
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
|
||
![]()
|
تبدیل یک تیم از یک مجموعه معمولی به یک مجموعه فوقالعاده، یعنی درک تفاوت بین مدیریت و رهبری. به گفته نویسنده «مدیریت یعنی درست انجام دادن کارها و رهبری یعنی انجام درستترین کارها.»
![]() مدیر و رهبر دو وظیفه جداگانه دارند؛ ولی ما معمولا آنها را با هم جابهجا میکنیم. هدف مدیر، هموار کردن مسیر موفقیت تیم است. مدیران وظیفه تامین احتیاجات گروه برای ثمره بیشتر و بهتر را بر عهده دارند. آنها اعضای گروه را برای مقابله با مشکلات و سطوح بالاتر آماده میکند. هدف مدیر تضمین ثبات کیفیت بالای عملکرد اعضا و مدیریت آنها در چالشهای پیش رويشان است.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رهبری,تیم,روش,management,leadership,team, توسط کارآفرینی
شنيدن يکي از مهمترين مهارتهايي است که ميتوان به دست آورد. نحوه شنيدن شما، تاثير عمده اي بر اثربخشي کار و کيفيت رابطهتان با ديگران دارد. ما براي دستيابي به اطلاعات، فهمیدن، لذت بردن و آموختن گوش ميکنيم. باوجود تمام اين کارآييها، به نظر ميرسد که ما بايد شنوندگان خوبي باشيم، اما بيشتر ما اينطور نيستيم. تحقيقات نشان داده است که تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از آنچه که ميشنويم، به ياد ميآوريم. يعني زماني که شما براي مدت ۱۰ دقيقه مشغول صحبت با ریيس، همکاران، مشتريها يا همسرتان هستيد، آنها تنها به نيمي از صحبتهاي شما توجه ميکنند و اين امري ناراحت کننده است!
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,گوش کردن,بشنوید,management,hear, توسط کارآفرینی
بكوشيد براي تحليل مسائل، از يك روش مشخص و سيستماتيك كمك بگيريد. استفاده از يك فرآيند سيستماتيك در تصميمگيري، ميتواند مانع دخالت پيشفرضها و بروز بسياري از اشتباهات در تصميمگيريها شود. با بهكارگيري يك روش سيستماتيك، مطمئن خواهيد بود كه كليه گزينهها با دقت و بهصورت بيطرفانه مورد توجه قرار گرفتهاند و شما قرباني پيشفرضها و برداشتهاي خود نشدهايد.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,روش سیستماتیک,management,decision making, توسط کارآفرینی
پنج باور غلط درباره رایانش ابری صنعت فناوری اطلاعات همواره تحت تاثیر موجهای تازه بوده و سعی کرده آنها را در همه جا استفاده کند، پردازش ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای فهم پردازش ابری بگذارید ابتدا بحث را بر روی چند تعریف بنا کنیم. ه عنوان یک مبنای عملی برای بحث ما، تعریف پردازش ابری را از موسسه ملی استانداردها و فناوری (MIST) که در 7 اکتبر 2009 ارائه شده نقل میکنیم: منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رایانش ابری,فناوری اطلاعات,پاسخ نیازها,سازمان,management,cloud computing,organization,information technology, توسط کارآفرینی
رستورانهای زنجیرهای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر میتوانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت کنند. اما مخاطبین که از این تبلیغ تمسخرآمیز عصبانی شده بودند، انتقادات خود را شروع کردند. واکنش شدید نسبت به این نوع تبلیغ، پیتزا هات را شوکه کرد و این رستوران مجبور شد از پیشنهاد خود عقب نشینی کند. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,گروه هدف,بازار هدف,انتخاب درست,marketing,target market, توسط کارآفرینی
معمولا داستانهای تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کردهاند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستانها قرار میگیرد. به سخن دیگر در این داستانها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار میگیرند. سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که در ارتفاع 128 هزار فوتی از سطح زمین قرار داشت به سمت پایین پرید. 8 میلیون نفر این سقوط آزاد را به صورت مستقیم از یوتیوب تماشا میکردند. مهندسی و پشتیبانی مالی این واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع یک شاهکار تبلیغاتی بود. داستان به همین جا ختم نشد. بخش اصلی این فعالیت بازاریابی ایجاد محتوایی برای داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحی عظیم گنجانده شده بودند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,محتوای تبلیغات,برند های بزرگ,درس,marketing,publicity,brands, توسط کارآفرینی
واقعگرا باشيد. اگر ميخواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايدههاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد. در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده ميشد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاكتر خريداري كنيد؟» همه پاسخ مثبت ميدادند. وقتي همين مساله در دنياي واقعي به اجرا گذارده شد، اتفاق ديگري افتاد. رانندگان وقتي افزايش قيمت سوخت را ديدند، اكثرا اعلام نارضايتي كردند!
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,دنیای واقعی,فاصله,,management,decision,real world, توسط کارآفرینی
به عنوان صاحب یک کسبوکار کوچک، روزانه سخت تلاش میکنید تا کسبوکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید. اما نباید آنقدر درگیر کارهای روزانه شوید که استراتژی بلندمدت و برنامه ریزی برای آینده را رها کنید. به عنوان مدیرعامل یک کسبوکار کوچک، ناگزیر هستید استراتژیک فکر کنید و پیشبینی برای کسبوکارتان را وارد برنامهریزیهای کلی خود کنید.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,پیش بینی,کسب و کار,رشد,management,forecast,business, توسط کارآفرینی
بسیار پیش آمده است کهایدههای بسیار خوبی در خلال یک سخنرانی توسط یک همکار و با گفتن این جمله که «ایده بسیار خوبی است، اما..». خراب و ضایع شده است. در این مقاله یاد خواهيم گرفت با چه شیوههایی میتوان این افراد را خلع سلاح کرد وایدههای خود را به بهترین شکل ممکن به سمع دیگران رساند و آنها را به کرسی نشاند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,حفاظت,ایده,entrepreneurship,idea,protection, توسط کارآفرینی
دراین مقاله با 3 کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبهای صورت گرفته است،که در ادامه میخوانید. در عصر رسانههای اجتماعی، موفقیت یک برند ممکن است با شمارش هزاران یا میلیونها طرفدار یا دنبالکننده آنها در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر سنجیده شود. دراین شرایط به نظر میرسد که فکر کردن در مورد ملاقات افراد به صورت رو در رو، عجیب باشد. اما با وجوداین، اکسپوها یا نمایشگاههای تجاری به آرامی در حال بازگشت و بازسازی خود هستند و تعداد تسهیلکنندگاناینگونه رویدادهای زنده نیز رو به افزایش است. دراین مقاله با مصاحبه با سه تن از متخصصان بازاریابی درصدد این هستیم که وضعیت بازاریابی شخص به شخص را در عصر حاضر مورد بررسی قرار دهیم.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,نفر به نفر,عصر حاضر,marketing,person to person, توسط کارآفرینی
تقریبا یک سال قبل بود که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتم، به هر حال به چنین کاری دست زدم. آنچه نوشتم بدین قرار است: من همیشه گفتهام با مردمانی که به راستی بهشان علاقهمندم و همه زندگیام را مدیونشان هستم، اینطور برخورد نخواهم کرد.»
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,اعتماد,مشتریان,بدست آوردن,marketing,customer,confidence, توسط کارآفرینی
در عصر حاضر، کارآفريني و کسبوکارهاي نوپا، موتور رشد اقتصادي محسوب ميشوند و بسياري از دولتها اعم از توسعه يافته، در حال توسعه يا توسعه نيافته، افزايش ميزان کارآفريني را در سياستهاي کلان خود پيگيري ميکنند. اين در حالي است که در بسياري از موارد ارتباط دقيق ميان کارآفريني و رشد اقتصادي، به علت عدم وجود رابطه مستقيم، دقيقا درک نشده است. دليل اين عدم ارتباط مستقيم اين است که اين دو چندين قدم علي و معلولي از يکديگر فاصله دارند و متغيرهاي کارآفريني و رشد اقتصادي در سطوح تحليلي متفاوت (فردي (individual) در مقابل کلان) مطرح هستند که اين مساله تشخيص رابطه بين اين دو را دشوار ميکند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,فرصت یا تهدید,رشد اقتصادی,entrepreneurship,threat or opportunity,economy, توسط کارآفرینی
هر چه بیشتر مشتری خود را درک کنید، رشد کسبوکار خود را سریعتر میکنید. اما شرکتهای جدید اغلب در تعریف بازار هدف خود مشکل دارند. رابرت هسریچ (Robert Hisrich)، بیان میکند که «ما اغلباندازه بازار را دست کم میگیریم». اینجا 10 سوالی که به شما در شناسایی و درک چیستی بازار هدف، کمک میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,مشخص کردن,بازار هدف,marketing,target,goal, توسط کارآفرینی
در شرایط بحران اقتصادی، استراتژیهای قدیمی بازاریابی دیگر اثرگذار نیستند و به همین دلیل، شرایط دشواری برای مدیران بازاریابی به وجود میآید. هنگام رکود اقتصادی، مدیران بازاریابی باید طرحهای بازاریابی قدیمی را که داده محور و مبتنی بر پژوهشهای گسترده هستند رها کرده و طرحهای خلاقانهای را شروع کنند که منسجم، محرک و به شدت متمرکز بر عمل باشند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,یک طرح خوب,شرایط بد,اقتصادی,marketing,economy,difficult conditions, توسط کارآفرینی
هر کس در مقطعی از زندگی خود چیزی را برای فروش عرضه میکند، حتی اگر آن یک ایده کوچک باشد. در این مقاله تکنیک فروشی معرفی میشود که از طریق آن میتوانید با انواع مشتریان و خصوصیتهای آنها آشنا شوید و به کمک آن رویکرد فروش خود را برگزینید. به اعتقاد من همه خریداران یکسان هستند و در شغل خودم تلاش میکنم که محصولات، خدمات یا ایدههای مختلف را به همه خریداران خود با روش و رویکردی یکسان عرضه کنم.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,اسرار,فروش موفق,marketing,success,sale, توسط کارآفرینی
بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک، وقت و استعداد خود را صرف شرکت کوچکشان میکنند و بهتدريج آن را به شركتي بزرگ تبديل میکنند. اما تعجبی ندارد که برخی کسبوکارهای کوچک به محض اینکه از نوپایی درمی آیند، دچار رکود میشوند و از رشد بازمی مانند.
چگونه سعی میکنید از اینکه کسبوکار شما به یکی از بنگاههایی تبدیل شود که به سرعت رشد میکند، اما هیچ گاه به پتانسیل کامل خود نمیرسد، جلوگیری کنید؟
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رشد,کسب و کار,کوچک,management,growth,small business, توسط کارآفرینی
استارتاپ ویکند یک دوره آموزشی و یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی و 54 ساعت برای کارآفرینی علاقه مندان با مهارت های لازم در جهت راه اندازی کسب و کار برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کرده و در 54 ساعت ایده های برگزیده را به مرحله اجرا برسانند. منبع: خبرگزاری مهر متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:کارآفرینی,استارت آپ ویکند,entrepreneurship,startup weekend, توسط کارآفرینی
سيد کامران باقری امروزه بسياری از بنگاههای ايرانی به درستی بر اهميت برند سازی و تاثير شگرف آن بر تصميم خريد مشتريان پیبردهاند. با اين وجود، برخی خشت اول اين ديوار بلند را کج مینهند! يک غفلت اوليه که کل سرمايهگذاریهای بعدی آنها را در معرض خطر قرار میدهد و میتواند پيامدهای پرهزينهای برايشان در پی داشته باشد. اما اين خشت اول چيست؟ فرض کنيد کسی به شما پيشنهاد دهد که در زمينی که سند ندارد و مالک آن مشخص نيست سرمايهگذاری کنيد و يک برج مسکونی زيبا و مجهز بنا کنيد، آيا شما اين پيشنهاد را میپذيريد؟ بیشک چنين نخواهيد کرد. برگزيدن و سرمايهگذاری برای شناساندن يک نام و نشان تجاری و تبديل آن به يک نشان تجاری مشهور بدون اطمينان صددرصدی از مالکيت حقوقی آن با پيشنهاد فرضی بالا تفاوت زيادی ندارد، اما متاسفانه بسياری از بنگاههای ايرانی دچار چنين اشتباهی میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب مطالعه روانشناسی انجام شده اخير نشان میدهد که مدیران برتر انتقادهایشان را در اتاقهای در بسته انجام نمیدهند. به طور قطع هیچکس بازخورد منفی را دوست ندارد؛ مخصوصا وقتیکه این انتقادها پیش چشم همکاران بیان شود. اما راجر شوارتز روانشناسی که این مطالعات را انجام داده میگوید: اینگونه انتقادها ممکن است جزو نیازهای ضروری برای اعضای تیم شما باشد. به نوشته او انتقادی که به صورت خصوصی بیان شود باعث پایین آمدن میزان پاسخگویی افراد به یکدیگر در داخل تیم میشود.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,منافع,انتقاد,جمع,management,benefits,criticism, توسط کارآفرینی
دومینیک هولدر، استادیار دانشکده بازرگانی لندن دراینجا، با جورجینا پیترز در مورد آخرین کتابش (حرفهایهای جدید: The New Professionals ) صحبت میکند. شما با همکاری پیتر ویلیامسون روی این موضوع پژوهش کردهاید که چه اتفاقی برای شرکتهای خدمات حرفهای در حال وقوع است. به نظر شما آنها با چه چالشهایی دست به گریبان هستند؟
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,بازاریابی,خدمات حرفه ای,management,marketing,professional services, توسط کارآفرینی
فارغ از صنعتی که در آن مشغول به کار هستید،اگر خدمات ارائه میکنید، باید هدف نهایی شما خشنود کردن مشتریان باشد. در «ویرجین» کشف کردیم که کارمندان خط مقدم ما با خوشبرخوردی، صبر و تحمل، کاردانی و فداکاری برای شنیدن سخنان مشتریان نقش مهمی بازی میکنند. اما برای اینکه آنها بتوانند کارشان را خوب انجام دهند لازم است که با طراحی خوب، صحنه را برای ارائه تجربهای دلپذیر آماده کنید و فضایی را ایجاد کنید که کارمندان و مشتریان تان از بودن در آنجا لذت ببرند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,اهمیت,طراحی,management,designing,importance, توسط کارآفرینی
چرا سرمایهگذاران در مورد شرکتهایی مانند اپل وDisney رفتاری نامتعارف از خود نشان میدهند؟ آیا دلیل آن عوامل مالی، مدیریت فوقالعاده، چشمانداز صنعت، ارتباط خوب سرمایهگذاران یا زمان بندی مناسب است؟ احتمالا تمامی این موارد دلایل این رویکرد است. ولی مورد دیگری نیز ممکن است در این انتخابها دخیل باشد. در پژوهشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه MIT انجام پذیرفت ما به این نتیجه رسیدیم که بازار سهام به طور مداوم به برخی الگوهای تجاری اهمیت بیشتری نسبت به بقیه میدهد. به ویژه دریافته ایم که در سالهای اخیر سرمایهگذاران به الگوهای تجاری روی آوردهاند که تمرکزشان بر سرمایههای فکری است (مانند الگوهای تجاری دیزنی) و برخی بنگاههایی که مانند اپل که از درجه نوآوری بسیار بالایی برخوردارند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:بازاریابی,مدل های تجاری,سرمایه گذاران,marketing,business model, توسط کارآفرینی
برنامههای انعطافپذیری محل کار در اغلب شرکتهای معتبر در حال فراگیرشدن هستند. برای نمونه، شرکت افلک (Aflac) دارای دو گزینه ذیل برای کارگران است: یک هفته کاری چهار روزه (ده ساعت در روز) و یک هفته کاری سه روزه (دوازده ساعت در روز). شرکت «MITRE» گزینههای مختلفی به کارمنداناش میدهد از جمله، یک هفته کاری کوتاهشده، ساعات منعطف و کار از راه دور (منزل).
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:مدیریت,انعطاف پذیری,کسب و کار,کوچک,management,flexibility,small business, توسط کارآفرینی
اين مقاله ظرفيت سازمانهاي مختلف را در بهرهگيري از رسانههاي اجتماعي در چهار بخش عمده صنعتي: بستهبندي كالا، توليد پيشرفته، خدمات حرفهاي و خدمات مالي مورد بررسي قرار داده است. با اثرگذاری عمیق فنآوریهای اجتماعی قدرتمند بر صنایع مختلف، فرصتهای بدیعی برای صرفهجویی و افزایش بهرهوری به وسیله آنها ایجاد شده است.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:مدیریت,افزایش بهره وری,فناوری اجتماعی,management,performance,social technology, توسط کارآفرینی
دو«قانون طلایی» در مواجهه با دوراهیهای اخلاقی در محیط کسبوکار اهمیت واژه «اخلاق کسبوکار» به طور شگفت آوری امروزه فزونی پیدا کرده است. شرکتها و سازمانهای امروزی استراتژی هایی برای معتبر ساختن «برند تجاری» خود تدوین میکنند که یکی از مهمترین آنها «ایجاد برند اخلاقی» است.
![]() این نگرش نزد صاحبان سرمایه و سهامداران روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. زیرا مشتریان و خریداران آگاه کنونی تعریف جدیدی از کیفیت در بازار معرفی کردهاند و آن میزان رعایت «اخلاق کسبوکار» در جریان تولید محصول یا خدمت مورد نظر است.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:مدیریت,قانون,دوراهی,اخلاقی,کسب و کار,management,ethics, توسط کارآفرینی
کارآفرینان همیشه قدرتهای اصلی دنیای کسبوکار بودهاند. اما بر خلاف تصور عموم مردم، تنها افرادی نظیر بیل گیتس دنیای کارآفرینان را تشکیل نمیدهند، بلکه بسیاری از کارآفرینان خرد سکان آن را به دست گرفتهاند. در ادامه در رابطه نقش بسزای آنها در تقویت اقتصاد جهانی بحث میشود. در تعریف سنتی، کارآفرین به کسی گفته میشود که شخصا کسبوکاری را شروع کند و صاحب آن باشد. این تعریف، در کوچههای باریک یک کشور فقیر نسبت به بزرگراههای کشوری پیشرفته بسیار ملموستر است. به عنوان مثال هنگامی که در کوچه و خیابانهای یک کشور در حال توسعه قدم میزنید با بسیاری از دستفروشان و خردهفروشان میوه، سبزی و سایر ملزومات زندگی روبهرو میشوید که اجناسی مشابه را با نرخهایی نزدیک به هم میفروشند. اینها در واقع همان کارآفرینان خرد میباشند که کسبوکاری را به همراه پنج کارمند یا کمتر اداره میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:کارآفرینی,خرد,تحول,جهان,entrepreneurship,small,change,world, توسط کارآفرینی
هویت نشان تجاری یکی از ابزارهایی است که به درستی درک نشده و از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده نشده است. اگر شهر شما از فرصت استفاده نکرده تا نشان دهد که شما که هستید و گامهایی را برای معرفی و تعریف آن برای دنیا نشان تجاری داشته باشد، پس این کار را به دیگران واگذار کرده است تا شما را آن طور كه ميخواهند تعریف کنند. امروزه هیچ شرکت موفقی وجود ندارد که محصول یا خدمتی را بدون توجه دقیق به هویت نشان تجاری آن به بازار عرضه کنند. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب با اینکه نشریات دانشگاهی و کتب کسبوکار مملو از تیترهایی است که به تیم و کار تیمی و اعضای تیم اختصاص یافته، امی ادمونسون، استاد مدرسه کسب وکار هاروارد تصور میکند که بسیاری از افراد ممکن است برداشت اشتباهی از کار تیمی داشته باشند. ادمونسون میگوید: «من فکر میکنم که تیمها تنها راه حل موجود برای پیش بردن کارها نیستند. برای نیروی کار در قرن 21 ایجاد تیمهای باثبات که ابتدا برنامهریزی کنند و بعد این برنامهریزیها را اجرا کنند، غیرعملی است. همکاری و تعامل بسیار ضروری است، اما در سازمانهای فعال و متحرک اتفاق میافتد، نه تیمهایی که ساکناند.»
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:مدیریت,کارتیمی,تجدید نظر,management,teamwork, توسط کارآفرینی
چگونه برندهایی نظیر نیسان، آدیداس، اوک، برتس بیز، مایکروسافت و سونی با بهرهمندی از بازاریابی حسی میکوشند تا زنده بمانند و تازه. برندهای جهانی همواره در پی آنند تا «توجه» مردم را به خود جلب کنند. تنها در این صورت است که میتوانند زنده بمانند. بنزین و انرژی نیسان با صدای انسان تامین میشود منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:بازاریابی,کمپین,خلاقانه,نوآورانه,marketing,innovation, توسط کارآفرینی
مدیران از کارمندان میخواهند تا در محیط کار و اجرای کارهای گروهی روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند. شاید شما در راس یک تیم قرار داشته باشید و عملکرد شما مطلوب باشد، اما امروزه سازمانها به دنبال کارمندانی هستند که در بخش خود و حتی در کل سازمان بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 19 اسفند 1391برچسب:مدیریت,همکاری,کلید,management,collaboration,key, توسط کارآفرینی
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟ اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت و شبهای طولانی و روزهای سرشار از استرس را تجربه میکنید. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 19 اسفند 1386برچسب:کارآفرینی,انگیزه,خود انگیزشی,راه اندازی کسب و کار,entrepreneurship,self motivation,commerce,business, توسط کارآفرینی
اکنون اصلا زمان ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است، مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر میشوند. گر یک کارآفرین هستید، ممکن است شما هم از سال گذشته نگران گردش مالی شرکت تان شده باشید. اما با کمی کمک میتوانید به اهدافتان دست یابید و از رقبایتان جلو بیفتید.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:کارآفرینی,راز,تضمین,موفقیت,کسب و کار,entrepreneurship,secrets,guarantee,success,small business, توسط کارآفرینی
در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار میرود. به ویژه دانش نهفته که میتواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیتهای استراتژیک نیست. از این رو باید در مورد مدیریت دانش اندیشید. در سالهای آینده بنگاههایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن میکنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف میشود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهرهبرداری از دانش است.
منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 فروردين 1392برچسب:مدیریت,استراتژیک,نوآوری,عملکرد,innovation,sterategy,management, توسط کارآفرینی
ده اشتباه متداول كه شركتها با ذينفعان باارزش خود در دورههاي تلاطم در بازار مرتكب ميشوند: اشتباه: 1- توانایی های موازی بهترین اقدام: شرکت ها باید کلیه تلاش خود را انجام دهند تا با تمرکز بر حذف مازادها و هزینه ها، از ایجاد توانایی های موازی بین تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خودشان اجتباب نمایند. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:مدیریت,بازاریابی,عصر آشوب,تلاطم,management,marketing,turbulence, توسط کارآفرینی
يك روش ساده و در عين حال بسيار موثر براي مديريت كسبوكارها در قرن بيستويكم، آخرين آموزههاي پيتر دراكر، پدر مديريت نوين است كه با عنوان «مديريت هدفگرا» (مديريت به وسيله اهداف)، مطرح شد. اين اصل قدرتمند، به مدت بيش از 50 سال، از زماني كه وي آن را در سال 1954 ارائه كرد، به خوبي در برقراري ارتباط در زمان مناسب بين بازارهاي واقعي و اقتصاد، به كسبوكارها خدمت كرد. در قرن بيستويكم، به هر حال، روابط رقابتي و جهاني، چشمانداز و گستره كسبوكارها را تغيير داده است و اكنون هنگامه «مديريت انتظارات» فرا رسيده است. مديريت انتظارات مشتري، همان چيزي است که اكنون بايد هسته اصلي كسبوكارها را در بر گيرد. مديريت انتظارات مشتريان، روش و راهكاري براي شناختن و سامان دادن به خواستههاي مشتريان است كه به محض آنكه از سوي سازمانها به اجرا درآمد، بايد انتظارات مشتريان بدون استثنا برآورده شود. مديريت انتظارات مشتريان، كليد دستيابي به مزيت رقابتي در قرن بيستويكم به شمار ميآيد. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:بازاریابی,مشتری,مدیریت هدف گرا,marketing,customer,management, توسط کارآفرینی
اگر یکایده کاری دارید که شما را به وجد آورده است، ولی درباره امکان پذیری آن مطمئن نیستید، آنچه لازم است انجام دهید، آزمون ایدهتان با پرسیدن مجموعهای از سوالات دقیق است.آندره مارکوییز، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی لستر میگوید: «شما همواره در حال آزمایش هستید و آنچه شما با آن آغاز میکنید به ندرت همان چیزی است که با آن کار را به اتمام میرسانید.» نویسنده کتاب خلق مدل کسبوکار میگوید: «ممکن است ایده محصول یا خدمت شما فقط یک راهحل مناسب برای خودتان باشد؛ اما آیا میتوانید یک گروه از مشتریان را به وضوح شناسایی کنید؟ بپرسید که بزرگترین مشکل مشتریان شما چیست و چگونه محصول شما به حل این مشکل کمک خواهد کرد. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:کارآفرینی,آزمون,ایده کاری,exam,business idea,entrepreneurship, توسط کارآفرینی
در سال 1984، در آستانه تاسیس شرکت حمل و نقل آرامکس، من و شریکم، بیل کینگسان انتظار مهم ترین جلسه کاری در عمرمان را میکشیدیم. ما امیدوار بودیم که بتوانیم شرکت حمل و نقل ایربورن اکسپرس واقع در سیاتل آمریکا را وادار کنیم تا 50 درصد سهام شرکت آرامکس را که میخواستیم آن را تاسیس کنیم، به ارزش 100 هزار دلار بخرد. در آن زمان، یک دفتر معمولی در امان، پایتخت اردن، چند دفتر کاری کوچک دیگر در خاورمیانه تاسیس کرده بودیم و امیدوار بودیم اولین شرکت حمل بار در این منطقه را تاسیس کنیم. فعالیت ما بسیار محدود و کوچک بود (هنوز نتوانسته بودیم یک میلیون دلار درآمد داشته باشیم) و من شخصا مجبور بودم وظایف مختلف، از ریاست فروش تا هر از گاهی کار تحویل کالا را انجام دهم. بنابراین، جریان نقدی ما بسیار کم بود. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:مدیریت,توسعه,به کمک شرکا,,management,development company,with partners, توسط کارآفرینی
اکنون در شرایطی هستیم که اصطلاحا به آن میگویند «هرچی گیر آوردی بخور»، در چنین شرایطی افرادی برنده میشوند که ابداعاتشان را به کار میگیرند و منتظر کسب اجازه برای موفقیت نمیمانند. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:مدیریت,5 ترفند,موفقیت,شرایط اقتصادی,management,success, توسط کارآفرینی
از آنجا که افراد بسیار کمی وقتشان را برای درک صحیح معنای مذاکره و پیروی از اصول آن صرف میکنند، اغلب افراد،حتی مدیران فروش خوب، فاقد هنر مذاکره کردن هستند. اولین و بزرگترین خطا، سوء برداشت از معنی واژه «مذاکره» است. وقتی از افرادی حاضر در کارگاههای آموزشی میپرسم معنی «مذاکره کردن» چیست جوابهایی مانند این را دریافت میکنم: «چقدر کالا در یک معامله میتوانم به دست بیاورم»، «چقدر ارزانتر میتوانم آن را بخرم». بسیاری از افراد مذاکره کردن را فرآیند به کارگیری تکنیکهای ناراحت کننده برای طفره رفتن و پیروز شدن بر طرف مقابل میدانند و از نظر آنها موضوع اصلی مذاکره اغلب پیرامون قیمت و شرایط فروش است. منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت) ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:مدیریت,مذاکره,قانون طلایی,management,negotiation,golden rule , توسط کارآفرینی
گروه بازاریابی فقط زمانی مفید است که به طور مشهود و قابلاندازهگیری به رشد گردش مالی و درآمد یا کاهش هزینههای فروش کمک کند. طی دو دهه گذشته از قرن بیستم، مشاوران مدیریت همواره این سوال را میپرسیدند که «آیا هزينه براي فروش واقعا ضروری است؟» بیشترین جوابی که به این سوال داده میشد این بود: «شاید، اما نه برای مدت زمان طولانی!» منبع: دنیای اقتصاد متن کامل در ادامه مطلب دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی) ادامه مطلب |
|