند.

گر یک کارآفرین هستید، ممکن است شما هم از سال گذشته نگران گردش مالی شرکت تان شده باشید. اما با کمی کمک میتوانید به اهدافتان دست یابید و از رقبایتان جلو بیفتید.
چشمان تان را باز کنید
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب: کارآفرینی, راز, تضمین, موفقیت, کسب و کار, entrepreneurship, secrets, guarantee, success, small business, توسط کارآفرینی
در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار میرود. به ویژه دانش نهفته که میتواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیتهای استراتژیک نیست.

از این رو باید در مورد مدیریت دانش اندیشید. در سالهای آینده بنگاههایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن میکنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف میشود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهرهبرداری از دانش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
ده اشتباه متداول كه شركتها با ذينفعان باارزش خود در دورههاي تلاطم در بازار مرتكب ميشوند:

اشتباه:
1- توانایی های موازی
بهترین اقدام:
شرکت ها باید کلیه تلاش خود را انجام دهند تا با تمرکز بر حذف مازادها و هزینه ها، از ایجاد توانایی های موازی بین تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خودشان اجتباب نمایند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)
ادامه مطلب
يك روش ساده و در عين حال بسيار موثر براي مديريت كسبوكارها در قرن بيستويكم، آخرين آموزههاي پيتر دراكر، پدر مديريت نوين است كه با عنوان «مديريت هدفگرا» (مديريت به وسيله اهداف)، مطرح شد. اين اصل قدرتمند، به مدت بيش از 50 سال، از زماني كه وي آن را در سال 1954 ارائه كرد، به خوبي در برقراري ارتباط در زمان مناسب بين بازارهاي واقعي و اقتصاد، به كسبوكارها خدمت كرد.

در قرن بيستويكم، به هر حال، روابط رقابتي و جهاني، چشمانداز و گستره كسبوكارها را تغيير داده است و اكنون هنگامه «مديريت انتظارات» فرا رسيده است. مديريت انتظارات مشتري، همان چيزي است که اكنون بايد هسته اصلي كسبوكارها را در بر گيرد. مديريت انتظارات مشتريان، روش و راهكاري براي شناختن و سامان دادن به خواستههاي مشتريان است كه به محض آنكه از سوي سازمانها به اجرا درآمد، بايد انتظارات مشتريان بدون استثنا برآورده شود. مديريت انتظارات مشتريان، كليد دستيابي به مزيت رقابتي در قرن بيستويكم به شمار ميآيد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
اگر یکایده کاری دارید که شما را به وجد آورده است، ولی درباره امکان پذیری آن مطمئن نیستید، آنچه لازم است انجام دهید، آزمون ایدهتان با پرسیدن مجموعهای از سوالات دقیق است.آندره مارکوییز، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی لستر میگوید:
.jpg)
«شما همواره در حال آزمایش هستید و آنچه شما با آن آغاز میکنید به ندرت همان چیزی است که با آن کار را به اتمام میرسانید.»
نویسنده کتاب خلق مدل کسبوکار میگوید: «ممکن است ایده محصول یا خدمت شما فقط یک راهحل مناسب برای خودتان باشد؛ اما آیا میتوانید یک گروه از مشتریان را به وضوح شناسایی کنید؟ بپرسید که بزرگترین مشکل مشتریان شما چیست و چگونه محصول شما به حل این مشکل کمک خواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
در سال 1984، در آستانه تاسیس شرکت حمل و نقل آرامکس، من و شریکم، بیل کینگسان انتظار مهم ترین جلسه کاری در عمرمان را میکشیدیم. ما امیدوار بودیم که بتوانیم شرکت حمل و نقل ایربورن اکسپرس واقع در سیاتل آمریکا را وادار کنیم تا 50 درصد سهام شرکت آرامکس را که میخواستیم آن را تاسیس کنیم، به ارزش 100 هزار دلار بخرد.

در آن زمان، یک دفتر معمولی در امان، پایتخت اردن، چند دفتر کاری کوچک دیگر در خاورمیانه تاسیس کرده بودیم و امیدوار بودیم اولین شرکت حمل بار در این منطقه را تاسیس کنیم. فعالیت ما بسیار محدود و کوچک بود (هنوز نتوانسته بودیم یک میلیون دلار درآمد داشته باشیم) و من شخصا مجبور بودم وظایف مختلف، از ریاست فروش تا هر از گاهی کار تحویل کالا را انجام دهم. بنابراین، جریان نقدی ما بسیار کم بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بحرانهای اقتصادی فرصتهای بزرگتری را در دل خود دارند؛ اما این فرصتها فقط برای آنهایی است که قویتر و آمادهتر باشند و پشتکار بیشتری به خرج دهند. خیلی از افراد در شرایط بحرانی تمام حواسشان را روی فراز و فرودهای اقتصاد داخلی یا جهانی متمرکز میکنند. خیلیها منتظر میمانند تا معجزهای در اقتصاد رخ دهد و دیر یا زود هم میفهمند كه هرگز رخ نمیدهد.

اکنون در شرایطی هستیم که اصطلاحا به آن میگویند «هرچی گیر آوردی بخور»، در چنین شرایطی افرادی برنده میشوند که ابداعاتشان را به کار میگیرند و منتظر کسب اجازه برای موفقیت نمیمانند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
از آنجا که افراد بسیار کمی وقتشان را برای درک صحیح معنای مذاکره و پیروی از اصول آن صرف میکنند، اغلب افراد،حتی مدیران فروش خوب، فاقد هنر مذاکره کردن هستند.

اولین و بزرگترین خطا، سوء برداشت از معنی واژه «مذاکره» است. وقتی از افرادی حاضر در کارگاههای آموزشی میپرسم معنی «مذاکره کردن» چیست جوابهایی مانند این را دریافت میکنم: «چقدر کالا در یک معامله میتوانم به دست بیاورم»، «چقدر ارزانتر میتوانم آن را بخرم». بسیاری از افراد مذاکره کردن را فرآیند به کارگیری تکنیکهای ناراحت کننده برای طفره رفتن و پیروز شدن بر طرف مقابل میدانند و از نظر آنها موضوع اصلی مذاکره اغلب پیرامون قیمت و شرایط فروش است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
گروه بازاریابی فقط زمانی مفید است که به طور مشهود و قابلاندازهگیری به رشد گردش مالی و درآمد یا کاهش هزینههای فروش کمک کند.

طی دو دهه گذشته از قرن بیستم، مشاوران مدیریت همواره این سوال را میپرسیدند که «آیا هزينه براي فروش واقعا ضروری است؟» بیشترین جوابی که به این سوال داده میشد این بود: «شاید، اما نه برای مدت زمان طولانی!»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
سوال: بزرگترین مشکل من سخنرانی در جمع است. معمولا هنگام سخنرانی یا بدنم دچار لرزش میشود یا لکنت زبان میگیرم یا اینکه اصلا نمیتوانم صحبت کنم. چگونه میتوانم بر این مشکل غلبه کنم؟

این مشکل فقط مختص شما نیست. اگر به خاطر سخنرانیهایتان در جمع نگران هستید سعی کنید برخی از اولین سخنرانیهای آنلاین من را ببینید مطمئن هستم شما در مقایسه بهتر هستید. وقتی اولین فعالیت اقتصادی من یعنی مجله استیودنت توجهها را به خودش جلب کرد به دفعات از من دعوت میشد تا در انجمنها صحبت کنم. اولین دعوتی که به آن پاسخ دادم مربوط به یک شبکه تلویزیونی آلمانی بود و جلسه سخنرانی در یکی از دانشکدههای لندن برگزار میشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
همه چیز به یک نام مرسوم و معمولی منتهی میشود؛ مشتری. کسب و کارها نمیتوانند بدون مشتریانشان زنده بمانند؛ به این دلیل که مشتری عامل بقا و رونق حرفهها است، مشتری هميشه مقدم است و همیشه حق با اوست، حق؟ نه، اشتباه نکنید؛ اینکه بگویید مشتری، عامل بقای شما است و همیشه حق با مشتری است، کسب و کار شما را به جلو نخواهد برد.

حتی آن دسته از سازمانهایی که پیشنهادهای استثنایی در خدمات برای مشتریان ارائه میدهند، ممکن است دچار اشتباه شوند؛ تاکید زیاد بر ارائه خدمات برای مشتری، نابودکننده است؛ زیرا این کار هزینه گزافی در بر دارد. کسب و کارهایی که به دنبال کسب موفقیت هستند؛ نیازی به ارائه خدمات استثنایی برای مشتریان ندارند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
امروزه بزرگترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی نیروی متفكر، یادگیرنده و خلاق است. حضور کارآفرینان، نماد توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب میشود. برخی از این کارآفرینان، با خلاقیت و نوآوری خود، فرصتهای کاری را شناسایی میکنند و برخی با عملکردشان، فرصتها را ایجاد میکنند و از آن طریق تهدیدهای موجود را به بهره وری میرسانند. در هر دو صورت، فرد کارآفرین به عنوان نیرو یا سرمایه فکری بنگاه شما، فعالیت میکند.

اگر بر این باور باشید که سرمایههای فکری، ثروتهای شما هستند، در جذب و حفظ آنان بیشتر تلاش خواهید کرد. نیروی متفکر با قدرت تخیل، دوراندیشی، خودجوشی، بصیرت، تفكر مثبت، به چالشها پاسخ مثبت میدهد و مشكلات و موانع را به راحتی حل میکند. به طور معمول این افراد دوست دارند همیشه در کارها بهترین باشند و متفاوت عمل کنند، لذا از دانش به خوبی بهره میگیرند. تلاش میكنند تا دانش تولید شده در مراكز تحقیقاتی را به دانش تولید محصول تبدیل کنند و محصولی قابل رقابت به بازار عرضه کنند. در واقع او برای خود و دیگران، موقعیت و فرصتهای شغلی به وجود میآورد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
تفکر مدیریتی به طور ذاتی زودگذر است و از بین میرود، اما برخی علاقمندیهای دایمی وجود دارند که هیچ گاه از لیست اولویتهای افراد خارج نمیشوند. نوآوری یکی از این موضوعات همیشگی است.

کمتر مدیر عاملی وجود دارد که نوآوری را جزو 5 اولویت اصلی برنامههای خود قرار ندهد. اما نوآوری موضوعی گریزنده است. اگر چند استثنای بزرگ و معروف را کنار بگذاریم، اکثریت شرکتها احساس میکنند که بین تلاشهای آنها برای ایجاد نوآوری و دستاوردهایشان، جای خالی بزرگی وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هر شركتي با انتخابهاي دشواري مواجه ميشود، به ويژه وقتي كه اقتصاد با ركود مواجه است يا بدتر از آن به حالت توقف ميرسد. مجله بيزينس ويك، ده اشتباه فاحشي را كه شركتها در تلاش براي رويارويي با اقتصاد دوره ركود يا متلاطم مرتكب ميشوند، فهرست كرد.

اين فهرست به مديريت يادآوري ميكند كه توانايي نوآوري پايدار، يكي از معدود روشها جهت حفظ مزيت رقابتي و جدا كردن خود از رقبا است، مگر اينكه شركت واقعا بخواهد با قيمت رقابت كند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
چه عواملي موجب شده كارآفريني در ميان جامعهی زنان تا اين حد كم باشد؟ آيا زنان در اين عرصه كار اشتباهي را پيش گرفتهاند؟ در هر حال اوضاع نبايد اينطور بماند. آماندا گام 10 راهكار براي موفقيت پيشنهاد ميكند.
وضعيت كارآفريني در ميان زنان چگونه است؟

منبع: مرکز کازآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
متن اصلی و ترجمه مقاله در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
کمبود مهارت در همه جهان دیده میشود. این ادعا از لحاظ منطقی باید درست باشد؛ چرا که به نظر میرسد بر سر این مساله توافق جمعی وجود دارد. اما چه اتفاقی افتاده است؟ بیشک امکان ندارد که افراد ناگهان کم استعدادتر شده باشند.

درست است که پیشرفتهای سریع تکنولوژی میتواند کمبود مهندس را در عرصه خدمات رفاهی و نرمافزار توجیه کند، اما کمبود مهارت در عرصههای دیگر به چه عواملی وابسته است؟
شرکتهایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته فعال هستند تا سال 2020 با کمبود 40 میلیون کارگر ماهر مواجه خواهند شد که کسبوکارهای موجود در چین احتمالا بیشترین ضربه را از این روند خواهند دید؛ این نتایج تحقیقاتی است که اخیرا توسط موسسه جهانی مکنزی انجام شده است که یک شاخه تحقیقاتی درباره مشاوره استراتژی است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
من با سایر صاحبان کسب و کار درباره اینکه آیا فرزندانشان میخواهند بعد از بازنشستگی کسب و کار آنها را در دست بگیرند صحبت کردهام و حتی خودم هم درباره برنامه انتقال کسب و کارم به فرزندانم اندیشیدهام.

حقیقت این است که برخی افراد نمیخواهند یک کسب و کار را اداره کنند و بعضی نمیخواهند زیر بار اداره کسب و کار خانوادگی بروند. اما سوال من اینجا است: آیا واگذاری مسوولیت کارآفرینی بر دوش انسانهای «معمولی» خیلی دشوار است؟ البته مسلما کارآفرینان افرادی معمولی نیستند و کارآفرینی نیز برای هر کسی مناسب نیست.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
انتقاد کردن از رقیب، جزو ذات بشر است. ما عادت داریم از کیفیت محصولات خودمان و منحصر به فرد بودن نکات فروش مان تعریف کنیم و در عوض از ضعف رقبا خوشحال شویم.

همچنین به طور غریزی رقبایمان را مورد انتقاد قرار میدهیم، چون برای به دست آوردن سهم بازار با آنها مبارزه میکنیم.
همه این واکنشها احساس درونی خوبی به شما میدهد، اما لزوما استراتژی بازاریابی شما را توسعه نمیدهد. چه میشود اگر به جای انتقاد شدید از ضعفهای رقیب تان، در جلسهای موفقیتهای او را بررسی کنید؟ در این جلسه از تیم تان بپرسید «اگر ما همین نقشها را در شرکت رقیب داشتیم، در رقابت با شرکت خودمان، چگونه کالاهایمان را میفروختیم و جایگاهمان را در بازار تقویت میکردیم؟»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
مارتا راجرز و دان پپرز، معتقدند با توجه به زیر ذرهبین بودن رفتار تمامی اقشار جامعه توسط رسانههای اجتماعی، فضایی بسیار دوستانه میان شرکتها و مشتریان ایجاد شده است.

آنها این ایده را در کتابی تحت عنوان «فوقالعاده قابل اطمینان» منتشر کردهاند و در این خصوص، مصاحبهای توسط متیو بودمن با آنها صورت گرفته که به شرح ذیل است.
بودمن: آیا شرکتها اغلب خود را قابل اطمینان میدانند؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
آنها که امروز مدیران بزرگی هستند، در گذشته کارمندان بزرگی بودهاند. بیشتر کارآفرینان با فراست و مدیران کارآمد موفقیت خود را از پایه میسازند.

به نظر میرسد اکنون همه میخواهند کارآفرین باشند. همه میخواهند رییس باشند و کلیه امور را خودشان اداره کنند. البته این انگیزه قابل درک است. این ایده که کار خودتان را انجام دهید و بر سرنوشت خود حاکم باشید، بسیار جذاب است. به علاوه، همان طور که همه میدانیم اکنون بازار کار در شرایط مطلوبی نیست. به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای مشاوره در زمینه شروع کسبوکارهای جدید و راهنمایی برای رهبری سازمان وجود دارد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
آیا مدیران باید در مورد بخشی که در آن فعالیت میکنند، دانش فنی داشته باشند یا مهارتهای کلی مدیریتی و یک رویکرد بیرونی تازه میتواند مفید باشد؟ این پرسش که آیا مدیران باید در حوزه فعالیت خود تخصص علمی باشند یا نه، جای بحث زیادی دارد.

خیلیها میگویند داشتن تخصص در حوزه کاری شما یک ویژگی حیاتی است؛ اما فردی مثل ریچارد برنسون میتواند این عقیده را به چالش بکشاند. او در صنعت هواپیمایی یا قطار یا هر بخش دیگری که در آن کسب وکارهای موفقی را راهاندازی کرده، هیچ دوره آموزشی تخصصی را نگذرانده است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بزرگترین دغدغه مدیریت منابع انسانی در کسبوکارهای کوچک چیست؟ مالکان این شرکتها و کارآفرینانی از این دست بیش از همه چه منافعی را مد نظر قرار میدهند؟ آنها چگونه از سوددهیهای کارمندانشان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب بهره میبرند؟

پژوهشی اخیرا در همین زمینه انجام شده است. این پژوهش را سازمان خدمات بیمه به نام افلاک انجام داده و به مشاهدات و نتایج درخوری برای کسبوکارها دست یافته است. گزارش سال 2011 سازمان خدمات بیمه افلاک نشان میدهد که وقتی مدیران، حین جذب کارمندان خود، سود و مزایای خوبی را به آنها پیشنهاد میدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
پرامود باسین، به عنوان مدیر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند، دریافته بود که رشد شرکتش اسیر بوروکراسی دولتی شده است. بنابراین ایده ارائه خدماتی جدید با استفاده از نام جنرال الکتریک به ذهنش خطور کرد. این ایده، مبنای تاسیس شرکت Genpact و در نهایت ورود یک صنعت جدید به کشور هند بود.

در اواخر دهه 90 میلادی، سیل تلفنها از سوی رقبا و شرکتهای دیگر که میخواستند دفاتر واحد خدمات مالی شرکت جنرال الکتریک در هند را بازدید کنند، به سوی ما سرازیر شده بود. همراهی با رقبا برای بازدید از تجهیزات یک شرکت، هیچگاه جزو مسوولیتهای مدیران ارشد اجرایی نبوده است. اما من با این درخواستها موافقت کردم، چون برخی از آنها از سوی شرکتهایی مثل بانک استاندارد چارترد و بانک آمریکا مطرح میشد که نشانهای بود مبنی بر اینکه ما در کانون توجه هستیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
یک طرح پیشنهاد فروش که به خوبی تهیه شده باشد، نه تنها باعث میشود در میدان رقابت حرف اول را بزنید، بلکه باعث میشود قراردادهای تجاری بیشتری امضا کنید، فروش بیشتری داشته باشید و سود بیشتری به دست آورید.

البته همه افرادی که کالا یا خدماتی را میفروشند، نیازی به تهیه طرح فروش ندارند. اما بسیاری از مشتریان شما این طرح را درخواست میکنند. برای تهیه چنین طرحی، 7 مرحله زیر پیشنهاد میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 5 ... 13 صفحه بعد
|
|